AT 5 heeft een geweldig idee
Moderator: admin6
Re: AT 5 heeft een geweldig idee
Even terug naar het onderwerp is er wel een ether frequentie beschikbaar ? Ik dacht dat Amsterdam Vol zat.
En wat zijn de gevolgen van al die mooie omroepjes die nu zitten hobbyen op FM ?
En wat zijn de gevolgen van al die mooie omroepjes die nu zitten hobbyen op FM ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Ze zouden kunnen gaan voor een andere indeling van die frequenties. De vraag is ook nog steeds of ze op FM willen of richten op online of alleen DAB+ dat kan ook.
Of misschien gaan ze maar op een aantal uur per dag of week op een van de reeds bestaande frequenties uitzenden.
Momenteel is het alleen een peiling of er interesse voor is, geen concrete plannen nog…
-
Het vinden van een geschikte etherfrequentie lijkt soms makkelijker dan gedacht. Voor de komst van FunX werden destijds ook 4 FM-frequenties gevonden terwijl er jaren werd volgehouden dat er etherschaarste bestond. DAB+ kan een uitkomst bieden, de mux voor de hoofdstad zit nog alles behalve vol. Maar zoals hier eerder genoemd is het inruilen van een Salto-kanaal ook een optie, die hebben er tenslotte vier tot hun beschikking.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
En AT5 valt onder de Salto. Dus er zijn mogelijkheden.Madurodam FM schreef: ↑09 okt 2024 14:54 Het vinden van een geschikte etherfrequentie lijkt soms makkelijker dan gedacht. Voor de komst van FunX werden destijds ook 4 FM-frequenties gevonden terwijl er jaren werd volgehouden dat er etherschaarste bestond. DAB+ kan een uitkomst bieden, de mux voor de hoofdstad zit nog alles behalve vol. Maar zoals hier eerder genoemd is het inruilen van een Salto-kanaal ook een optie, die hebben er tenslotte vier tot hun beschikking.
-
Ach, de staat heeft honderden miljoenen gemolken aan frequenties waarvan decennialang werd beweerd dat het niet kon.Madurodam FM schreef: ↑09 okt 2024 14:54 Het vinden van een geschikte etherfrequentie lijkt soms makkelijker dan gedacht. Voor de komst van FunX werden destijds ook 4 FM-frequenties gevonden terwijl er jaren werd volgehouden dat er etherschaarste bestond. DAB+ kan een uitkomst bieden, de mux voor de hoofdstad zit nog alles behalve vol. Maar zoals hier eerder genoemd is het inruilen van een Salto-kanaal ook een optie, die hebben er tenslotte vier tot hun beschikking.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
De frequenties van FunX komen uit het Zerobase-project van 2003. Dat was de grote herindeling en update van de FM-band destijds. Er werden nieuwe inzichten gebruikt, waaronder NSFN. Logisch dat dit frequenties opleverde. Inmiddels is de FM-band toch echt wel propvol en is het moeilijk om goede frequenties te vinden, zonder storing te veroorzaken op andere netten, zeker in Amsterdam. De huidige indeling komt de geluidskwaliteit al niet ten goede. DAB+ heeft, zoals je aangeeft, inderdaad nog ruimte genoeg.Madurodam FM schreef: ↑09 okt 2024 14:54 Het vinden van een geschikte etherfrequentie lijkt soms makkelijker dan gedacht. Voor de komst van FunX werden destijds ook 4 FM-frequenties gevonden terwijl er jaren werd volgehouden dat er etherschaarste bestond. DAB+ kan een uitkomst bieden, de mux voor de hoofdstad zit nog alles behalve vol. Maar zoals hier eerder genoemd is het inruilen van een Salto-kanaal ook een optie, die hebben er tenslotte vier tot hun beschikking.
Het heeft weinig zin om te klagen over het frequentiebeleid van de vorige eeuw, zoals op dit forum nogal eens gebeurt. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel meer mogelijkheden.
Mee eens.Pascal. K schreef: ↑07 okt 2024 17:48En daar gaat het dus mis, door een format zoals boven genoemd sluit je andere inwoners uit. Een streekomroep moet straks ook allemaal gaan voldoen aan journalistieke inhoud en nieuws. Daar gaat straks de subsidie op verleend worden. Niet om plaatjes te draaien met wat korte blokjes regio nieuws.Vanjeafisharder schreef: ↑07 okt 2024 17:45Daar ben ik het niet mee eens. Muziekradio moet er gewoon zijn, ook bij lokale omroepen ben ik van mening. Het gaat er om welke muziek. Natuurlijk is daarnaast plaats voor wat informatie. Voorbeeld hoe het ook kan is JAMM FM in Ouder Amstel en ook Beat FM Heiloo wat een beetje op dezelfde doelgroep zich richt.
Klopt het dat Amsterdam FM NIET op FM zit??? Dan zou het toch logisch zijn om die zender een FM-pakket te geven? En AT5 daarmee redactioneel te laten samenwerken?Vanjeafisharder schreef: ↑07 okt 2024 12:59 Daar hebben ze Salto toch voor, dat is de lokale omroep van Amsterdam. Volgens mij hebben ze ook nog Amsterdam FM ofzo, dus wat moet een AT5 Radio gaan toevoegen.
-
Het was een internet station dacht ik, maar kan het niet meer vinden en of het nog bestaat.
AmsterdamFM is op verschillende kanalen te beluisteren: We zijn op vaste uren ook op Radio Salto te beluisteren: in de ether (106.8MHz & 99.4MHz) en op de kabel (103.3MHz). AmsterdamFM is gevestigd in lingeriezaak TriumphRadionerd schreef: ↑10 okt 2024 11:16Klopt het dat Amsterdam FM NIET op FM zit??? Dan zou het toch logisch zijn om die zender een FM-pakket te geven? En AT5 daarmee redactioneel te laten samenwerken?Vanjeafisharder schreef: ↑07 okt 2024 12:59 Daar hebben ze Salto toch voor, dat is de lokale omroep van Amsterdam. Volgens mij hebben ze ook nog Amsterdam FM ofzo, dus wat moet een AT5 Radio gaan toevoegen.
In hoeverre deze info actueel is? Men vermeld ook nog steeds de vervallen ziggo kabel frequentie
Wie gaat er langs in de lingerie zaak waar ze vandaan uitzenden?
In Amsterdam is er ooit door de Salto gekozen voor deze constructie van toegangsradio, een ieder die betaald kan zendtijd krijgen..
Geile bende daar.....ik ga wel langs hoor. Wat is je maat? ;-)Pascal. K schreef: ↑10 okt 2024 14:26AmsterdamFM is op verschillende kanalen te beluisteren: We zijn op vaste uren ook op Radio Salto te beluisteren: in de ether (106.8MHz & 99.4MHz) en op de kabel (103.3MHz). AmsterdamFM is gevestigd in lingeriezaak TriumphRadionerd schreef: ↑10 okt 2024 11:16Klopt het dat Amsterdam FM NIET op FM zit??? Dan zou het toch logisch zijn om die zender een FM-pakket te geven? En AT5 daarmee redactioneel te laten samenwerken?Vanjeafisharder schreef: ↑07 okt 2024 12:59 Daar hebben ze Salto toch voor, dat is de lokale omroep van Amsterdam. Volgens mij hebben ze ook nog Amsterdam FM ofzo, dus wat moet een AT5 Radio gaan toevoegen.
In hoeverre deze info actueel is? Men vermeld ook nog steeds de vervallen ziggo kabel frequentie
In Amsterdam is er ooit door de Salto gekozen voor deze constructie van toegangsradio, een ieder die betaald kan zendtijd krijgen..
-
In principe bel ik tegen camera's in de studio maar, als het in een lingerie winkel is lijkt het mij best wel grappig om te zien.Radionerd schreef: ↑10 okt 2024 19:12Geile bende daar.....ik ga wel langs hoor. Wat is je maat? ;-)Pascal. K schreef: ↑10 okt 2024 14:26AmsterdamFM is op verschillende kanalen te beluisteren: We zijn op vaste uren ook op Radio Salto te beluisteren: in de ether (106.8MHz & 99.4MHz) en op de kabel (103.3MHz). AmsterdamFM is gevestigd in lingeriezaak Triumph
Schopt graag tegen heilige huisjes...
En dat de medewerkers dan kleding van de sponsor aan moetenGerjanCluistra schreef: ↑10 okt 2024 19:45In principe bel ik tegen camera's in de studio maar, als het in een lingerie winkel is lijkt het mij best wel grappig om te zien.Radionerd schreef: ↑10 okt 2024 19:12Geile bende daar.....ik ga wel langs hoor. Wat is je maat? ;-)Pascal. K schreef: ↑10 okt 2024 14:26
AmsterdamFM is op verschillende kanalen te beluisteren: We zijn op vaste uren ook op Radio Salto te beluisteren: in de ether (106.8MHz & 99.4MHz) en op de kabel (103.3MHz). AmsterdamFM is gevestigd in lingeriezaak Triumph