4EVER49 Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Eppo

4EVER49 Radio

Bericht door Eppo »

Als je over een DAB+ radio beschikt, ben je het station mogelijk wel eens tegengekomen: 4EVER49 radio.
Dit station zendt "de muziekstroom van je leven" uit en het gaat dan ook echt alle kanten op. Sinds ik het station enkele maanden geleden ontdekte, heb ik het vrijwel altijd aanstaan in de auto. Rock, pop, het levenslied, dance, van alles vanaf de jaren '60 tot en met nu komt voorbij en de zender zendt geen reclameblokken uit (wel nieuws op het hele uur) en heeft een gepresenteerde programmering.

Zijn er meer forumleden die het station kennen en wat vinden jullie ervan?

https://4ever49radio.nl/
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪
rodie

Re: 4EVER49 Radio

Bericht door rodie »

Leuke zender. Gevestigd in Rotterdam.
Het is volgens mij onderdeel van de Stichting 4EVER49.

Als ik ergens weer eens zou willen beginnen, dan is 4EVER49 er eentje van in het rijtje.
Ze mogen me altijd bellen :cool:

Het is jammer dat ik zelf (nog steeds) geen DAB+ in de auto heb.
Ik mis veel op deze manier merk ik, naast KINK zijn er prachtige initiatieven.
Janno

Bericht door Janno »

Ik heb er nog niet naar geluisterd, maar ik hou wel van muzikale verrassingen. Bedankt voor de tip.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dit is wel leuke zender inderdaad, erg divers. Ik hoor in de provincie Flevoland ook wel eens Oldies Radio op DAB maar dit station heeft gemakshalve de vormgeving vergeten te bestellen. Alleen maar muziek zonder station ID's behalve op het hele uur. Kun je net zo goed Spotify aan zetten.
jessica

Bericht door jessica »

Het is volgens mij wel veel voicetrack op 4ever49. Soms presentatie en dan 5 platen nonstop en dan weer 5 platen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 06 aug 2023 14:59 Het is volgens mij wel veel voicetrack op 4ever49. Soms presentatie en dan 5 platen nonstop en dan weer 5 platen.
Is een concept dat meer DAB+ zenders toepassen. Dit lijkt de enige manier te zijn om rendabel tot een gepresenteerd format te komen.
Na de tip vanmiddag even geluisterd, maar afgehaakt toen de zender wegviel. Ik denk dat ik op de grens zit waar ik naar de zender kan luisteren. De playlist lijkt ook niet aan mij besteed met bijvoorbeeld een Belle Perez die voorbij kwam.
Wel leuk dat er meer gevarieerd aanbod ontstaat op DAB+.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
Janno

Bericht door Janno »

Ik heb vanochtend ook even geluisterd, maar de playlist sprak me in die korte nog niet zo aan. Later eens wat langer proberen, want als ik de playlist online bekijk gaat het inderdaad alle kanten op en dat vind ik wel prettig.
Orange

Bericht door Orange »

Ik schakelde net in de auto in en hoorde DJ Madman met Meisje (zo lelijk als de nacht). Toen was ik alweer afgehaakt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 06 aug 2023 16:36 Ik schakelde net in de auto in en hoorde DJ Madman met Meisje (zo lelijk als de nacht). Toen was ik alweer afgehaakt.
Veronica is nu officieel de titel ‘zender met het breedste format’ kwijtgeraakt 😂
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
big T

Bericht door big T »

Ik kan op de site niet opmaken waar ze op DAB zitten?
Eppo

Bericht door Eppo »

In de basis in heel Nederland, maar de dekking is niet overal even goed.
Eppo

Bericht door Eppo »

Janno schreef: 06 aug 2023 16:27 Ik heb vanochtend ook even geluisterd, maar de playlist sprak me in die korte nog niet zo aan. Later eens wat langer proberen, want als ik de playlist online bekijk gaat het inderdaad alle kanten op en dat vind ik wel prettig.
De programmering is in het weekend wel behoorlijk anders dan doordeweeks.
Ik luister in de auto onderweg naar het werk graag naar de ochtendshow, leuk om Jeroen Smits (de moppentopper, CallTV) weer eens te horen!
Veel dj’s bij het station hebben voorheen ook platen geproduceerd of doen dat nog steeds.
Ik heb er een beetje het oude Veronica- en TROS-gevoel bij toen ze binnen de publieke omroep nog zeer breed draaiden.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 06 aug 2023 16:46
Orange schreef: 06 aug 2023 16:36 Ik schakelde net in de auto in en hoorde DJ Madman met Meisje (zo lelijk als de nacht). Toen was ik alweer afgehaakt.
Veronica is nu officieel de titel ‘zender met het breedste format’ kwijtgeraakt 😂
Het is wel héél breed, ja :lol:
DX'r

Bericht door DX'r »

Eppo schreef: 06 aug 2023 17:39 In de basis in heel Nederland, maar de dekking is niet overal even goed.
dekking zou per 1/9 verbeterd worden met een stuk of 10 masten maar schijnt nu pas op 1/1/24 te gaan gebeuren.
Bijv. voor regio Arnhem en Nijmegen zouden er extra zendmasten aangezet worden.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

DX'r schreef: 07 aug 2023 19:12
dekking zou per 1/9 verbeterd worden met een stuk of 10 masten maar schijnt nu pas op 1/1/24 te gaan gebeuren.
Bijv. voor regio Arnhem en Nijmegen zouden er extra zendmasten aangezet worden.
Heel fijn. Dat geldt dan voor meer DAB+ zenders?
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie