Iedere maandagavond van 19 tot 21 op rtv rucphen een countryprogramma. Afgekeurd door zuidwest
Wat missen we?
Moderator: admin6
Re: Wat missen we?
Doelgroep:
Gericht op de groep 35 tot 59 jarigen.
Format:
Jaren ‘80 tot heden, maar selectief in welke muziek wel en juist niet wordt gedraaid. De muziekmix moet herkenbaar en gevarieerd zijn.
Presentatie:
DJ’s die het vak van professionele muziekradio verstaan en strakke, energieke radio kunnen leveren, zoals Dennis Ruyer, Tim Klijn, Niek van der Bruggen, Timur Perlin, Dennis Verheugd, Wouter van der Goes, Martijn La Grouw, …
Vormgeving:
De zender moeten als eenheid klinken. Geen programma’s met teveel eigen vormgeving, maar een zender die klinkt als geheel. Hierbij denk ik aan Power FM en Veronica FM / Yorin FM (1998 - 2003) als voorbeeld. Wessel van Diepen als station voice.
Programmering:
Een sterk ochtendprogramma met veel gesproken woord en het nieuws van de dag als onderwerp. Een programma in de stijl van De Ochtendkroeg met Ouwehand, Feller en Kijk in de Vegte als voorbeeld. Overdag strakke, energieke radio met jocks als Ruyer en Van der Bruggen. Hier en daar een itempje of interactie maar verder veel (classic) hits ‘pompen’.
Gericht op de groep 35 tot 59 jarigen.
Format:
Jaren ‘80 tot heden, maar selectief in welke muziek wel en juist niet wordt gedraaid. De muziekmix moet herkenbaar en gevarieerd zijn.
Presentatie:
DJ’s die het vak van professionele muziekradio verstaan en strakke, energieke radio kunnen leveren, zoals Dennis Ruyer, Tim Klijn, Niek van der Bruggen, Timur Perlin, Dennis Verheugd, Wouter van der Goes, Martijn La Grouw, …
Vormgeving:
De zender moeten als eenheid klinken. Geen programma’s met teveel eigen vormgeving, maar een zender die klinkt als geheel. Hierbij denk ik aan Power FM en Veronica FM / Yorin FM (1998 - 2003) als voorbeeld. Wessel van Diepen als station voice.
Programmering:
Een sterk ochtendprogramma met veel gesproken woord en het nieuws van de dag als onderwerp. Een programma in de stijl van De Ochtendkroeg met Ouwehand, Feller en Kijk in de Vegte als voorbeeld. Overdag strakke, energieke radio met jocks als Ruyer en Van der Bruggen. Hier en daar een itempje of interactie maar verder veel (classic) hits ‘pompen’.
God is a DJ
Mooie uitwerking Phoenix. Het is me alleen niet helemaal duidelijk welke muziekmix je voorstaat. Wat voor "herkenbare en gevarieerde" muziek zou je willen horen?
Rock 'n roll is better than music!
Een BBC 6-music-achtige, dan?Janno schreef: ↑09 feb 2025 16:04Ja, die ken ik allebei. Cream luister ik al regelmatig, FIP af en toe. Dat zijn inderdaad heel diverse muziekzenders, maar ik bedoel meer iets in de popmuziekhoek, zonder de hitlijsten leidend te laten zijn. FIP en Cream draaien ook authentieke jazz en klassiek.ViaWifi schreef: ↑09 feb 2025 10:20FIP?Janno schreef: ↑08 feb 2025 23:29 Omdat ik vooral een muziekliefhebber ben van een zekere leeftijd: ik mis een zender met een mix van muziek van de jaren (50) 60/70/80/90 en wellicht zero’s tot nu met een licht alternatieve inslag. Niet alleen rock-gericht zoals Kink, maar ook soul, blues, funk, country, americana en jazzinvloeden. Zo breed mogelijk en uit zoveel mogelijk decennia. Kortweg de doelgroep die radio 5 soms wat te oubollig vindt, Kink te beperkt in witte rockbandjes en Veronica teveel hitsgericht.
En er wordt nu iets getest met de naam Cream.
Tja, dat vind ik lastig te omschrijven. Tijdloze popmuziek. Classic hits vanaf de vroege jaren ‘80 die de tands des tijds hebben doorstaan en recente muziek die aansluit bij deze muziekmix. Dus geen Bankzitters, Roxy Dekker of Suzan & Freek, maar wel Teddy Swims, Bruno Mars en The Weeknd. Muzikaal dus ouder dan 538 en Q-Music, maar recenter/eigentijdsers dan Veronica en Radio 10.
God is a DJ
Ik moet je zeggen dat ik BBC 6 music niet kende, maar ik heb even naar de playlist gekeken en dat is inderdaad wel ongeveer wat ik bedoel. Er mag wel iets meer bekende muziek inzitten, maar toch leuk. Bedankt voor de tip, want ik ga deze opzoeken en vastzetten.ViaWifi schreef: ↑09 feb 2025 19:44Een BBC 6-music-achtige, dan?
Laatst gewijzigd door Janno op 09 feb 2025 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik mis een Nederlandse variant van het Franse NRJ. Bij NRJ Frankrijk draaien ze veel Franse pop hits met de echte trending Hits uit het buitenland. Ik denk voor onze eigen cultuur dat zo'n zender best scoort en ook past.
100%NL is er al zullen veel mensen zeggen. Maar 100%NL draait alleen de classics. Ik mis echt het nieuwe Nederlands talent. Het Nederlands product van de afgelopen 5 tot 10 jaar max en de echte hits van dit moment. Geen 80s geen 90s geen 00s. Gewoon de muziek van nu. Zo'n zender mis ik in Nederland echt.
Ik denk ook met zo'n zender als NRJ dat je veel jong publiek kunt trekken. Alle hits die je daar 'internationaal' hoort is veelal van Tik Tok. Waar zit de generatie die radio moet luisteren om de Branche te redden. Juist op die platformen. Waarom is er dan geen enkel station die daar echt op durft in te spelen muzikaal? Zelfs geen 3FM, misschien Funx een beetje.
100%NL is er al zullen veel mensen zeggen. Maar 100%NL draait alleen de classics. Ik mis echt het nieuwe Nederlands talent. Het Nederlands product van de afgelopen 5 tot 10 jaar max en de echte hits van dit moment. Geen 80s geen 90s geen 00s. Gewoon de muziek van nu. Zo'n zender mis ik in Nederland echt.
Ik denk ook met zo'n zender als NRJ dat je veel jong publiek kunt trekken. Alle hits die je daar 'internationaal' hoort is veelal van Tik Tok. Waar zit de generatie die radio moet luisteren om de Branche te redden. Juist op die platformen. Waarom is er dan geen enkel station die daar echt op durft in te spelen muzikaal? Zelfs geen 3FM, misschien Funx een beetje.
Op zondagen is de playlist iets aparter dan op andere dagen. Dat wel.Janno schreef: ↑09 feb 2025 20:03Ik moet je zeggen dat ik BBC 6 music niet kende, maar ik heb even naar de playlist gekeken en dat is inderdaad wel ongeveer wat ik bedoel. Er mag wel iets meer bekende muziek inzitten, maar toch leuk. Bedankt voor de tip, want ik ga deze opzoeken en vastzetten.
Oké, ik ga het in de gaten houden. Nogmaals bedankt.ViaWifi schreef: ↑09 feb 2025 20:16Op zondagen is de playlist iets aparter dan op andere dagen. Dat wel.
Ik denk dat ik je nu begrijp, doet me denken aan de muziekkeuze van Rob Stenders. Zit ik dan goed?Phoenix schreef: ↑09 feb 2025 19:50 Tja, dat vind ik lastig te omschrijven. Tijdloze popmuziek. Classic hits vanaf de vroege jaren ‘80 die de tands des tijds hebben doorstaan en recente muziek die aansluit bij deze muziekmix. Dus geen Bankzitters, Roxy Dekker of Suzan & Freek, maar wel Teddy Swims, Bruno Mars en The Weeknd. Muzikaal dus ouder dan 538 en Q-Music, maar recenter/eigentijdsers dan Veronica en Radio 10.
Rock 'n roll is better than music!
-
Ik mis Henk Westbroek op de Nederlandse radio.
Omdat die generatie dus op TikTok Zit. Dat is een beetje een kip en ei verhaal.Audioforone schreef: ↑09 feb 2025 20:07 Ik denk ook met zo'n zender als NRJ dat je veel jong publiek kunt trekken. Alle hits die je daar 'internationaal' hoort is veelal van Tik Tok. Waar zit de generatie die radio moet luisteren om de Branche te redden. Juist op die platformen. Waarom is er dan geen enkel station die daar echt op durft in te spelen muzikaal? Zelfs geen 3FM, misschien Funx een beetje.
Nee, want ik vond de muziekmix voor zijn komst als zenderbaas, onder leiding van Van Baarlen en Romijn, en op dit moment, na zijn vertrek als zenderbaas, vele malen beter.Oortjes schreef: ↑09 feb 2025 22:11Ik denk dat ik je nu begrijp, doet me denken aan de muziekkeuze van Rob Stenders. Zit ik dan goed?Phoenix schreef: ↑09 feb 2025 19:50 Tja, dat vind ik lastig te omschrijven. Tijdloze popmuziek. Classic hits vanaf de vroege jaren ‘80 die de tands des tijds hebben doorstaan en recente muziek die aansluit bij deze muziekmix. Dus geen Bankzitters, Roxy Dekker of Suzan & Freek, maar wel Teddy Swims, Bruno Mars en The Weeknd. Muzikaal dus ouder dan 538 en Q-Music, maar recenter/eigentijdsers dan Veronica en Radio 10.
God is a DJ
Een ‘tijdmachine-station/themakanaal’. Een integrale gehele dag/nachtuitzending van pak hem beet 20 jaar geleden van een station uit het publieke/commerciële stelsel synchroon met de huidige datum uitzenden. Voor velen een memory trip down en je komt dan ook echt terug in de tijdsgeest van die periode. Gelet op de demografische ontwikkeling van de maatschappij wil men graag ‘terugluisteren’
Ik heb BBC 6 music een poosje geluisterd. Leuke zender, maar dit is toch niet helemaal wat ik bedoel. Het doet me denken aan Kink. Ik bedoel meer iets in de richting van radio Caroline met meer aandacht voor vroegere decennia en dan in een Nederlandse versie met ook Nederlandstalige muziek zoals de Dijk, Rowwen Hèze, Boudewijn de Groot en zo. Een zender voor een oudere doelgroep van boomers tot generatie X zeg maar. Dat is een omvangrijke groep die ik regelmatig in het uitgaansleven tegenkom bij concerten en muziekcafé’s. De muziek mag ook af en toe wel wat ‘moeilijker’ zijn, maar niet te freaky.ViaWifi schreef: ↑09 feb 2025 20:16Op zondagen is de playlist iets aparter dan op andere dagen. Dat wel.