Wie heeft welke herinnering aan radiopiraten?

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?
Plaats reactie
mike

Wie heeft welke herinnering aan radiopiraten?

Bericht door mike » 29 jul 2002 23:56

Sjees, als ik eraan terug denk. Van 88-108Mhz helemaal vol met zenders met allemaal veschillende soorten muziek. Ik was zo'n freak... ik kon mijn ogen dicht doen en aan de kanaalscheiding of aan het geluid van de limiter horen met welke zender ik te maken had. Dan ben je toch gek of wat ;)
Ik weet nog goed de City (H'sum) Phone-in...wat werd er altijd gebeld zeg... en de dj's, wat waren ze soms goed of soms enorm slecht. Maakte niet uit...het was vernieuwend.
'S avonds lag ik tot diep in de nacht te luisteren naar: of de radiostations, of de radio amateurs die liepen te lallen (zelfs tot het weer licht werd).
Een station uit Amersfoort gaf indertijd zelf elk weekend hele bankstellen of meubels weg...ELK WEEKEND...geweldig toch.
Was Keistad of Eemland geloof ik.
En die radio amateurs...waar zijn die? Dat waren er ook veel..."dit is de amateur vunuit Ulvursum aan de baaaaaand" klonk er dan.
Wat een figuren...prachtig.
Ik herinner me nog de JS en Zeppelin vanuit Huizen. Die JS amateur had geen limiter maar het klonk altijd perfect gemoduleerd....altijd!! Iedereen moest een pompende limiter/compressor maar dat van hem klonk strak zonder.

Mooi dat we nog echt "plaatjes draaiden" en regelmatig een "naaldje" moesten kopen omdat de "stofhapper" deze vernielde. Elpees hadden twee kanten en klonken beroerd, waren heel zacht opgenomen of waren "krom".... grappig als je zag dan de pickuparm op-en-neer danste. Je zette toen nog een "plaatje op".
Enne we namen nog muziek op van de radio...doen de mensen dat nog of is er alleen maar internet waar je ze gewoon download als 16-jarige?

Ahhh, genoeg sentiment.....

Mike

rvbracht

Bericht door rvbracht » 30 jul 2002 12:55

Tja, die good old days.
Zelf kon ik alleen Nijmeegse en soms Arnhemse piraten ontvangen, zoals Dixicana, en later Starlight.

En als je dan eens naar A'dam ging om te "winkelen" ging ik maar wat graag mee om in de auto te blijven luisteren naar Unique, Decibel, Sjuul, Octaaf etc.

Jammer dat er op het internet relatief weinig over veel van deze stations te vinden is.

Zelf heb ik een aardige bijdrage geleverd door alle tapes met airchecks uit de Nijmeegse etherpiraten periode op MP3 over te zetten. Deze draaien momenteel regelmatig mee in de radiofreak livestream.

Verder heb ik het plan om in de 2e helft van het jaar alle krantenknipsels eens in te scannen en op internet te publiceren over inbeslagnames etc.

Misschien dat er meer radiofreaks zijn die nog airchecks en/of krantenknipsels hebben liggen. Er gaat wel wat tijd inzitten, maar dat heeft een echte radiofreak er natuurlijk gewoon voor over.
Zo kunnen we een mooie radioperiode toch nog levendig houden.

Hai Hai

Bericht door Hai Hai » 30 jul 2002 13:11

mischien kan radiofreak er wel een leuke pagina van maken. www.radiofreak.nl/piraten ;)

rvbracht

Bericht door rvbracht » 30 jul 2002 16:37

Wel een goed idee, maar vissen we dan niet te veel in de vijver van www.etherpiraten.com ?

studio

Bericht door studio » 30 jul 2002 16:40

misschien eens als samenwerkings projectje met Lex?!?!??!

Inkelfan

Bericht door Inkelfan » 30 jul 2002 19:11

Alles is meer dan welkom, laat een prive bericht achter en we regelen de heleboel, hebben nog veel te veel server ruimte over. EP.com Team is al hard aan het werk om nieuwe features te maken, maar alle hulp is altijd welkom !!

Binnenkort zullen de MP3's van RvBracht ook te downloaden zijn via www.etherpiraten.com, moeten alleen nog kijken hoe we dat op een leuke manier in kunnen pakken, dus die kranteknipsels zouden heel leuk zijn, met een verhaal over de piraterij aldaar. Afijn, PB me en we praten verder.

Herinneringen, tja, sinds ik de piraterij ontdekt heb, altijd met een tuner knop in de hand, FM, MG of KG, maakt niet uit, zolang het maar een illegaal signaal was. En dat elke avond en nacht weer, diep in de nacht, dat ik 's ochtends wakker werd met een ruisende koptelefoon op, in een ongemakkelijk geworden stoel. Veel opnames maken, waarvan ik helaas ook weer een heleboel verloren ben. En vandaag de dag nog steeds dingen zien waar je een virituele strakke plasser van krijgt. Etherpiraterij, misschien was het in de jaren 80 nog groter dan nu, maar nu nog steeds, blijven mij dingen verbazen....
Neem eens een kijkje op de Rinkeldekinkel, Jeroen van Inkel Fan Page, www.rinkeldekinkel.com

rvbracht

Bericht door rvbracht » 30 jul 2002 19:36

Nou het begint er dus al op te lijken! :lol:

Welke radiofreaks melden zich nog meer met mooi materiaal?

Ik weet dat er recent ook een topic liep in de nieuwsgroep nl.media.radio over o.a. Octaaf Amsterdam.
Daar waren enkele mensen die ook oude tapes zouden gaan zoeken.
Nu alleen nog de daad bij het woord voegen en huppakee!!! :))

studio

Bericht door studio » 30 jul 2002 20:51

zelf heb ik sinds de laatste twee invallen (al weer lang geleden 1990) niet echt veel meer maar kan her en der wel eens een visje uitwerpen.

masterg

Bericht door masterg » 31 jul 2002 07:52

Heb misschien nog wel wat materiaal van Radio Disco Action Amsterdam.

Weet niet of dat interresant is?

studio

Bericht door studio » 31 jul 2002 09:05

gisterenavond terug gevonden:

foto's van de mast van Exclusief 102 die door de brandweer wordt verwijderd. Zal ze vanavond plaatsen

rvbracht

Bericht door rvbracht » 31 jul 2002 10:12

masterg schreef:Heb misschien nog wel wat materiaal van Radio Disco Action Amsterdam.

Weet niet of dat interresant is?
Alles is interessant. Scannen of MP3-en maar!

Als het klaar is neem maar even via een PB contact op met Inkelfan.

P.S.: Op deze site staat ook leuk materiaal:
http://www.christiaangijtenbeek.nl/audio.php

en kijk voor fotos' van Keizerstad in de illegale periode hier maar eens:
http://www.sybesma.org/keizerstad/hoofd.asp?deel=1

freetime

Bericht door freetime » 01 aug 2002 23:28

leuk hoor, heb zelf nog veel jingles van Radio Amsterdam Noord uit de jaren 80.

Ben zelf al een tijdje opzoek naar Octaaf drieennegentig nul jingles en/of fragmenten, deze zijn helaas moeilijk te vinden.

Maar wie weet via deze weg.......... -bloos

RADIO AMSTERDAM NOORD, NIET BETER WEL VRIJER IN DE ETHER !!!!

rvbracht

Bericht door rvbracht » 02 aug 2002 08:05

freetime schreef:leuk hoor, heb zelf nog veel jingles van Radio Amsterdam Noord uit de jaren 80.

Ben zelf al een tijdje opzoek naar Octaaf drieennegentig nul jingles en/of fragmenten, deze zijn helaas moeilijk te vinden.

Maar wie weet via deze weg.......... -bloos

RADIO AMSTERDAM NOORD, NIET BETER WEL VRIJER IN DE ETHER !!!!
Ook erg leuk!
Zet 'm maar over op MP3.
Neem daarna even contact op via een PB met Inkelfan, of met mij.

alfred lagarde fan

Bericht door alfred lagarde fan » 03 aug 2002 00:46

Ik heb nog veel fragmenten van piraten stations uit Groningen, van M.S.G <muziek station Groningen en Digitaal fm>
Op de digitaal fm site staan nu ook programma fragmenten die je kunt downloaden. http://www.digitaal-fm.myweb.nl/
De R.D.R heeft ons vandaag weer eens bezocht op de site.
Mischien hebben ze gekeken hoe onze straal verbinding in elkaar zat 8)
De programma fragmenten en jingles die op de site staan kan ik eventueel wel leveren in betere kwaliteit.
Gaaf is dit toch zo'n forum.
Zo kom je er achter dat er veel meer van die freaks zijn, die vroeger avond aan avond achter de radio zaten om maar niks te missen van die heerlijke vrije radio :lol:

RV

Bericht door RV » 03 aug 2002 10:31

Ja, ik heb nog heel veel tapes, vooral uit Nijmegen-uiteraard de befaamde 3-, volgens mij ben ik door het radiovirus geinfecteerd toen ik Delta in 1985 voor het eerst hoorde, alhoewel Monique 963 was eigenlijk al eerder.

Ik heb dus nog veel tapes liggen, veel uit Nijmegen en Baarn uiteraard, de jinglepakketten van Roulette en Digitaal Hit FM moet ik ook nog ergens hebben, verder nog airchecks uit Utrecht, Amsterdam en Den Haag.
Wat ik ook nog heb is promotiemateriaal uit Baarn, en de complete FRM-serie uit '87.

Wat ik niet heb is veel tijd.
Ik ga over een week verhuizen, daarna moet ik nog even hard aan de slag met een project op mijn werk dus ik verwacht dat ik rond eind september weer echt de tijd heb om hiermee aan de slag te gaan.
Maar het lijkt me een heel leuk initatief.

Plaats reactie