Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

marce1

Re: Veranderingen Yoursaferadio

Bericht door marce1 »

Wat ik wel opvallend vind in hun tarievenkaart, is het volgende:
Grijp nu je kans om tegen aantrekkelijke tarieven te adverteren tijdens onze exclusieve Beta Periode, die loopt tot en met 14 februari 2025. (...) Dit is jouw moment om voorop te lopen, nog voordat Yoursafe Radio officieel van start gaat.
Hier zou je uit kúnnen afleiden dat Yoursafe Radio op 14 februari echt gaat beginnen. (Het kan ook zijn dat ze dan pas écht beginnen met advertenties uitzenden.)
Verder vind ik (vrijdag) 14 februari opvallend, want dit is niet per se een logische dag om iets te starten. Toch begint ook Cream Radio op 14 februari.
RadioOudeStijl

Bericht door RadioOudeStijl »

banne schreef: 23 jan 2025 06:16 200 spots per week, gedurende 3 maanden voor 400€ per week
Dat is best een nette campagne. Ik ben wel benieuwd, heeft dat je ook iets opgeleverd?
http://www.radiooudestijl.nl
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

marce1 schreef: 23 jan 2025 09:25 Wat ik wel opvallend vind in hun tarievenkaart, is het volgende:
Grijp nu je kans om tegen aantrekkelijke tarieven te adverteren tijdens onze exclusieve Beta Periode, die loopt tot en met 14 februari 2025. (...) Dit is jouw moment om voorop te lopen, nog voordat Yoursafe Radio officieel van start gaat.
Hier zou je uit kúnnen afleiden dat Yoursafe Radio op 14 februari echt gaat beginnen. (Het kan ook zijn dat ze dan pas écht beginnen met advertenties uitzenden.)
Verder vind ik (vrijdag) 14 februari opvallend, want dit is niet per se een logische dag om iets te starten. Toch begint ook Cream Radio op 14 februari.
14 februari is het Valentijnsdag. Daarom misschien?
banne

Bericht door banne »

RadioOudeStijl schreef: 23 jan 2025 09:50
banne schreef: 23 jan 2025 06:16 200 spots per week, gedurende 3 maanden voor 400€ per week
Dat is best een nette campagne. Ik ben wel benieuwd, heeft dat je ook iets opgeleverd?
Haha, nee dat denk ik eerlijk gezegd niet, althans niet echt merkbaar geweest. Het was een leuke ervaring en het was een beetje prestige. 'T was wel leuk jezelf meerdere keren per dag te horen als ik in de auto zat, omdat ik zelf deels in de commercial gemixt was omdat een bepaalde kreet me niet beviel. Ik stuurde een audioberichtje via Whatsapp hoe het zou moeten klinken, toen heeft Frank (Schildkamp) dat voor de gein in de commercial gemixt en hebben we dat erin gehouden. Dat was nog in de tijd van de House Top1000, wat wel goed beluisterd werd voor een regionale zender. We werden ook als bedrijf uitgenodigd in de studio tijdens de House Top1000, ook leuk om mee te maken natuurlijk.

Je kon toen overigens ook nog targetten op bepaalde gebieden, je had geloof ik Groot Amsterdam, Utrecht en Haaglanden. Elke regio had z'n eigen commercialblok, die 400 euro was voor alle regio's samen. Ik denk dat daar ook de crux in aantallen zat, 200 was verdeeld over 3 regio's. Elke keer in elke regio was 1 spot.

De prijs was wel naar de maatstaven van destijds, toen kocht je voor 400 euro nog een stuk meer dan hedentendage
Afbeelding
RadioOudeStijl

Bericht door RadioOudeStijl »

banne schreef: 23 jan 2025 11:07 Haha, nee dat denk ik eerlijk gezegd niet, althans niet echt merkbaar geweest. Het was een leuke ervaring en het was een beetje prestige.
Dank! -bier
http://www.radiooudestijl.nl
jessica

Bericht door jessica »

banne schreef: 23 jan 2025 06:16
jessica schreef: 23 jan 2025 02:15 200 spots per week is nog best veel. Er zitten 164 uur in een week. Dus meer dan 1 per uur gedurende 3 maanden lang voor 400 euro?
200 spots per week, gedurende 3 maanden voor 400€ per week
Ok duidelijk € 400 per week had ik even niet gezien.
rodie

Bericht door rodie »

marce1 schreef: 23 jan 2025 09:25 Wat ik wel opvallend vind in hun tarievenkaart, is het volgende:
De dag van de liefde ;)
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Je kan nu ook luisteren via de betaal app van Yoursafe zag ik net https://apps.apple.com/nl/app/yoursafe/id1436171225
Streampie

Bericht door Streampie »

En moet je dan ook je gezicht en ID laten scannen om te luisteren?
Vliegendereporter

Dit heeft programmamaker van Yoursafe ene Martijn Vinke op linkedin gezet

Als je me dit een jaar geleden had verteld…

…had ik je niet geloofd.

In 2023 kocht Joost Zuurbier tot ieders verbazing een radiofrequentie en startte met Giel Beelen de zender Yoursafe Radio.

Wat een ballen en wat een avontuur.

Hun visie voor YourSafe is uniek, onorthodox en zoals ze zelf zeggen ‘breaks all conventions’:

Radio opnieuw uitvinden, met en voor de nieuwe generatie. Door makers een platform te geven en volstrekte vrijheid om hun eigen programma's te maken.

Vanaf het begin kijkt de hele radiowereld naar wat hier gebeurt.

Vooral met een hoop negativiteit die ze niet onder stoelen of banken steken:

“Jongeren luisteren niet naar de radio”
“Jullie makers kunnen helemaal geen radio maken”
"YourSafe gaat het einde van 2025 niet halen"

Zelfs haatdragende uitingen naar sommige van mijn collega makers.

En dit is precies wat er altijd gebeurd als je systemen probeert te veranderen.

Systemen bestaan graag.

Niet omdat ze een functie hebben. Niet omdat ze nog dienen. Gewoon omdat een systeem altijd zichzelf in stand wil houden.

Gisteren tijdens de lancering van de nieuwe site en app, heb ik gezien dat er in Nederland een revolutie is gestart die het hele radiosysteem gaat uitdagen.

En misschien wel voorgoed gaat veranderen.

Het sneeuwballetje dat in 2023 klein begon in een gehuurd studiootje in Haarlem. Begint nu serieus te rollen vanuit onze prachtige studio in Amsterdam. En ik voorspel een lawine voor 2025.

Een radiorevolutie met hele bijzondere mensen met authentieke visies en het lef om hun kop op het hakblok te leggen.

Ik ben enorm dankbaar en trots dat wij vanuit Future Project hier deel vanuit mogen maken met Future Project Radio.

Ook wij gaan vanuit positiviteit systemen doorbreken die niet meer werken. Om een nieuwe generatie een stem te geven voor een mooiere toekomst.

Giel, Joost en Daniël enorm bedankt.
Vliegendereporter

Streampie schreef: 27 jan 2025 18:23 En moet je dan ook je gezicht en ID laten scannen om te luisteren?
Nee
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Vliegendereporter schreef: 27 jan 2025 18:29 Dit heeft programmamaker van Yoursafe ene Martijn Vinke op linkedin gezet

Als je me dit een jaar geleden had verteld…

…had ik je niet geloofd.

In 2023 kocht Joost Zuurbier tot ieders verbazing een radiofrequentie en startte met Giel Beelen de zender Yoursafe Radio.

Wat een ballen en wat een avontuur.

Hun visie voor YourSafe is uniek, onorthodox en zoals ze zelf zeggen ‘breaks all conventions’:

Radio opnieuw uitvinden, met en voor de nieuwe generatie. Door makers een platform te geven en volstrekte vrijheid om hun eigen programma's te maken.

Vanaf het begin kijkt de hele radiowereld naar wat hier gebeurt.

Vooral met een hoop negativiteit die ze niet onder stoelen of banken steken:

“Jongeren luisteren niet naar de radio”
“Jullie makers kunnen helemaal geen radio maken”
"YourSafe gaat het einde van 2025 niet halen"

Zelfs haatdragende uitingen naar sommige van mijn collega makers.

En dit is precies wat er altijd gebeurd als je systemen probeert te veranderen.

Systemen bestaan graag.

Niet omdat ze een functie hebben. Niet omdat ze nog dienen. Gewoon omdat een systeem altijd zichzelf in stand wil houden.

Gisteren tijdens de lancering van de nieuwe site en app, heb ik gezien dat er in Nederland een revolutie is gestart die het hele radiosysteem gaat uitdagen.

En misschien wel voorgoed gaat veranderen.

Het sneeuwballetje dat in 2023 klein begon in een gehuurd studiootje in Haarlem. Begint nu serieus te rollen vanuit onze prachtige studio in Amsterdam. En ik voorspel een lawine voor 2025.

Een radiorevolutie met hele bijzondere mensen met authentieke visies en het lef om hun kop op het hakblok te leggen.

Ik ben enorm dankbaar en trots dat wij vanuit Future Project hier deel vanuit mogen maken met Future Project Radio.

Ook wij gaan vanuit positiviteit systemen doorbreken die niet meer werken. Om een nieuwe generatie een stem te geven voor een mooiere toekomst.

Giel, Joost en Daniël enorm bedankt.
Nou, hoor het sneeuw al van de bergen rollen...Iedereen heeft het er over en morgen een persco....
jessica

Bericht door jessica »

Vliegendereporter schreef: 27 jan 2025 18:29 Dit heeft programmamaker van Yoursafe ene Martijn Vinke op linkedin gezet

Ik zie nog niet dat er een nieuwe site is hoor. Gewoon nog de oude site waar helemaal niets op staat.
Calypso

Bericht door Calypso »

Eerst bijna klagen dat er commentaar komt als je zaken onconventioneel aanpakt en dan
...

Sorry, maar als je je hoofd op een hakblok legt is het wachten totdat iemand eens gaat kijken wat het effect van een bijl is. Vooral als je met je hoofd op dat hakblok ook nog eens hoog van de toren dingen gaat roepen terwijl er amper schot in de zaak zit. Leuk dat 2025 jullie jaar moet gaan worden, maar je bent inmiddels 1,5 jaar bezig. Laten we op 1 januari 2026 eens kijken wat ervan terecht gekomen is.

En roep niet dat dingen tijd kosten, dat had je vooraf kunnen weten. "We" zijn 1,5 jaar onderweg en ik heb vorige week nog een poging gedaan om te luisteren maar het klinkt knullig, er is nog geen reclame (lees: zover bekend geen stabiele inkomstenbron anders dan het speeltje van een discutabel zakenman), de dekking is beroerd, en er is al 1,5 jaar een statische pagina als "website".
Laatst gewijzigd door Calypso op 27 jan 2025 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Streampie

Bericht door Streampie »

Het kan nu elk moment los gaan! Elk moment!

Daar komt weer een YS "medewerker" met de termen "disruptie, breaks all conventions". Gooi er nog ff AI bij joh, dan heb je buzzword-bingo. Oh wacht....meneer is AInfluencer!

maareh, serieus:

De systemen werken prima, voor reguliere lineaire radio. Er wordt geluisterd, geadverteerd. Er is niks aan de hand voor de grote FM-netwerken. Onderzoek wordt gedaan, doelgroepen worden gevonden (JOE!), marekting campagnes uitgezet, resulaten behaald.

Als ik een app van een finance-tussenpersoon-bedrijf moet downloaden om naar je station te kunnen luisteren maak je bovendien een denkfout. Het is overduidelijk: De radiozender is er alleen ter meerdere eer en glorie van en als vehikel om YourSafe te promoten.

En echt, LinkedIn staat bol van dit soort bullshit-verhalen van luitjes zoals The Future Project. ik neem aan dat het doel van The Future Project Radio vooral het verkopen van workshops is a 3250,- of keynotes voor 2250,- waarin je je door deze lui kunt laten vertellen dat je AI moet gaan gebruiken.

Er gaat vast "knetterende synergy" gecreeerd worden "met deze toppers". Hou toch op man. Ik heb als ZZP'er tussen dit soort bullshit-artietsen een borrel staan drinken bij lokale ondernemersclubs. Ze zijn allemaal hetzelfde.

/ einde rant /
Plaats reactie