Begin van het einde voor de PO?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
big T

Re: Begin van het einde voor de PO?

Bericht door big T »

Er zijn veel die geloven dat de PO slecht is en bedorven. (want links staat voor bedorven)
Het past ook goed in de werkwijze van populair rechts, maak personen belachelijk door ze weg te zetten als bv heks.
En beschuldig de media van een hetze tegen jouw en noem het bv riool journalisten.
Probeer grip te krijgen op deze media en zet ze naar jouw hand.

Ik denk dat dat proces nu begint, als voorbeeld hebben we kunnen zien hoe het met de wereld omroep is afgelopen toen rechts het even voor het zeggen had met gedogen van de PVV.
Weg is het en alles verkwanseld aan de chinezen.
Janno

Bericht door Janno »

Satfreak13 schreef: 28 mar 2024 10:06
Janno schreef: 28 mar 2024 09:23 Volgens mij bedoelde SB92 dat dit het standpunt van de PVV is, niet dat van hem(haar?)zelf.
Zo lees ik die post niet. Mede door de laatste zin in die reactie hierboven. En er staan ook geen aanhalingstekens in.
Nee, geen aanhalingstekens. Maar SB92 is bepaald niet iemand die de NPO een kwaad hart toedraagt als je de posts leest. Vooral fervent 3FM-luisteraar als je het mij vraagt, en dan zou het toch vreemd zijn als je de NPO wilt opdoeken. Bovendien heeft hij/zij al eens aangeven enigszins links te zijn en dan zijn de standpunten van de PVV meestal niet de jouwe.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

big T schreef: 28 mar 2024 10:24 Weg is het en alles verkwanseld aan de chinezen.
Er is anders geen woord Chinees bij in wat je zegt. :wink:
Maar we zien die anti-PO houding ook in landen om ons heen: het VK, Duitsland. En Polen en Hongarije laten zien wat er dan gebeurt met de democratie en het vrije woord.
En wat we in de VS zien, staat ons omroepsysteem ook te wachten als we niet oppassen. De (extreem)rechtse schreeuwers voeren de boventoon met allemaal rechts en extreem rechtse zenders. Onderzoeksjournalistiek en feitenonderzoek worden verdrongen door fake nieuws en moddergooi-nieuws.
Inderdaad: als het eenmaal is opgedoekt, is de klok niet meer terug te draaien.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Satfreak13 schreef: 28 mar 2024 18:05 Inderdaad: als het eenmaal is opgedoekt, is de klok niet meer terug te draaien.
Dat noeten we dus niet willen. Het is des te meer reden het bestel toekomstbestendig te maken.
Rock 'n roll is better than music!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Janno schreef: 28 mar 2024 11:05
Janno schreef: 28 mar 2024 09:23 Volgens mij bedoelde SB92 dat dit het standpunt van de PVV is, niet dat van hem(haar?)zelf.
Zo lees ik die post niet. Mede door de laatste zin in die reactie hierboven. En er staan ook geen aanhalingstekens in.
Nee, geen aanhalingstekens. Maar SB92 is bepaald niet iemand die de NPO een kwaad hart toedraagt als je de posts leest. Vooral fervent 3FM-luisteraar als je het mij vraagt, en dan zou het toch vreemd zijn als je de NPO wilt opdoeken. Bovendien heeft hij/zij al eens aangeven enigszins links te zijn en dan zijn de standpunten van de PVV meestal niet de jouwe.
Ik luister ook veel 3fm, maar heb wel degelijk de mening dat de npo kan worden afgeschaft.

Het zij zo dt dan mijn favoriete programma’s op 3fm verdwijnen. Overigens halen ze nu ook te pas en te onpas mijn favoriete programma’s uit de programmering omdat ze ‘niet scoren’. Veel verschil zal het daarom ook niet uitmaken.
Satfreak13

Henkjan2016 schreef: 28 mar 2024 18:23 Ik luister ook veel 3fm, maar heb wel degelijk de mening dat de npo kan worden afgeschaft.
Ik kan amper geloven wat je hier zit te beweren.
Dus omdat een bepaalde radiozender niet meer voldoet aan je smaak (Ikzelf luister NOOIT naar 3FM, trouwens), mag volgens jou de GEHELE PO worden afgeschaft?? :roll: :roll:

[Edit Admin5: Maak het niet te persoonlijk]
Henkjan2016

Satfreak13 schreef: 28 mar 2024 18:41
Henkjan2016 schreef: 28 mar 2024 18:23 Ik luister ook veel 3fm, maar heb wel degelijk de mening dat de npo kan worden afgeschaft.
Ik kan amper geloven wat je hier zit te beweren.
Dus omdat een bepaalde radiozender niet meer voldoet aan je smaak (Ikzelf luister NOOIT naar 3FM, trouwens), mag volgens jou de GEHELE PO worden afgeschaft?? :roll: :roll:

Dit is nou precies waar ik hierboven op doelde met "extreem (rechts)"!
JOU zint de PO niet, dus andersdenkenden moeten het systeem maar ontberen?

En dan de mond vol over "democratie" en "wil van het volk"? (Wilders)
Kan het even iets rustiger? Lees eerst even geheel wat ik aangeef, ook in de context van hetgeen Janno schrijft. Je trekt hele posts uit elkaar met het quoten van stukjes. Zo krijg je inderdaad hele scheve discussies. En het bestempelen van mij als extreem rechts en hetgeen je verrder schrijft slaat natuurlijk helemaal nergens op en ik ben er dan ook niet van gediend dit te accepteren.

Nu ontopic:
Ik luister graag 3fm, maar dat neemt niet weg dat ik geen meerwaarde zie in de NPO.

Ik ga deze discussie overigens niet opnieuw beginnen, die hebben wij al eens gevoerd. Ik reageerde op Janno dat er forumleden zijn die wel degelijk een mening hebben dat het geen meerwaarde heeft en tegelijkertijd ook graag luisteren.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Henkjan2016 schreef: 28 mar 2024 18:56 Ik luister graag 3fm, maar dat neemt niet weg dat ik geen meerwaarde zie in de NPO.
Dat staat toch ook los van elkaar? Ik luister zelden Radio 1, maar zie wel meerwaarde in een publieke nieuwszender (hoewel ik die wel anders zou organiseren).
Henkjan2016

Oortjes schreef: 28 mar 2024 19:45
Henkjan2016 schreef: 28 mar 2024 18:56 Ik luister graag 3fm, maar dat neemt niet weg dat ik geen meerwaarde zie in de NPO.
Dat staat toch ook los van elkaar? Ik luister zelden Radio 1, maar zie wel meerwaarde in een publieke nieuwszender (hoewel ik die wel anders zou organiseren).
Ik waardeer je post, maar het is niet meer de 'tekst' waarmee ik reageerde op een eerdere post.

De orginel post bevatte deze zin: Het forumlid is vooral fervent 3FM-luisteraar als je het mij vraagt, en dan zou het toch vreemd zijn als je de NPO wilt opdoeken.

Hierop heb ik met het volgende gereageerd:

Ik luister ook veel 3fm, maar heb wel degelijk de mening dat de npo kan worden afgeschaft.

Het zij zo dat dan mijn favoriete programma’s op 3fm verdwijnen. Overigens halen ze nu ook te pas en te onpas mijn favoriete programma’s uit de programmering omdat ze ‘niet scoren’. Veel verschil zal het daarom ook niet uitmaken.

Wat ik daarmee aangeef betreft dat er forumleden bestaan die wel degelijk kritisch zijn op de npo, ook als dat betekent dat de favoriete zender daarmee ook wordt gesloopt.

Mijn posts betreft daarmee volgens mij precies het tegenovergestelde van jouw post. (tenzij ik het mis heb, maar dan hoor ik dat natuurlijk graag)
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Henkjan2016 schreef: 28 mar 2024 20:26 Mijn posts betreft daarmee volgens mij precies het tegenovergestelde van jouw post. (tenzij ik het mis heb, maar dan hoor ik dat natuurlijk graag)
Waar het om gaat is dat het wel of niet waarderen van publieke zenders los staat van de mening over nut en noodzaak van de NPO. Dat zijn we volgens mij eens, terwijl we het verder inderdaad roerend oneens zijn.
Henkjan2016

Oortjes schreef: 28 mar 2024 20:38
Henkjan2016 schreef: 28 mar 2024 20:26 Mijn posts betreft daarmee volgens mij precies het tegenovergestelde van jouw post. (tenzij ik het mis heb, maar dan hoor ik dat natuurlijk graag)
Waar het om gaat is dat het wel of niet waarderen van publieke zenders los staat van de mening over nut en noodzaak van de NPO. Dat zijn we volgens mij eens, terwijl we het verder inderdaad roerend oneens zijn.
Ik denk dat je het dan goed beschrijft inderdaad.

Agree en disagree dus ;-)
Janno

Bericht door Janno »

Henkjan2016 schreef: 28 mar 2024 18:23
Janno schreef: 28 mar 2024 11:05

Het zij zo dt dan mijn favoriete programma’s op 3fm verdwijnen. Overigens halen ze nu ook te pas en te onpas mijn favoriete programma’s uit de programmering omdat ze ‘niet scoren’. Veel verschil zal het daarom ook niet uitmaken.
Oké, ik was wat voorbarig kennelijk :-)

Los van het feit dat ik niet vind dat de NPO moet worden afgeschaft bestaan er dus ook mensen die er wel naar luisteren, maar er niet per se achter staan. Noemen ze dat niet dualisme? :D
SB92

Bericht door SB92 »

Het is zeker niet mijn mening. Ik ben juist voor een sterke pluriforme publieke omroep.
Satfreak13

Janno schreef: 28 mar 2024 21:33 Noemen ze dat niet dualisme? :D
Nee.
:smile:
Janno

Bericht door Janno »

Satfreak13 schreef: 29 mar 2024 15:43
Janno schreef: 28 mar 2024 21:33 Noemen ze dat niet dualisme? :D
Nee.
:smile:
Dualisme: Het aannemen van twee tegenover of onafhankelijk naast elkaar staande beginselen ter verklaring van de werkelijkheid.

Is een van de vele omschrijvingen. Komt in de buurt toch? :wink:
Plaats reactie