Presets voor meerdere radio's?

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderator: admin6

Plaats reactie
iljitsch

Presets voor meerdere radio's?

Bericht door iljitsch »

Als ik mijn appartement overhoop haal kom ik op 7 radio's, maar in normaal gebruik zijn het er 3:

- een Onkyo receiver die FM en middengolf doet, met FM-draadantenne
- een "transistor" radio op 2 AA batterijen met luidspreker, FM en DAB
- een mini-radio die alleen met oordopjes werkt, FM en DAB

Ik sla voor het gemak even de middengolf over. Mijn probleem is: de eerste radio heeft presets 1 - 40. De tweede 1 - 5 voor FM en 1 - 5 voor DAB en de derde 0 - 9 voor FM en 0 - 9 voor DAB.

Mijn vraag nu: wat is een redelijke manier om die presets te gebruiken voor die meerdere radio's op een logische manier?

Ik moet zeggen dat vijf presets voor DAB terwijl je meer dan 100 zenders ontvangt een beetje karig is... Wat me ook opvalt is dat stations veel moeite hebben met gewoon hun naam op RDS of zelfs DAB te zetten. Bijvoorbeeld Rijnmond laat als RDS-naam het volgende zien: "FM 93.4", "en DAB+", "RIJNMOND". Dus tweederde van de tijd zie je iets waar je totaal niks aan hebt. GrlPwr in de DAB-lijst maar dit verandert dan in GirlPwr... ook erg handig.

Ok, met al die problemen gezien en genegeerd kom ik als iemand die niet zoveel live radio luistert maar veel belang hecht aan (calamiteiten-) informatie uit op het volgende:

1: landelijk NPO Radio1
2: regionale zender (West)
3: lokale zender (DHFM)
4: een aantal verschillende dingen
5: BNR

(bovenstaand zijn dus de zenders die alledrie mijn radio's aankunnen)

6 - 9: muziekzenders die ik het best uit kan staan
0: Radio 2
11 - 16: NPO 1, 2, 3, 4, 5, Funx
17 - 19: overig publiek: Rijmond, Feelgood, Midvliet
20 - 30: overig commercieel (niet-hindoestaans) FM/DAB, alfabetisch te beginnen na N

Wat vinden jullie van deze logica? En/of zelf een andere aanpak?
Plaats reactie