Hofstad op 5 DAB-muxen

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
iljitsch

Hofstad op 5 DAB-muxen

Bericht door iljitsch »

Zat weer eens mijn min of meer jaarlijkse re-scan van de DAB-band te doen, en er is flink wat veranderd. De dagen dat Radio West hier in Den Haag nauwelijks doorkwam zijn lang voorbij. Ook leuk dat de lokalen nu op de DAB zitten. Die muxen hebben meestal een totaal nietszeggende naam, dus eens een beetje zoeken.

En daarbij viel mij op dat ik Hofstad op 9B ontvang. Dat is Delft/Schiedam/Westland. Toen ik op de kaart keek:

https://fmscan.org/net.php?r=d&m=s&bouq ... stad+Radio

Dat was wel een verrassing. Ik dacht dat Hofstad lokaal Haags was. Maar blijkbaar levert het extra bereik extra geld van (landelijke) adverteerders op. Ik hoorde net in een blok bol.com en ING dat opweegt tegen de extra kosten. Maar wel zonde dat zo capaciteit opgebruikt wordt die niet meer naar echte lokale zenders kan gaan.

Ook typisch dat mijn radio blijkbaar het signaal uit Delft sterker vindt dan dat van de Cellnex toren in Den Haag, die ik een kilometer verderop zie staan vanuit mijn raam.
Plaats reactie