Laat ik datzelfde nu vinden van die zenders met hun domme telefoonspelletjes met slap lullende dj's ondersteund door dom meelachende side kicks...GerjanCluistra schreef: ↑07 jul 2024 14:53Ik zeg nergens dat het verkeerd is, naar mijn mening voegen al die non-stop streams niets toe aan het radiolandschap.
Sleeswijk-Holstein gaat FM uitzetten
Moderator: admin6
Re: Sleeswijk-Holstein gaat FM uitzetten
Ja maar dat is serieuze radio begreep ik uit het topic van yoursafe, elke dag op een herkenbaar tijdstip en natuurlijk een serieuze website.
Dan ben je het het radio mannetje
Dan ben je het het radio mannetje
-
Zit wat in maar, waarom luister je naar een non-stop stream van een radiostation als je zelf je favoriete playlist kunt samenstellen op Spotify?fdboer schreef: ↑07 jul 2024 15:57Laat ik datzelfde nu vinden van die zenders met hun domme telefoonspelletjes met slap lullende dj's ondersteund door dom meelachende side kicks...GerjanCluistra schreef: ↑07 jul 2024 14:53Ik zeg nergens dat het verkeerd is, naar mijn mening voegen al die non-stop streams niets toe aan het radiolandschap.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Ik heb mijn eigen radio station, daar speel ik en laat mijn smaak daar horen.
Geld geef ik uit aan hardware en zender licenties.
Geld geef ik uit aan hardware en zender licenties.
De ellende met Spotify is dat playlists samenstellen een gedoe is, hun random shuffle totaal niet random is en hun algoritmes alle verassing bij voorbaat ongedaan maken. Als zodanig zijn zelfs non-stop zenders met een bescheiden playlist verrassender dan Spotify shuffle of Spotify 'radio'. Althans, dat is mijn ervaring met het medium.
Waarom de ene Volkswagen rijd en de andere BMW kwestie van smaak en gemak.....GerjanCluistra schreef: ↑07 jul 2024 22:07Zit wat in maar, waarom luister je naar een non-stop stream van een radiostation als je zelf je favoriete playlist kunt samenstellen op Spotify?fdboer schreef: ↑07 jul 2024 15:57Laat ik datzelfde nu vinden van die zenders met hun domme telefoonspelletjes met slap lullende dj's ondersteund door dom meelachende side kicks...GerjanCluistra schreef: ↑07 jul 2024 14:53
Ik zeg nergens dat het verkeerd is, naar mijn mening voegen al die non-stop streams niets toe aan het radiolandschap.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
Klopt, Spotify is inderdaad een gedoe maar, bij de Hilversumse muziekcomputers is de grootste verassing dat je een liedje al een tijd niet meer hebt gehoord. Op Spotify hoor je op zijn minst nog iets wat de radiostations niet op hun playlist zetten.fdboer schreef: ↑08 jul 2024 22:11 De ellende met Spotify is dat playlists samenstellen een gedoe is, hun random shuffle totaal niet random is en hun algoritmes alle verassing bij voorbaat ongedaan maken. Als zodanig zijn zelfs non-stop zenders met een bescheiden playlist verrassender dan Spotify shuffle of Spotify 'radio'. Althans, dat is mijn ervaring met het medium.
Dat laatste is nog maar de vraag ... als je ooit de verkeerde fuik in bent gedoken hoor je nooit meer iets anders bij spotify. Je moet wel heel bewust moeite doen om spotify eens wat anders te laten horen.GerjanCluistra schreef: ↑09 jul 2024 10:50Klopt, Spotify is inderdaad een gedoe maar, bij de Hilversumse muziekcomputers is de grootste verassing dat je een liedje al een tijd niet meer hebt gehoord. Op Spotify hoor je op zijn minst nog iets wat de radiostations niet op hun playlist zetten.fdboer schreef: ↑08 jul 2024 22:11 De ellende met Spotify is dat playlists samenstellen een gedoe is, hun random shuffle totaal niet random is en hun algoritmes alle verassing bij voorbaat ongedaan maken. Als zodanig zijn zelfs non-stop zenders met een bescheiden playlist verrassender dan Spotify shuffle of Spotify 'radio'. Althans, dat is mijn ervaring met het medium.
-
Dat zou kunnen maar, ik denk dat je op 538 90’s weinig tot geen onbekende 90’s muziek gaat ontdekken. Of op Radio 10 60-70. Op Spotify misschien wel.fdboer schreef: ↑09 jul 2024 15:47Dat laatste is nog maar de vraag ... als je ooit de verkeerde fuik in bent gedoken hoor je nooit meer iets anders bij spotify. Je moet wel heel bewust moeite doen om spotify eens wat anders te laten horen.GerjanCluistra schreef: ↑09 jul 2024 10:50Klopt, Spotify is inderdaad een gedoe maar, bij de Hilversumse muziekcomputers is de grootste verassing dat je een liedje al een tijd niet meer hebt gehoord. Op Spotify hoor je op zijn minst nog iets wat de radiostations niet op hun playlist zetten.fdboer schreef: ↑08 jul 2024 22:11 De ellende met Spotify is dat playlists samenstellen een gedoe is, hun random shuffle totaal niet random is en hun algoritmes alle verassing bij voorbaat ongedaan maken. Als zodanig zijn zelfs non-stop zenders met een bescheiden playlist verrassender dan Spotify shuffle of Spotify 'radio'. Althans, dat is mijn ervaring met het medium.
Mooie radio maken, dus met naast muziek ook actueel nieuws, documentaires, interviews, interactie met luisteraars, is m.i. onafhankelijk van de wijze waarop de audio gedistribueerd wordt. Dit kan via FM, DAB+, middengolf of internet zijn. Als de ontvangst van DAB+ op alle plaatsen goed is, wordt FM wellicht op den duur overbodig.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
Daarom is Deezer.fdboer schreef: ↑08 jul 2024 22:11 De ellende met Spotify is dat playlists samenstellen een gedoe is, hun random shuffle totaal niet random is en hun algoritmes alle verassing bij voorbaat ongedaan maken. Als zodanig zijn zelfs non-stop zenders met een bescheiden playlist verrassender dan Spotify shuffle of Spotify 'radio'. Althans, dat is mijn ervaring met het medium.