Audiostream via USB over IP extender

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
wave

Audiostream via USB over IP extender

Bericht door wave »

Normaliter koppel je de USB uitgang van machine waarop meer-kanaals DAW / playout software draait direct door naar de USB input van een digimixer.
Maar stel nou dat die playout machine 30+ meter van de digimixer af staat. Heeft iemand wel eens geprobeerd om daar een USB-OVER-IP extender voor in te zetten, en/of ervaringen met specifieke extenders voor dit gebruik? Er is online wel het e.e.a. terug te vinden over dergelijke configuraties, maar dat is vrij sterk op de US markt gericht.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Aart Rietveld

Re: Audiostream via USB over IP extender

Bericht door Aart Rietveld »

Bedoel je USB via echte IP of USB over een Cat5/6-kabel?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

wave schreef: 03 jun 2023 15:06 Normaliter koppel je de USB uitgang van machine waarop meer-kanaals DAW / playout software draait direct door naar de USB input van een digimixer.
Maar stel nou dat die playout machine 30+ meter van de digimixer af staat. Heeft iemand wel eens geprobeerd om daar een USB-OVER-IP extender voor in te zetten, en/of ervaringen met specifieke extenders voor dit gebruik? Er is online wel het e.e.a. terug te vinden over dergelijke configuraties, maar dat is vrij sterk op de US markt gericht.
Dit gaat met audio over IP zoals Dante!
wave

Bericht door wave »

Aart Rietveld schreef: 03 jun 2023 17:05 Bedoel je USB via echte IP of USB over een Cat5/6-kabel?
Goede vraag Aart. Ik bedoel USB extending over een losse CAT5/6 sftp kabel, niet over een LAN. Low budget hobbyprojectje, dus geen ruimte voor Dante/AES/Cobranet e.d :))
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Het is nog vroeg..... Wat is een "sftp kabel"?
en dan is er koffie......
wave

Bericht door wave »

Shielded/Foiled Twisted Pair. Het verschil met een gewone F/FTP / U/FTP netwerkkabel is dat bij S/FTP zowel de mantel als de aderlaten voorzien zijn van een afscherming, en daarmee dus een betere bescherming tegen stoorsignalen (= zo stabiel mogelijke verbinding).
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Dit is duidelijk....

Dit is dus ongeveer wat je zoekt:
https://www.camerashop24.nl/usb-verleng ... -SEALw_wcB
en dan is er koffie......
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Er staat niet bij welke USB-versies ondersteund worden. Heb je USB-3 nodig of lukt het met USB-2?

De benaming USB-EXT-1 doet mij iets vermoeden dat dit apparaat niet geschikt gaat zijn.
Ik heb in het verleden een soortgelijke USB-over-Cat5e-verbinding gebruikt voor een USB-webcam met zeer matig succes.
wave

Bericht door wave »

Idealiter USB3, al zal met 5 à 6 stereolijnen USB2 ook wel lopen.
remco_k

Bericht door remco_k »

Ik vrees dat ik je moet gaan teleurstellen. :)
USB audio devices zijn nogal timingsgevoelig, zelfs een net-te-lange maar goede USB kabel van 5 meter (been there, done that) heeft mij helemaal de hoek in geschopt. De lengte van de kabel, daarmee (ook) de looptijden leken de absolute bottleneck. Ik kreeg er wel audio uit, maar behoorlijk instabiel, veel dropouts. Verschillende kabels, verschillende USB audio devices. Allemaal reageren ze net even anders, maar je hebt er gewoon al snel een 'instabiel' probleem mee (2 meter was soms al teveel). Laat staan als je dat 30 meter wilt gaan extenden. Ik zou dat hele USB over dat traject maar snel vergeten en wat anders bedenken. :lol:

Heb je toevallig iets van MADI apparatuur in je binnenzak zitten? Dat loopt over glasvezel en kan je "ongestraft" die 30 meter wel pakken.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
wave

Bericht door wave »

Ik was er al bang voor, maar tot zover mijn plan dan 😅🤣. Madi is geen interface voor de Soundcraft rackmixers voor, dus dat is geen optie. Wordt dan toch een plan C met de andere kanalen via een multikabel binnenhalen, of Remote Desktop plan D.
Plaats reactie