Toekomst NPO

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DavyGer

Toekomst NPO

Bericht door DavyGer »

Met de grote winst van de PVV en NSC is het voortbestaan van de NPO in de huidige vorm onzeker. Vrijwel zeker worden 3FM en NPO 3 opgedoekt. Ook radio 2, radio 5 funX, NPO 2 en alle thema zenders kunnen nog wel eens verdwijnen. Het is een van de meer haalbare PVV voorstellen die ze vrijwel zeker gegund wordt.

Wat denken jullie dat dit betekent voor de radio?
DavyGer

Re: Toekomst NPO

Bericht door DavyGer »

Mijn twee centen zijn dat een zender als NPO 1 met een profiel gericht op nieuwsvoorziening bestaansrecht heeft. Een zender tussen het huidige NPO 2 en NPO 1 in.

Ten aanzien van de radio zie ik meerwaarde in radio 1 met een andere vorm van nu. Ook radio 4 en radio 5 hebben voor mij bestaansrecht gezien hier niet commerciële doelgroepen bereikt worden. Dit kun je nog aanvullen met een popzender die volledig gericht is op NL product. Maar voor radio 2 en 3fm zie ik het somber in, men zal die frequenties willen gaan veilen.

En de omroepen in zijn geheel afschaffen.
big T

Bericht door big T »

Kaalslag en ruim baan voor de markt.
En daar wilden we net van af :))
banne

Bericht door banne »

Ik denk dat een hoop R5 luisteraars ook PVV stemmers zijn. Verwacht niet dat ie zijn eigen electoraat tegen de haren in gaat strijken op deze manier
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

DavyGer schreef: 24 nov 2023 08:26 Met de grote winst van de PVV en NSC is het voortbestaan van de NPO in de huidige vorm onzeker. Vrijwel zeker worden 3FM en NPO 3 opgedoekt. Ook radio 2, radio 5 funX, NPO 2 en alle thema zenders kunnen nog wel eens verdwijnen. Het is een van de meer haalbare PVV voorstellen die ze vrijwel zeker gegund wordt.

Zeker is het nog niet. Het is maar de vraag of ze dat er door gaan krijgen.
Laatst gewijzigd door Pascal. K op 24 nov 2023 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
big T

Bericht door big T »

O, en een ander wind bij de media natuurlijk, die de PVV-stem altijd buitensluiten. Behalve bij Ongehoord Nieuws, zei de presentator. „Wij zijn opgericht om dit geluid op tv te brengen.” Geluid tégen „massa-immigratie”, tegen „klimaatwaanzin”, tegen het „tuig dat voor terreur" demonstreert.
Als ik deze teksten zie, dan weet je waar het heen gaat toch?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Ben heel benieuwd of het grote praat is of dat het echt uitvoerbaar is.
Pot

Bericht door Pot »

DavyGer schreef: 24 nov 2023 08:26 Met de grote winst van de PVV en NSC is het voortbestaan van de NPO in de huidige vorm onzeker. Vrijwel zeker worden 3FM en NPO 3 opgedoekt. Ook radio 2, radio 5 funX, NPO 2 en alle thema zenders kunnen nog wel eens verdwijnen. Het is een van de meer haalbare PVV voorstellen die ze vrijwel zeker gegund wordt.

Waar staat het eerste stuk over NPO 3 en 3FM? Of bedenk je dat ter plekke? Ik heb namelijk nergens wat gelezen over radiozenders. Alleen NPO 3 die een andere (regionale) functie krijgt als het aan NSC ligt.

Ik denk dat er wel bezuinigingen zullen komen, maar op de PVV na wil niemand dat de NPO opgedoekt wordt. Laat staan dat ook PVV stemmers hier achter staan.
SB92

Bericht door SB92 »

Ik ga er vanuit dat NPO3, 3FM en FunX wel verdwijnen. Ook zal er minder aandacht komen voor cultuur, diversiteit en milieu op de NPO. Uiteindelijk beslissen de omroepen natuurlijk wat ze maken, dus daar zal Wilders nog wat tegenstand van krijgen.
big T

Bericht door big T »

Dat vermoed ik juist van niet, bij de wereld omroep was een stemming in de 2e kamer voldoende.
En weg waren ze.
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Dat de hele publieke omroep opgedoekt moet worden roep ik al jaren. Als de geldkraan dichtgedraaid wordt dan kan het gewoon door als commerciele omroep. Dan zal ook duidelijk worden of het bestaansrecht heeft. Ik weet wel dat de publieke omroep zo ongeveer het grootste heilige huis van Nederland is. Daar lopen heel veel mensen die geen moer uitvreten en toch een vorstelijk salaris opstrijken. Zeg nou niet dat ik uit m´n nek loop te lullen, ik weet dit van mensen die er gewerkt hebben.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
SB92

Bericht door SB92 »

Zwarte IJsbeer schreef: 24 nov 2023 16:56 Dat de hele publieke omroep opgedoekt moet worden roep ik al jaren. Als de geldkraan dichtgedraaid wordt dan kan het gewoon door als commerciele omroep. Dan zal ook duidelijk worden of het bestaansrecht heeft. Ik weet wel dat de publieke omroep zo ongeveer het grootste heilige huis van Nederland is. Daar lopen heel veel mensen die geen moer uitvreten en toch een vorstelijk salaris opstrijken. Zeg nou niet dat ik uit m´n nek loop te lullen, ik weet dit van mensen die er gewerkt hebben.
De commerciële sector laat al jaren zien dat het niet op kan boksen tegen de NPO qua programma's. Dus vanwaar het idee dat dit als commerciële omroep zou kunnen bestaan?
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Tja, onafhankelijke omroepen zijn zo ongeveer het eerste waar men is aan gaat tornen in landen als Hongarije en Polen... Ik hoop dat de andere partijen dit inzien en voorkomen. Wat niet wil zeggen dat er niet wat mag veranderen, maar wel graag gebalanceerd en onafhankelijk houden.
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen, aan de andere kant mag dat D66 bolwerk wel eens flink gezuiverd worden.
De publieke "commerciële" zenders voegen niets toe, dus 3FM, Radio 2 en Radio 5 mag best wel eens het mes in.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

rvbracht schreef: 24 nov 2023 17:32 Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen, aan de andere kant mag dat D66 bolwerk wel eens flink gezuiverd worden.
De publieke "commerciële" zenders voegen niets toe, dus 3FM, Radio 2 en Radio 5 mag best wel eens het mes in.
Inderdaad, als de programma's die niets anders uitzenden dan (pop)muziek eruit worden geknipt, dan blijft er precies 1 zender over die naast Radio 1 kan functioneren. Maar voor die conclusie waren de verkiezingen niet nodig ;-)
Plaats reactie