Veranderingen Yoursaferadio
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Yoursaferadio
Is dat tekstje op linkedIn niet gewoon geproduceerd door AI, lachwekkend slecht i.i.g. en totaal de realiteit kwijt die gasten.
-
https://www.linkedin.com/posts/vinkemar ... member_iosVanjeafisharder schreef: ↑27 jan 2025 21:40 Is dat tekstje op linkedIn niet gewoon geproduceerd door AI, lachwekkend slecht i.i.g. en totaal de realiteit kwijt die gasten.
iedereen op linkedin gebruikt ChatGPT voor z'n ronkende reacties waarmee men elkaar loopt af te je-weet-wellen. Heerlijk die reacties onder die post. Buzzword-bingo!
-
'Dit is nog maar het begin' aldus Giel. Tja.
Wel gek hoor dat eergisteren de nieuwe site is gelanceerd en dat hij vandaag nog steeds niet online staat.
Het is nog steeds die statische site die al 1,5 jaar exact hetzelfde is en waar je niets mee kan. Is dat vernieuwend?
Het is nog steeds die statische site die al 1,5 jaar exact hetzelfde is en waar je niets mee kan. Is dat vernieuwend?
Wanneer ze het hebben over "de nieuwe site", bedoelen zij volgens mij de nieuwe site van Yoursafe (yoursafe.nl) en niet die van Yoursafe Radio (yoursaferadio.nl).
Disruptive nieuwe ongeziene soort radio maken? Had het dan lekker op alleen DAB+ en stream gedaan. Als je daar een enorm goede boterham kunt verdienen ZONDER de FM, dán ben je anders bezig dan de anderen en bewijs je dat het anders kan. Ik heb echt een intense hekel aan hoog van de toren blazen gebaseerd op gebakken lucht en niet bewezen theorieen. Bewijs het eerst eens en vertel ons dan allemaal dat we verkeerd zaten, niet andersom.Vliegendereporter schreef: ↑27 jan 2025 18:29 Dit heeft programmamaker van Yoursafe ene Martijn Vinke op linkedin gezet
Als je me dit een jaar geleden had verteld…
…had ik je niet geloofd.
In 2023 kocht Joost Zuurbier tot ieders verbazing een radiofrequentie en startte met Giel Beelen de zender Yoursafe Radio.
Wat een ballen en wat een avontuur.
Hun visie voor YourSafe is uniek, onorthodox en zoals ze zelf zeggen ‘breaks all conventions’:
Radio opnieuw uitvinden, met en voor de nieuwe generatie. Door makers een platform te geven en volstrekte vrijheid om hun eigen programma's te maken.
Vanaf het begin kijkt de hele radiowereld naar wat hier gebeurt.
Vooral met een hoop negativiteit die ze niet onder stoelen of banken steken:
“Jongeren luisteren niet naar de radio”
“Jullie makers kunnen helemaal geen radio maken”
"YourSafe gaat het einde van 2025 niet halen"
Zelfs haatdragende uitingen naar sommige van mijn collega makers.
En dit is precies wat er altijd gebeurd als je systemen probeert te veranderen.
Systemen bestaan graag.
Niet omdat ze een functie hebben. Niet omdat ze nog dienen. Gewoon omdat een systeem altijd zichzelf in stand wil houden.
Gisteren tijdens de lancering van de nieuwe site en app, heb ik gezien dat er in Nederland een revolutie is gestart die het hele radiosysteem gaat uitdagen.
En misschien wel voorgoed gaat veranderen.
Het sneeuwballetje dat in 2023 klein begon in een gehuurd studiootje in Haarlem. Begint nu serieus te rollen vanuit onze prachtige studio in Amsterdam. En ik voorspel een lawine voor 2025.
Een radiorevolutie met hele bijzondere mensen met authentieke visies en het lef om hun kop op het hakblok te leggen.
Ik ben enorm dankbaar en trots dat wij vanuit Future Project hier deel vanuit mogen maken met Future Project Radio.
Ook wij gaan vanuit positiviteit systemen doorbreken die niet meer werken. Om een nieuwe generatie een stem te geven voor een mooiere toekomst.
Giel, Joost en Daniël enorm bedankt.
-
Ik las dit bij radiowereld programma makers worden dus gedwongen om een rekening te openen bij Yoursafe
Het is de bedoeling dat een deel van de reclame-inkomsten naar de influencers gaat. Eerder vertelde creatief directeur Giel Beelen dat het om 50% van de reclameopbrengsten van dat uur zou gaan. De afgelopen periode kregen zij 150 euro per uur vergoeding, maar wel op voorwaarde dat ze een rekening zouden openen bij de Yoursafe bank.
Het is de bedoeling dat een deel van de reclame-inkomsten naar de influencers gaat. Eerder vertelde creatief directeur Giel Beelen dat het om 50% van de reclameopbrengsten van dat uur zou gaan. De afgelopen periode kregen zij 150 euro per uur vergoeding, maar wel op voorwaarde dat ze een rekening zouden openen bij de Yoursafe bank.
Dat ze een rekening moeten openen bij Yoursafe is het gekste niet als ze ook op die rekening hun geld gestort krijgen.
Ik zie alleen niet wat die 30 tot 50 makers als extra betekenen bij Yoursafe.
Maar bijvoorbeeld mensen die op tv reclame maken voor AH, mogen contractueel hun boodschappen ook niet ergens anders doen.
Dat is nog wel te begrijpen. Verder begrijp ik niet van het idee dat achter Yoursafe Radio zit en wat ze nu eigenlijk willen.
Maar bijvoorbeeld mensen die op tv reclame maken voor AH, mogen contractueel hun boodschappen ook niet ergens anders doen.
Dat is nog wel te begrijpen. Verder begrijp ik niet van het idee dat achter Yoursafe Radio zit en wat ze nu eigenlijk willen.
Verder begrijp ik niet van het idee dat achter Yoursafe Radio zit en wat ze nu eigenlijk willen.( dat weten ze zelf ook niet meer) Maar niet verder vertellen hoor!jessica schreef: ↑29 jan 2025 01:29 Dat ze een rekening moeten openen bij Yoursafe is het gekste niet als ze ook op die rekening hun geld gestort krijgen.

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Ik zie daar een belangrijk verschil: in het geval van een acteur in een reclame heb je het over mensen die worden ingehuurd om een representatie te zijn voor je merk of dienst. Het zou raar zijn als zo'n herkenbaar gezicht opeens gespot wordt bij een concurrent. In het geval van een bankrekening lijkt die vlieger niet op te gaan: Het is niet zo dat je DJs of influencers in de rij bij een fysieke bank tegenkomt, of iets dergelijks - zeker niet als volgens de eigen kernwaarden "privacy centraal" staat.
Hier lijken bovendien de belangen van twee op 't oog totaal verschillende entiteiten (een radiozender en een bank) op één hoop gegooid te worden. Ik ben wel benieuwd hoe die twee, behalve door er dezelfde naam aan te geven, met elkaar verbonden zijn. Er vanuit gaande dat dat regelgeving-technisch in de haak is vraag ik me wel af of mensen er open voor staan om bankzaken te doen bij hun radiostation. HEMA heeft zoiets ooit eens geprobeerd met verzekeringen, maar dat was volgens mij niet een doorslaand succes.
-
Volgens Isgen is dit 100% mensenwerk.Vanjeafisharder schreef: ↑27 jan 2025 21:40 Is dat tekstje op linkedIn niet gewoon geproduceerd door AI, lachwekkend slecht i.i.g. en totaal de realiteit kwijt die gasten.
-
Dan zijn ze totaal de realiteit kwijt en bezig in hun eigen wereldje. Het lijkt wel een sekte met een FM frequentie daar.
-
Ik zie net de nieuwe Tik tok van FawrynotSawry. Het lijkt wel alsof hij in de nieuwe studio van Yoursafe staat? Is hij nu dan al ingebruik of is dit enkel een hint?
Bij ditwasderadio werd zachtjes gefluisterd dat Yoursaferadio een witwas constructie is.