Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Morrison

Re: Nieuwkomer Radio4all

Bericht door Morrison »

GerjanCluistra schreef: 22 sep 2023 08:50 Giel leest hier mee. Alle deskundigen hier raden af om verticaal te programmeren. Dus ik denk dat Giel zich heeft laten overtuigen door alle deskundige kennis hier en toch voor horizontaal is gegaan.
:lol: :lol:
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

GerjanCluistra schreef: 22 sep 2023 08:50 Giel leest hier mee. Alle deskundigen hier raden af om verticaal te programmeren. Dus ik denk dat Giel zich heeft laten overtuigen door alle deskundige kennis hier en toch voor horizontaal is gegaan.
Dat is voorlopig zomaar een losse aanname van jou, want Giel ging er vol overtuiging lijnrecht tegenin.
De zender zou een wereldprimeur worden, zo werd ons beloofd. (Niet gehinderd door onze Hilversumse omroepgidsen -met gedwongen winkelnering- uit de jaren 50 en 60 die bladzijden tekort kwamen om de verticale lappendeken op papier te krijgen...)
hoppa hoppa

Bericht door hoppa hoppa »

Giel zou ook zelf een programma kunnen maken.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

hoppa hoppa schreef: 22 sep 2023 10:40 Giel zou ook zelf een programma kunnen maken.
Maximaal 10 uur per week zei hij in de podcast van Thijs Lindhout. Die hij overigens ook vroeg een programma te maken.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
StefanT

Bericht door StefanT »

Ik krijg een Call TV vibe. Allemaal ingekochte uren a la Business Class
big T

Bericht door big T »

https://www.ad.nl/show/ingebroken-in-au ... ~ad29c2c9/
Voor als nog gebeurt er nog helemaal niets, klaptop gestolen met het hele muziek bestand.
NIcone900

Bericht door NIcone900 »

big T schreef: 26 sep 2023 09:56 https://www.ad.nl/show/ingebroken-in-au ... ~ad29c2c9/
Voor als nog gebeurt er nog helemaal niets, klaptop gestolen met het hele muziek bestand.
Ik ga hier niet eens wat over typen. Wat een amateuristisch gedoe dit man. Hilarisch.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Wordt het toch geen talkradio ;-)

Of nu toch wel, nu er geen muziek meer is.
Willemtel

Bericht door Willemtel »

big T schreef: 26 sep 2023 09:56 https://www.ad.nl/show/ingebroken-in-au ... ~ad29c2c9/
Tip voor giel
Een echte piraat
Draait een plaat.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Stenders heeft voor Giel vast nog wel een kopie van zijn database, kan hij in ieder geval vooruit. :wink:
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

"Was te groot voor een cloud"

Hahahaha als het op een laptop past past het zeker in de cloud...
Calypso

Bericht door Calypso »

Ja, ik las het. Sorry Giel, maar hier had je toch echt moeten nalaten om een excuus te verzinnen, maar gewoon moeten zeggen "ik ben stom geweest, ik heb onbeheerd laptops in een auto laten liggen en heb er geen backups van". Inderdaad, mensen moeten met hun tengels van andermans spullen afblijven, maar de eigenaar hoort te zorgen dat de schade in het geval van diefstal zo minimaal mogelijk is. Bij fysieke goederen waar er maar 1 van is, is dat lastig, maar bij zoiets als digitale bestanden...

Een paar scenario's even gelijk aftikken:

* Er was geen backup: Gebruikersfout: altijd als iets belangrijk is een backup. Een harddisk kan crashen. Zomaar, spontaan.
* Het bestand was te groot om een backup van te maken: Gebruikersfout: ik heb nog nooit een harddisk voor een laptop gezien die groter was dan wat er voor een PC/Externe disk te krijgen was, laat staan wat er beschikbaar was als cloud backup oplossing.
* Het duurde te lang om een backup te maken: Gebruikersfout: Backups moet je vanaf dag 1 maken, al dan niet geautomatiseerd (syncsoftware), en het hoort in je standaard werkwijze te zitten om te controleren. Als je met niets begint is de grootte nog klein: daarna incrementals maken. Zit alles in letterlijk 1 bestand? Dan zijn er ook oplossingen om incrementals mogelijk te maken.
* Er was wel een backup, maar dat stond op de andere laptop: Gebruikersfout: nooit je backup op dezelfde plek bewaren als het origineel. En al zeker niet onbeheerd in een geparkeerde auto.

Mijn muziekbestand is ook groot - lossless. Inclusief gemaakte foto's en gedigitaliseerde filmpjes hebben we het over tientallen terrabyte. Maar er is wel een externe backup van die elke dag gesynchroniseerd wordt, met mogelijkheid om terug in de tijd te gaan in geval van corruptie.
Henkjan2016

Ane Sybesma schreef: 26 sep 2023 12:11 "Was te groot voor een cloud"

Hahahaha als het op een laptop past past het zeker in de cloud...
Voor een talkradiozender zeker ;-)
banne

Bericht door banne »

Wel weer even een mooi PR momentje. Wachten op de beelden dat ie zelf het raam insloeg ofzo :))
Henkjan2016

Calypso schreef: 26 sep 2023 12:12
Ja, ik las het. Sorry Giel, maar hier had je toch echt moeten nalaten om een excuus te verzinnen, maar gewoon moeten zeggen "ik ben stom geweest, ik heb onbeheerd laptops in een auto laten liggen en heb er geen backups van". Inderdaad, mensen moeten met hun tengels van andermans spullen afblijven, maar de eigenaar hoort te zorgen dat de schade in het geval van diefstal zo minimaal mogelijk is. Bij fysieke goederen waar er maar 1 van is, is dat lastig, maar bij zoiets als digitale bestanden...

Een paar scenario's even gelijk aftikken:

* Er was geen backup: Gebruikersfout: altijd als iets belangrijk is een backup. Een harddisk kan crashen. Zomaar, spontaan.
* Het bestand was te groot om een backup van te maken: Gebruikersfout: ik heb nog nooit een harddisk voor een laptop gezien die groter was dan wat er voor een PC/Externe disk te krijgen was, laat staan wat er beschikbaar was als cloud backup oplossing.
* Het duurde te lang om een backup te maken: Gebruikersfout: Backups moet je vanaf dag 1 maken, al dan niet geautomatiseerd (syncsoftware), en het hoort in je standaard werkwijze te zitten om te controleren. Als je met niets begint is de grootte nog klein: daarna incrementals maken. Zit alles in letterlijk 1 bestand? Dan zijn er ook oplossingen om incrementals mogelijk te maken.
* Er was wel een backup, maar dat stond op de andere laptop: Gebruikersfout: nooit je backup op dezelfde plek bewaren als het origineel. En al zeker niet onbeheerd in een geparkeerde auto.

Mijn muziekbestand is ook groot - lossless. Inclusief gemaakte foto's en gedigitaliseerde filmpjes hebben we het over tientallen terrabyte. Maar er is wel een externe backup van die elke dag gesynchroniseerd wordt, met mogelijkheid om terug in de tijd te gaan in geval van corruptie.
Ik zie het meer als een vorm van aandacht voor de zender. Enkel het 'mijn ruitje is ingetikt' zou voldoende moeten zijn voor een post. De inhoud van de laptop doet er in principe niet toe, tenzij je reuring wilt generen.
Plaats reactie