Server voor syndicated shows

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

GerjanCluistra

Server voor syndicated shows

Bericht door GerjanCluistra »

Ik ben op zoek naar een server waar om een radioshow als MP3 in te laden, waar een radiostation het van kan downloaden. Iemand een idee?
Schopt graag tegen heilige huisjes...
big T

Re: Server voor syndicated shows

Bericht door big T »

Elke opslag dienst kan hier toch voor in aanmerking komen?
GerjanCluistra

Ja, en nee, waar het mij om gaat dat het automatisch kan zoals 'Het Radionieuws' dat doet met het nieuws. Nu gebruiken hun de eigen servers, maar ik zoek een openbare server.
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Dropbox?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

GerjanCluistra schreef: 08 jun 2024 13:04 Ik ben op zoek naar een server waar om een radioshow als MP3 in te laden, waar een radiostation het van kan downloaden. Iemand een idee?
Wil je shows downloaden of zelf een programma aanbieden?

Als eerst zou ik Mp3 afraden maar WAV gebruiken, betere kwaliteit. want troep in is troep uit je processing.

Je kan gewoon een willekeurige server gebruiken, ftp, web, cloud opslag zoals dropbox of stacker. Men zal aan de download kant een stukje software of een taak moeten gebruiken die dit automatisch doet downloaden en eventueel verwerken in de automatisering.

Diverse playouts zoals GML. Aerron en diverse andere hebben hier een module voor. Maar ook de RTV Downloadtool kan wat jij wil.
Ook een ftp client kan je instellen dat hij automatisch een file doet syncen.

https://www.rtvsoftware.nl/rtvaudiodownloadtool
GerjanCluistra

Pascal. K schreef: 09 jun 2024 17:13
GerjanCluistra schreef: 08 jun 2024 13:04 Ik ben op zoek naar een server waar om een radioshow als MP3 in te laden, waar een radiostation het van kan downloaden. Iemand een idee?
Wil je shows downloaden of zelf een programma aanbieden?

Als eerst zou ik Mp3 afraden maar WAV gebruiken, betere kwaliteit. want troep in is troep uit je processing.

Je kan gewoon een willekeurige server gebruiken, ftp, web, cloud opslag zoals dropbox of stacker. Men zal aan de download kant een stukje software of een taak moeten gebruiken die dit automatisch doet downloaden en eventueel verwerken in de automatisering.

Diverse playouts zoals GML. Aerron en diverse andere hebben hier een module voor. Maar ook de RTV Downloadtool kan wat jij wil.
Ook een ftp client kan je instellen dat hij automatisch een file doet syncen.

https://www.rtvsoftware.nl/rtvaudiodownloadtool
Die RTV downloadbox gebruik ik al, dus dat komt zeker goed. Kan dat programma automatisch downloaden uit dropbox?
big T

Bericht door big T »

Je gebruikt het al, waarom dan deze vraag of het programma iets op kan halen uit het net?
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

big T schreef: 09 jun 2024 19:04 Je gebruikt het al, waarom dan deze vraag of het programma iets op kan halen uit het net?

Omdat hij vraagt naar een programma die dit kan. hij zoekt een programma "waarschijnlijk kan dit niet" met de rtv download tool"@ Gertjan mischien een idee om een eigen vps te nemen en dat ip adres te laten kopelen?. en vanuit daar de bestanden laten downloaden.

Groeten.....
big T

Bericht door big T »

Dat kan daar prima mee, je geeft de url op en het tijdstip.
Je afspeel programma haalt dan uit het van te voren aangemaakte mapje het programma waar de rtv download tool het neer gezet heeft.
Daar is niets moeilijks aan.
GerjanCluistra

Johnny_ schreef: 09 jun 2024 23:22
big T schreef: 09 jun 2024 19:04 Je gebruikt het al, waarom dan deze vraag of het programma iets op kan halen uit het net?

Omdat hij vraagt naar een programma die dit kan. hij zoekt een programma "waarschijnlijk kan dit niet" met de rtv download tool"@ Gertjan mischien een idee om een eigen vps te nemen en dat ip adres te laten kopelen?. en vanuit daar de bestanden laten downloaden.

Groeten.....
In dit geval zoek ik vooral een mogelijkheid om te downloaden. Dus als het met de RTV downloadtool kan, hoe doe ik dat vanuit Dropbox? Vooralsnog gebruik ik het mp3 bestand zoals die in de url staat.
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

GerjanCluistra schreef: 10 jun 2024 22:41

Groeten.....
In dit geval zoek ik vooral een mogelijkheid om te downloaden. Dus als het met de RTV downloadtool kan, hoe doe ik dat vanuit Dropbox? Vooralsnog gebruik ik het mp3 bestand zoals die in de url staat.

Ik vermoed gewoon de betreffende drop box url kopieren en plakken in de rtv download tool?. heb dropbox al een tijdje niet meer gebruikt , maar volgens mij bestond er iets van kopieer link
GerjanCluistra

Johnny_ schreef: 10 jun 2024 23:30
GerjanCluistra schreef: 10 jun 2024 22:41

Groeten.....

Ik vermoed gewoon de betreffende drop box url kopieren en plakken in de rtv download tool?. heb dropbox al een tijdje niet meer gebruikt , maar volgens mij bestond er iets van kopieer link
Dat zou je zeggen maar, vooralsnog werkt dat dus niet. RTV AudioDownload Tool geeft aan; Opdracht uitvoeren mislukt. Fout: Audiotype van bestand 'audio.mp3' niet herkend of wordt niet ondersteund.
big T

Bericht door big T »

en bij andere opslagdiensten zo als https://pixeldrain.com/
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Wat is er mis met FTP en een download script dat op bepaald moment wordt uitgevoerd ?
big T

Bericht door big T »

Radio tool is een download script :wink:
Plaats reactie