Radio Noordzee Nationaal terug
Moderator: admin6
Re: Radio Noordzee Nationaal terug
Vindt het wel een leuke move van John.
Hoop op veel regionaal tallent die elders landelijk bijna geen aandacht krijgt.
Waar mee hij de kleine regionale zenders de adverteerders weg kaapt, en dezen moeten stoppen.
Want een landelijke zender, in het Nederlandstalige segment, met kwalitatief goede dj's en dito muziek redactie en muziek beleid hoor je op radio Nl en 100%Nl nagenoeg niet, dit zal een uitkomst gaan bieden.
Hoop op veel regionaal tallent die elders landelijk bijna geen aandacht krijgt.
Waar mee hij de kleine regionale zenders de adverteerders weg kaapt, en dezen moeten stoppen.
Want een landelijke zender, in het Nederlandstalige segment, met kwalitatief goede dj's en dito muziek redactie en muziek beleid hoor je op radio Nl en 100%Nl nagenoeg niet, dit zal een uitkomst gaan bieden.
RNN was halverwege de jaren '90 best een aardig beluisterbare (is dat goed Nederlands?) radiozender. Ik kan me herinneren met DJ's zoals Conny Vandenbos, Ron Brandsteder, Albert Verlinde ('het feest kan beginnen") en Jan Rietman. Zelfs Jomanda schoof ergens nog aan in de avonduren dacht ik. Thuis switchen we altijd tussen Radio 10Gold en RNN.
https://www.youtube.com/watch?v=FIOC9eFcKRU
Rond 1999 werd het Radio Noordzee / NoordzeeFM en de rest weten we, het werd in 2003 niets met die programmering met Jensen en Gordon. Maar laten we maar afwachten, het is in ieder geval weer een impuls. Daarmee heb je als Talpa een redelijk breed pakket met 538/R10/Sky/RNN.
https://www.youtube.com/watch?v=FIOC9eFcKRU
Rond 1999 werd het Radio Noordzee / NoordzeeFM en de rest weten we, het werd in 2003 niets met die programmering met Jensen en Gordon. Maar laten we maar afwachten, het is in ieder geval weer een impuls. Daarmee heb je als Talpa een redelijk breed pakket met 538/R10/Sky/RNN.
Radio=10
Op de commerciële dab+ in de regio Rijnmond hoor je Zos Radio die precies dat doet.Maurice schreef: ↑21 jan 2025 16:11 Radio Noordzee Nationaal draaide een combinatie van volkse muziek van oa Corry Konings en Henk Wijngaard, popmuziek van oa Doe Maar, De Kast en Ruth Jacott, luisterliedjes van oa Boudewijn de Groot en Stef Bos gecombineerd met evergreens van bijvoorbeeld Abba, The Carpenters en Julien Clerc.
Die combinatie is er nu niet meer bij de huidige NL stations.
En ondanks dat ik daar zelf niet op af zou stemmen klinkt dat format best goed.
En ze zenden uit via dat harde dab zendertje vanaf de Waalhaven, dus ook in 020 krijg ik die zender nog mee.
Als zoiets weer landelijk te beluisteren is via Talpa dan is daar best een markt voor. Voor een zender met op jongeren gerichte NL talig muziek vermoed ik van niet.
Ik krijg een dejavu: viewtopic.php?t=32447
Toen is het niet van de grond gekomen. Wellicht nu dan wel.
Toen is het niet van de grond gekomen. Wellicht nu dan wel.
het fijne volks muziek vind je bij Team FM en Gigant FM, daarna een tijdje niets meer en dan komt 100%
Dan komen de 'volks' zenders uit de randstad
Dan komen de 'volks' zenders uit de randstad

Zit genoeg talpa-geld in.
-
Radio Noordzee was ook voor mij het station waar ik mee opgegroeid ben. En ik ben hun ook nooit vergeten!lion schreef: ↑21 jan 2025 10:47Geweldig! Het gaat nu dus echt gebeuren, de naam van het station waar ik mee opgegroeid ben komt gewoon voor de 2de keer terug in radiolandVliegendereporter schreef: ↑20 jan 2025 23:25 Fans van Nederlandstalige muziek zitten dit jaar goed bij Talpa Network.
Dave Minneboo, Creative Director Audio, deelde het nieuws dat er wordt gewerkt aan een nieuw DAB+ kanaal met alleen maar Nederlandstalige muziek. “Als je kijkt naar afgelopen jaren dan heeft Nederlandse popmuziek echt een vlucht genomen. Kijk maar naar het succes van Suzan & Freek, Yves Berendse en Roxy Dekker in de hitlijsten én op social media. We willen dit populaire genre van eigen bodem een podium bieden en brengen daarom Radio Noordzee Nationaal terug.”
https://talpanetwork.com/nieuws/nieuw-b ... k-in-2025/![]()
Maar 100% Nederlandstalig? Vreselijk, daar kan ik niet naar luisteren. Het oude Radio Noordzee was toch echt veel "hipper".
-
Maar de mensen die hier mee opgegroeid zijn, met alle respect zitten jullie dan te wachten op Roxy Dekker en Yves Berendse? Ik denk het niet, dus wordt dit niet het station waar jullie op hopen…Noordzee schreef: ↑21 jan 2025 21:05Radio Noordzee was ook voor mij het station waar ik mee opgegroeid ben. En ik ben hun ook nooit vergeten!lion schreef: ↑21 jan 2025 10:47Geweldig! Het gaat nu dus echt gebeuren, de naam van het station waar ik mee opgegroeid ben komt gewoon voor de 2de keer terug in radiolandVliegendereporter schreef: ↑20 jan 2025 23:25 Fans van Nederlandstalige muziek zitten dit jaar goed bij Talpa Network.
Dave Minneboo, Creative Director Audio, deelde het nieuws dat er wordt gewerkt aan een nieuw DAB+ kanaal met alleen maar Nederlandstalige muziek. “Als je kijkt naar afgelopen jaren dan heeft Nederlandse popmuziek echt een vlucht genomen. Kijk maar naar het succes van Suzan & Freek, Yves Berendse en Roxy Dekker in de hitlijsten én op social media. We willen dit populaire genre van eigen bodem een podium bieden en brengen daarom Radio Noordzee Nationaal terug.”
Maar 100% Nederlandstalig? Vreselijk, daar kan ik niet naar luisteren. Het oude Radio Noordzee was toch echt veel "hipper".
-
Die muziek wordt al zo veel gedraaid, zelfs op 538 dat is gewoon credible muziek geworden de laatste jaren. Je moet juist gaan hangen aan Nederlandstalige artiesten die meer aandacht verdienen, niet de hele Volendamse kliek, de Meeuwissen, de Bauers etc.
-
Maar dat staat niet het in persbericht uitgegeven door Talpa. Dus trek ik de conclusie dat ze toch wel op de jongere doelgroep gaan richten. Anders hadden ze wel de Bauers, meeuwis etc genoemd.
Yves Berendse past gewoon in het gangbare Hollandse hits format van vroeger en nu wat Sterren NL draaid, RadioNL is veel volkser (dan SterrenNL) met veel minder Nederpop en met een veel hoger hos, feest en accordeongehalte.Deradiokenner schreef: ↑21 jan 2025 21:37Maar de mensen die hier mee opgegroeid zijn, met alle respect zitten jullie dan te wachten op Roxy Dekker en Yves Berendse? Ik denk het niet, dus wordt dit niet het station waar jullie op hopen…
-
Die hoef je niet meer te bereiken want die bedien je al op andere platfora.Deradiokenner schreef: ↑21 jan 2025 22:00 Maar dat staat niet het in persbericht uitgegeven door Talpa. Dus trek ik de conclusie dat ze toch wel op de jongere doelgroep gaan richten. Anders hadden ze wel de Bauers, meeuwis etc genoemd.
De eerste terugkeer in 2007 klonk precies zoals het vroeger klonk maar dan zonder de internationale muziek die er vroeger wel doorheen zat. Herman van Veen, BZN, Corry Konings, Ilse Delange, Benny Neyman, Nico Haak, Cats, Yves Berendse, Boudewijn de Groot, Time Bandits, Dolly Dots, Frans Bauer, Suzan & Freek. Enkele voorbeelden hoe die mix toen klonk. Het blijft gissen hoe het station nu zijn invulling zal krijgen. Ze zullen tussen SterrenNL en 100%NL in gaan zitten denk ik.Noordzee schreef: ↑21 jan 2025 21:05Radio Noordzee was ook voor mij het station waar ik mee opgegroeid ben. En ik ben hun ook nooit vergeten!lion schreef: ↑21 jan 2025 10:47Geweldig! Het gaat nu dus echt gebeuren, de naam van het station waar ik mee opgegroeid ben komt gewoon voor de 2de keer terug in radiolandVliegendereporter schreef: ↑20 jan 2025 23:25 Fans van Nederlandstalige muziek zitten dit jaar goed bij Talpa Network.
-
Holland FM deed hetzelfde, maar mixte dat met Engelstalige classics van The Shadows, Cliff Richard, The Beatles e.d.