Dit mag van mij zo terugkomen ergens. Fantastisch idd.Streampie schreef: ↑09 feb 2025 00:26Fantastisch! Joep uit Tilburg was de koningZwarte IJsbeer schreef: ↑08 feb 2025 08:33 De Klaagbox van De Steen en Been Show op dinsdagmiddag tussen 12 en 14 uur met Jack Spijkerman bij de VARA, dat was hilarisch. Het was een soort van klaaglijn waarbij luisteraars iets in konden spreken. Ik herinner me Joep uit Tilburg en Albert uit Almere Buiten, daarvan heb ik en velen met mij menig maal in een deuk gelegen.
https://www.youtube.com/watch?v=2QlaJLjQVU8![]()
Wat zijn de beste radio items ooit?
Moderator: admin6
-
Re: Wat zijn de beste radio items ooit?
Re: Wat zijn de beste radio items ooit?
Van de items waarvan ik me de naam nog voor de geest kon halen, heb ik even een lijstje gemaakt, allen van de nationale NL zenders:
NPO 3FM
Wie hangt er aan de lijn?
- Mark + Ramon
Bellen met een luisteraar die een plaat heeft aangevraagd en zijn gegevens (Naam, leeftijd en beroep) al aan de telefonist had doorgegeven buiten de uitzending. Vervolgens moesten de DJ's die gegevens zogenaamd raden (die ze normaliter nooit hadden kunnen weten) en als ze het 'goed' hadden werd het verzoekplaatje ingestart. Ramon kondigde het Item meestal aan met 'Ik heb hem weer in de hand hoor Mark', cynisch doelend op zijn telefoon.
Bruine Ster (Voicetrack Item)
- Effe Ekdom, EkstraWeekend etc.
Een onechte reclame die achter het STER blokje zat, waarvan veruit de bekendste de spotjes voor CD-Compilaties waren, waarvan de naam begon met 'Alle 13...' Ekdom is er ooit mee gestart op 3FM, maar aftreksels ervan zijn nu nog af en toe op andere nationale zenders te ontdekken.
NPO Radio 2
Vrolijk Cabaret -
Gijs 2.0
Een track of titel van een reeds uitgebrachte cabaretvoorstelling. Veelal om bekende, maar dus ook voor mij destijds nieuwe cabetiers mogen lachen aan het begin van de Lunch.
Breijstaete -
Claudia D'r op
Een item waarin de artiestelijke vrijheid en dichterlijke kunsten van Claudia steeds minutenlang naar voren kwamen.
Q-Music
De Q-Musical
- Mattie & Wietze, Mattie & Marieke
Een muzikaal/humoristisch item. Een van de weinige zaken die ik ooit heb gewaardeerd op de zender.
Slam! FM
De Beukplaat
- The Creepshow
Een muzikaal item (waarbij Theo Nabuurs verzoekjes van luisteraars lukraak op de zender slingerde) dat voor mij persoonlijk aandacht gaf aan muziek die destijds (omstreeks 2005) weinig op de radio te horen was.
NPO 3FM
Wie hangt er aan de lijn?
- Mark + Ramon
Bellen met een luisteraar die een plaat heeft aangevraagd en zijn gegevens (Naam, leeftijd en beroep) al aan de telefonist had doorgegeven buiten de uitzending. Vervolgens moesten de DJ's die gegevens zogenaamd raden (die ze normaliter nooit hadden kunnen weten) en als ze het 'goed' hadden werd het verzoekplaatje ingestart. Ramon kondigde het Item meestal aan met 'Ik heb hem weer in de hand hoor Mark', cynisch doelend op zijn telefoon.
Bruine Ster (Voicetrack Item)
- Effe Ekdom, EkstraWeekend etc.
Een onechte reclame die achter het STER blokje zat, waarvan veruit de bekendste de spotjes voor CD-Compilaties waren, waarvan de naam begon met 'Alle 13...' Ekdom is er ooit mee gestart op 3FM, maar aftreksels ervan zijn nu nog af en toe op andere nationale zenders te ontdekken.
NPO Radio 2
Vrolijk Cabaret -
Gijs 2.0
Een track of titel van een reeds uitgebrachte cabaretvoorstelling. Veelal om bekende, maar dus ook voor mij destijds nieuwe cabetiers mogen lachen aan het begin van de Lunch.
Breijstaete -
Claudia D'r op
Een item waarin de artiestelijke vrijheid en dichterlijke kunsten van Claudia steeds minutenlang naar voren kwamen.
Q-Music
De Q-Musical
- Mattie & Wietze, Mattie & Marieke
Een muzikaal/humoristisch item. Een van de weinige zaken die ik ooit heb gewaardeerd op de zender.
Slam! FM
De Beukplaat
- The Creepshow
Een muzikaal item (waarbij Theo Nabuurs verzoekjes van luisteraars lukraak op de zender slingerde) dat voor mij persoonlijk aandacht gaf aan muziek die destijds (omstreeks 2005) weinig op de radio te horen was.