Belgische en Nederlandse commerciele radio laten fuseren??

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Roel_

Re: Belgische en Nederlandse commerciele radio laten fuseren??

Bericht door Roel_ »

Satfreak13 schreef: 23 sep 2023 09:07
Roel_ schreef: 22 sep 2023 21:17 Mee eens en dat is nog steeds zo helaas. Chriet kwam overigens uit Venlo, en was dus een Limburger.
Excuus! Klopt helemaal!
De man verdient trouwens een standbeeld! Juist als Limburger op de landelijke tv was hij dubbel uniek: om wat hij vertelde en voorspelde, en om zijn accent waarop hij expliciet trots was. Omdat hij zijn identiteit was (zoals hij ook zelf verklaarde)!

Helaas nog steeds randstedelijke arrogantie op de radio en tv als het om regionaal gekleurde accenten betreft.
Zelfs Vlaams wordt door sommigen als zodanig afgedaan.

De norm lijkt nog steeds kleurloos "Hollands" te zijn om aangenomen te kunnen worden als radio of tv persoonlijkheid.
Onze radiozenders bewijzen dat. "Zo kleurloos mogelijk Hollands" (dus niet Nederlands!) lijkt de norm.

Geld en macht komen nog steeds uit west Nederland.
Misschien dat er met de komende verkiezingen eens meer respect voor de regio's komt. Inclusief hun tongvallen.
Zodat de media er vervolgens niet meer onderuit kunnen.
Ik was een grote fan van Lex Harding, nog steeds trouwens, maar hij had er wel een handje van om DJ's buiten de randstad en met een andere tongval niet aan te nemen omdat dit niet zou werken op de landelijke radio. Ik geloof dat Felix Meurders en Tim op het Broek het best goed doen. Het is ook een kulargument.

Geen standbeeld, wel een monument voor Chriet:
https://mondoleone.nl/dagboek/2018/05/2 ... or-chriet/ -bier
I.LOVE.MUSIC
ransbeek

Bericht door ransbeek »

Naar mijn mening is er een hemelsbreed verschil tussen Belgische en Nederlandse zenders. In Nederland vaak egotrippers met veel en te lange interventies. België heeft dan weer steriele rustige presentaties, Bijna geen enkel enthousiasme, en vaak fantasieloos. Joe is daarop een kleine uitzondering op sommige momenten. Q en Nostalgie lijken zo voorgekauwd.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Oortjes schreef: 23 sep 2023 13:21 Hollands is net zo afwijkend als Limburgs, Brabants, Utrechts, Twents, Gronings, etc. Dat hoor je zelden op de landelijke radio en dat lijkt mij maar goed ook.
De arrogantie van de Randstad ten voeten uit!
Satfreak13

zend-amateur schreef: 23 sep 2023 11:17 Maar de meeste mensen wonen in het westen, dus de arrogantie zal wel in stand blijven als heel het westen gaat stemmen tegen de plattelanders.
Meer dan de helft van de Nederlanders woont buiten de Randstad.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Satfreak13 schreef: 23 sep 2023 17:38
Oortjes schreef: 23 sep 2023 13:21 Hollands is net zo afwijkend als Limburgs, Brabants, Utrechts, Twents, Gronings, etc. Dat hoor je zelden op de landelijke radio en dat lijkt mij maar goed ook.
Wie bepaald wat afwijkend is? Inderdaad te arrogant voor woorden.
I.LOVE.MUSIC
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Slecht plan.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
fdboer

Bericht door fdboer »

De Belgische en Nederlandse markt zijn compleet verschillende markten en derhalve lijkt fuseren me niet een optie. Pragmatisch samenwerken daarintegen is een heel ander verhaal, zeker als het al om bedrijven onder een gemeenschappelijke paraplu gaat.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Satfreak13 schreef: 23 sep 2023 17:38
Hoezo? Ik maak geen enkel onderscheid tussen accenten uit Randstad of andere delen van Nederland. ABN wordt trouwens in heel Nederland gesproken.

En als het al arrogantie zou zijn, ik woon luttele kilometers van de Duitse grens -smok
Laatst gewijzigd door Oortjes op 23 sep 2023 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rock 'n roll is better than music!
Roel_

Bericht door Roel_ »

...
I.LOVE.MUSIC
Satfreak13

Oortjes schreef: 23 sep 2023 22:58 En als het al arrogantie zou zijn, ik woon luttele kilometers van de Duitse grens -smok
Dan zou je je inmiddels mogen afvragen of de regio Randstad wel zoveel belangrijker is dan de andere regio's.
En of landelijke zenders het Hollandse accent en het nieuws van de Randstad niet zoveel overgewicht hebben dat het lijkt alsof er in de rest van het land amper Medelanders wonen.
Nederland is een kleurrijk land in alle opzichten, maar op de radio en tv merken we daar nog steeds te weinig van.
Wat dat betreft, is het een goede zaak dat Vlaanderen hier een vinger in de radiopap heeft gekregen. Goed voor de zelfoverschatting van de Randstad.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Satfreak13 schreef: 24 sep 2023 09:25
Oortjes schreef: 23 sep 2023 22:58 En als het al arrogantie zou zijn, ik woon luttele kilometers van de Duitse grens -smok
Dan zou je je inmiddels mogen afvragen of de regio Randstad wel zoveel belangrijker is dan de andere regio's.
Ik denk dat jij eens in de Randstad moet gaan luisteren wat daar gesproken wordt. Ik hoor echt nóóit Amsterdams, Haags, Rotterdams of Utrechts op de landelijke radio.
Satfreak13 schreef: 24 sep 2023 09:25 Goed voor de zelfoverschatting van de Randstad.
Voel je je ondergewaardeerd ofzo?
Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu »

het zou wel eens een leuk experiment zijn... in een vakantie periode ofzo...

alleen moet je wel met de reclame goed blijven schakelen, al is dat ook prima te doen
Satfreak13

Oortjes schreef: 24 sep 2023 11:15 Voel je je ondergewaardeerd ofzo?
De Nederlandse regio's worden inderdaad al jaren stelselmatig ondergewaardeerd op de radio (en tv).
Feit. Geen mening.
Dagelijks te checken.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Satfreak13 schreef: 24 sep 2023 16:22
De Nederlandse regio's worden inderdaad al jaren stelselmatig ondergewaardeerd op de radio (en tv).
Feit. Geen mening.
Dagelijks te checken.
Sterkte.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Satfreak13 schreef: 24 sep 2023 16:22
Feit. Geen mening.
Dagelijks te checken.
Hier wordt een beetje denigrerend over gedaan, maar het is overal en het ergste is, men is zich hier zelf niet van bewust dat dit leeft bij mensen in de regio. Zo was er vandaag een partij van de dieren congres, waarbij door een aantal leden de trieste constatering werd gedaan dat 50% van de mensen op de kieslijst uit Zuid- en Noord-Holland kwamen. Dit is geen Calimero effect, maar realiteit. Knoop dat maar even goed in je oortjes...
I.LOVE.MUSIC
Plaats reactie