Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

Re: Veranderingen Yoursaferadio

Bericht door Echtwel »

Calypso schreef: 16 dec 2024 15:04
progmog schreef: 11 dec 2024 15:51
Streampie schreef: 11 dec 2024 10:42 Als YSR gericht is op social media wat doen ze dan met een FM netwerk? Dit is totaal niet efficient.

Waarom een achterhaald medium voor massacommunicatie gebruiken om je doelgroep, die daar geen gebruik van maakt en die je via andere kanalen wil bereiken, proberen te bereiken?
Jongeren weten prima dat er radio bestaat (lees FM-radio). Alleen de interesse is er nauwelijks omdat het aanbod voor hun 'saai' en 'oubollig' is. Nu is YSR er met heel andere content dus kan dit op lange termijn helpen de jongeren kennis maken met lineaire FM/DAB-radio. Wees blij dat een initiatief als YSR voor de FM/DAB kiest.

En natuurlijk, er zijn digitale opties (apps) maar de toegankelijkheid naar FM/DAB is toch wel eenvoudiger en gratis(!) vergeleken met apps.
En ik heb het hier over FM en DAB samen, want ik zie geen verschil tussen de beide distributies dan analoog vs digitaal. Maar voor beide heb je een radio-ontvanger nodig.
Je positieve insteek is te prijzen, maar je probeert redenen te verzinnen waarom de doelgroep naar FM/DAB zou luisteren die nu net het grootste struikelblok zijn. De bewuste jongeren hebben allemaal een telefoon met unlimited-of-zo-goed-als abo. Op maar heel weinig telefoons is tegenwoordig nog een FM radio beschikbaar. En die jongeren hebben hoogstwaarschijnlijk ook helemaal geen radio op hun kamer, daarvoor moeten ze een apparaat gaan kopen.

En als het al zou kloppen qua doelgroep, waarom is de beschikbaarheid van Yoursafe via het WWW dan zo minimaal?

Verder ben ik het helemaal met het commentaar eens dat we het verhaal over de "nieuwe manier van reclame verkopen" al 1,5 jaar horen maar er vooralsnog niets van zichtbaar is. Net zoals het in de lucht trappen van de FM zenders kantje boord op tijd was, programmeringen en naamgevingen uitgesteld werden, etc. En ondertussen een creatief directeur die plaatjes loopt te draaien op een andere zender.
En zo is het, luisteronderzoek is de leeftijd op gerekt van 20-49 naar 20-59 jaar voor de radio, waarom denk je dat dit is ... 20< luister online
FM en DAB radio is iets voor je vader of opa > 40
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
big T

Bericht door big T »

:)) Dat is juist een kenmerk van de markt, er zijn geen eisen of beschrijvingen van wat mooi is.
En adverteerders hebben, wil niet zeggen dat het product fantastisch is toch?
Geef maar toe, dit is nieuw en strook niet met de bestaande ideeën van wat commerciële radio moet voorstellen.
En voordat de vraag komt, luister jezelf daarna?
Nee ik ben afgehaakt geloof niet dat ik bij de doelgroep hoor waar op gemikt wordt.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Satfreak13 schreef: 17 dec 2024 09:27
big T schreef: 17 dec 2024 08:50 Laten we toch genieten van al het moois wat de markt zo voorbrengt.
YSR "moois"?
Waar is die "lange rij trappelende adverteerders" dan gebleven?

Big T. is aan het trollen, niet op letten.
big T

Bericht door big T »

Zeg het maar wie nu aan het trollen is, de mensen die maar door blijven gaan af te geven op dit station?
Of ik die blijft roepen dat het marktwerking is?
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Ik denk dat er zeker een markt voor is. Zo gaat het op YSR nu over piemelbarbers en op je gezicht komen zitten. Echt, ik verzin het niet.
Je hebt kink- en stophoest.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Van die dingen ja, van die dingen...
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Het blijft ons radiofreaks toch bezig houden. Terwijl er maar een handjevol mensen zijn die er naar luisteren. Ik durf te stellen dat er niemand hier naar heeft geluisterd inclusief ondergetekende. En dat er dan ook al 166 pagina’s over gevuld zijn. Terwijl er een station zoals 100%NL dit nog geen eens aantikt. Het houdt ons maar bezig blijkbaar. Laat gaan, het bloedt vanzelf dood.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Vanjeafisharder schreef: 16 dec 2024 21:41
Vliegendereporter schreef: 16 dec 2024 21:17 Die nieuwe studio schijnt ook nog in aanbouw te zijn
Under construction forever.
Goeie bandnaam eigenlijk.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Deradiokenner schreef: 17 dec 2024 13:27 . Laat gaan, het bloedt vanzelf dood.
Laat gaan, het bloedt vanzelf dood. ze hebben wel dik bloed dan -smok
jessica

Bericht door jessica »

Ik luister af en toe wel. Sportpaleis is wel een aardig programma en Alt en Nieuw ook wel. Je moet die programma's wel zoeken. Er was ook nog een programma over binge watchen, konden ook aardige tips inzitten. Maar omdat je het niet terug kan luisteren is gemist wel gemist en dat is jammer.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

big T schreef: 17 dec 2024 11:35 Zeg het maar wie nu aan het trollen is, de mensen die maar door blijven gaan af te geven op dit station?
Of ik die blijft roepen dat het marktwerking is?
Ik geef aan wat het station zelf aankondigde en beloofde!
https://www.cultureelwoordenboek.nl/media/trollen/
Trollen
Een trol is een persoon, soms op last van en betaald door een of andere instantie, die op internet opzettelijk verkeerde informatie zet om mensen boos te maken, verdriet te doen, te irriteren en op het verkeerde been te zetten.

Zuurbier himself zou kunnen voldoen aan deze definitie van een "trol" met zijn Radio4All, en nu weer YSR. :roll:
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Echtwel schreef: 17 dec 2024 15:33
Deradiokenner schreef: 17 dec 2024 13:27 . Laat gaan, het bloedt vanzelf dood.
Laat gaan, het bloedt vanzelf dood. ze hebben wel dik bloed dan -smok
Geduld, een keer is het geld op. Ik geloof niet in dit station, of netwerk of hobby hoe je het ook mag noemen.
Radionerd

Bericht door Radionerd »

Stophoest schreef: 17 dec 2024 12:31 Ik denk dat er zeker een markt voor is. Zo gaat het op YSR nu over piemelbarbers en op je gezicht komen zitten. Echt, ik verzin het niet.
GOUD! -bier
jessica

Bericht door jessica »

Echtwel schreef: 17 dec 2024 09:53 En zo is het, luisteronderzoek is de leeftijd op gerekt van 20-49 naar 20-59 jaar voor de radio, waarom denk je dat dit is ... 20< luister online
Volgens mij is dit omdat meer dan 50% van de inwoners van Nederland boven de 50 is.
Je zet niet zomaar even de helft van de bevolking in een onderzoek buitenspel. Daarvoor is het een te grote groep.

Door het nu op te rekken naar 59 doet iets van 65 a 70% in het onderzoek weer mee.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

jessica schreef: 18 dec 2024 10:20
Echtwel schreef: 17 dec 2024 09:53 En zo is het, luisteronderzoek is de leeftijd op gerekt van 20-49 naar 20-59 jaar voor de radio, waarom denk je dat dit is ... 20< luister online
Volgens mij is dit omdat meer dan 50% van de inwoners van Nederland boven de 50 is.
Je zet niet zomaar even de helft van de bevolking in een onderzoek buitenspel. Daarvoor is het een te grote groep.

Door het nu op te rekken naar 59 doet iets van 65 a 70% in het onderzoek weer mee.
Klopt maar voor Yoursaferadio is dit niet van toepassing. Denk dat alles wat verstand heeft van radio,muziek,of kunst en internet inmiddels al afgehaakt is.
Ome G vult zijn zakjes en houd zijn oude baasje de vriend als terug val station. PFFF -smok
Plaats reactie