Veranderingen Yoursaferadio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Nieuwkomer Radio4all

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 22 nov 2023 10:28 In het geval van Stenders krijgt die zoveel verzoekjes binnen dat die waarschijnlijk geen wezenlijk ander programma maakt dan wanneer hij het zelf geselecteerd had.
Hoeveel verzoekjes komen er dan dagelijks binnen voor de Bonanza?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Tussen de 200 en 300 met uitschieters van dagen naar 500 heb ik wel eens gehoord. Hangt een beetje van de dag af. Daar hoef je maar 10% van te draaien. Dan zijn er 2 uur vol.
big T

Bericht door big T »

Stukje uit de krant dvhn.
Philip Pietrzak (47) uit Coevorden gaat elke zondagmiddag van twee tot vijf een radioprogramma maken op de landelijke radiozender Radio4All van Giel Beelen. „Ik krijg carte blanche.”
Hij legde een lijst op tafel en zei: ‘Ik heb hier en hier nog plek. Wanneer wil je radio maken en hoeveel uur?’ Ik was stomverbaasd
en deze uitspraak;
„Zondag maak ik de eerste aflevering en ik denk dat ik mij de komende weken moet ‘bewijzen’. Maar ik mag doen wat ik wil. Zelf de muziek uitzoeken, ik mag uitnodigen wie wil wil. Dat is geweldig. Ik heb zoveel ideeën. Fijn dat ik niet van tevoren opgelegd krijg wat ik mag draaien.”
Maar hij moet er wel voor naar Haarlem gaan.
Ach je doet wat :D
Lees het hele stuk op Dagblad v/h Noorden
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Radio4All doet wat het belooft: het doet maar wat. Lukraak.
Onder het motto "vernieuwing". Alles lijkt welkom.
Eufemisme voor "chaos"?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Lokale omroep niveau op een bijna landelijk kavel.Ik vind daar wat van, dat je met zo'n kavel eigenlijk iets heel moois mee kan doen maar er dan zo mee om springt. Ik ben benieuwd of die 90.7 vanuit Lopik wel op vol vermogen gebruikt gaat worden want tot nu valt de ontvangst vies tegen west Gelderland. Zender Arnhem reikt net niet voldoende deze kant op en andere sluiten daar niet op aan, maar eigenlijk was het kavel met Sublime al niet 1 van de beste kavels van het land. Eigenlijk mist er een 'gapfiller' in Lelystad.
SOUNDBLASTER

Bericht door SOUNDBLASTER »

Vanjeafisharder schreef: 23 nov 2023 11:27 Lokale omroep niveau op een bijna landelijk kavel.Ik vind daar wat van, dat je met zo'n kavel eigenlijk iets heel moois mee kan doen maar er dan zo mee om springt. Ik ben benieuwd of die 90.7 vanuit Lopik wel op vol vermogen gebruikt gaat worden want tot nu valt de ontvangst vies tegen west Gelderland. Zender Arnhem reikt net niet voldoende deze kant op en andere sluiten daar niet op aan, maar eigenlijk was het kavel met Sublime al niet 1 van de beste kavels van het land. Eigenlijk mist er een 'gapfiller' in Lelystad.
Ik heb mezelf wel eens de vraag gesteld "is dat erg?" Het is de taak van een lokale omroep om iedereen in die streek te kunnen bedienen. Ook daar zijn programma's voor elke doelgroep. We weten allemaal dat het bereik van een lokale omroep niet denderend is. Maar dat gebeurd van ons belastinggeld. Is het dan zo'n probleem dat iemand met een zak eigen geld waar wij niks voor betalen, sterker nog, waar €6M extra voor in de staatskas komt, radio gaat maken?
Ik heb liever dat Henk's Country Road Muziekcafé lekker van eigen geld betaald wordt en dan misschien nog iets van bereik heeft dan dat hij het van belastinggeld maakt op een lokale zender.
what does this button do?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Daar is wat van te zeggen, en daar ben ik het ook deels mee eens, maar ik vind dat je niet een semi landelijk kavel hiermee moet faciliteren dat kan prima op lokaal niveau of via internet/DAB+ eventueel.
SOUNDBLASTER

Vanjeafisharder schreef: 23 nov 2023 12:54 Daar is wat van te zeggen, en daar ben ik het ook deels mee eens, maar ik vind dat je niet een semi landelijk kavel hiermee moet faciliteren dat kan prima op lokaal niveau of via internet/DAB+ eventueel.
Iemand eerder op dit topic zei laatst dat het net is als een bloemenveiling. Degene die het meest neerlegd krijgt de bloemen. Zegt verder niets over hoe zij ze in de vaas zet. (Of iets van die strekking) Als de Shell meer betaalt voor een lading bloemen worden die gewoon voor een habbekrats verkocht langs de A2 voor een ieder die zijn trouwdag vergeten is. Ook al zou de bloemist om de hoek er toch echt een mooier boeket van kunnen maken.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Okee, Prem is een chaoot....maar heb zojuist opgezocht wie dan toch die Philip Pietrzak is.....
https://www.youtube.com/watch?v=1Q3Hx12AA4w
Misschien een vereiste om aan de slag te mogen bij R4All ;)
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

SOUNDBLASTER schreef: 23 nov 2023 12:34
Vanjeafisharder schreef: 23 nov 2023 11:27 Lokale omroep niveau op een bijna landelijk kavel.Ik vind daar wat van, dat je met zo'n kavel eigenlijk iets heel moois mee kan doen maar er dan zo mee om springt. Ik ben benieuwd of die 90.7 vanuit Lopik wel op vol vermogen gebruikt gaat worden want tot nu valt de ontvangst vies tegen west Gelderland. Zender Arnhem reikt net niet voldoende deze kant op en andere sluiten daar niet op aan, maar eigenlijk was het kavel met Sublime al niet 1 van de beste kavels van het land. Eigenlijk mist er een 'gapfiller' in Lelystad.
Ik heb mezelf wel eens de vraag gesteld "is dat erg?" Het is de taak van een lokale omroep om iedereen in die streek te kunnen bedienen. Ook daar zijn programma's voor elke doelgroep. We weten allemaal dat het bereik van een lokale omroep niet denderend is. Maar dat gebeurd van ons belastinggeld. Is het dan zo'n probleem dat iemand met een zak eigen geld waar wij niks voor betalen, sterker nog, waar €6M extra voor in de staatskas komt, radio gaat maken?
Ik heb liever dat Henk's Country Road Muziekcafé lekker van eigen geld betaald wordt en dan misschien nog iets van bereik heeft dan dat hij het van belastinggeld maakt op een lokale zender.
Cowboy Henk zijn hobby afpakken en dan een uurtje non-stop programmeren? Voor het geld hoef je dat echt niet te doen.

Maar als Cowboy Henk iedere maandagavond van 21:00 - 24:00 uur een goed gepresenteerd country programma maakt op Radio4All lijkt mij dat best leuk. Als je op dinsdag Gothic Moloch op datzelfde tijdstip rock laat draaien, Rapper Sjimmie op woensdag laat hiphoppen, Orgel Joke op donderdag met orgelconcerten. Nou ja, verzin zelf maar, je heb dan toch iets van een horizontale programmering met elke dag een ander muziek genre. Dat past mijns inziens best in wat Giel van plan zegt te zijn met Radio4All.
Streamer045

Bericht door Streamer045 »

Radio4u!
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Radio4afew!
banne

Bericht door banne »

Madurodam FM schreef: 23 nov 2023 13:10 Okee, Prem is een chaoot....maar heb zojuist opgezocht wie dan toch die Philip Pietrzak is.....
https://www.youtube.com/watch?v=1Q3Hx12AA4w
Misschien een vereiste om aan de slag te mogen bij R4All ;)
Tjonge, iemand doet een poging om Ruud de Wild na te doen
jassy

Bericht door jassy »

Als het goed is staan nu alle zenders, behalve Lopik, aan....
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op

http://www.dabmonitor.nl/
SOUNDBLASTER

GerjanCluistra schreef: 23 nov 2023 23:27
SOUNDBLASTER schreef: 23 nov 2023 12:34
Cowboy Henk zijn hobby afpakken en dan een uurtje non-stop programmeren? Voor het geld hoef je dat echt niet te doen.

Maar als Cowboy Henk iedere maandagavond van 21:00 - 24:00 uur een goed gepresenteerd country programma maakt op Radio4All lijkt mij dat best leuk. Als je op dinsdag Gothic Moloch op datzelfde tijdstip rock laat draaien, Rapper Sjimmie op woensdag laat hiphoppen, Orgel Joke op donderdag met orgelconcerten. Nou ja, verzin zelf maar, je heb dan toch iets van een horizontale programmering met elke dag een ander muziek genre. Dat past mijns inziens best in wat Giel van plan zegt te zijn met Radio4All.
Exact! Zou ik dan wel mogen pleiten voor een colab op vrijdag tussen Orgel Joke en Rapper Sjimmie?
Plaats reactie