Na windows update draait sam niet meer

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
JeffreyvDoorn

Na windows update draait sam niet meer

Bericht door JeffreyvDoorn »

Goeiedag allemaal,

Ik zal even het probleem schetsen:

Sam draait ondertussen al jaren op mijn pc, en zo nu en dan moet er vanuit Windows geupdate worden.
Dit ging vrijwel altijd zonder problemen.

De meest recente update heeft echter problemen gegeven, ik krijg alles opgestart maar zodra ik op play klik op een player zodat de stream gewoon weer 24/7 z'n ding doet gebeurt er niets.

Er draait op DSP ook Stereotool mee, maar nogmaals ik heb dit probleem nooit gehad.

Ik zal het waarschijnlijk niet genoeg uitleggen, maar ik snap weinig van de techniek (lees MySQL) onder de motorkap, ik wil gewoon dat dat ding plaatjes draait.

Wie kan mij te hulp schieten ?

gr Jeffrey van Doorn
rodie

Re: Na windows update draait sam niet meer

Bericht door rodie »

geluiddrivers oke?
peellandfm

Bericht door peellandfm »

Welke SAM versie werk je mee? En "gebeurt er niets" moet idd ook iets specifieker.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Probleem ook gehad hang van de versie van Sam af soms de update van Windows zijn soms niet zijn vriend. Mij ervaring en eigen wat ik altijd doe is Sam op een pc laten draaien waar ik verder niks mee doe
En updates uit ja je leest het goed update uit
Want ik zend alleen en ontvang geen mail of doe verder niks met mij pc 265 dagen draai hij inmiddels zonder probleem of opstarten :)
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
wave

Bericht door wave »

Updates uitzetten voorkomt inderdaad problemen door updates. Kan een optie zijn als die machine fysiek geen connectie heeft met internet en je interne netwerk, en je er ook nooit externe media aan koppelt. Maar heeft die machine wel netwerk access, dan is het middel uiteindelijk erger dan de kwaal. Malware makers richten hun pijlen niet alleen op applicaties, maar ook op het OS zelf. Vroeg of laat wordt die machine besmet, en ben je de sjaak..... bij een ransomware aanval met een beetje pech met alle machines en schijven in je netwerk.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
JeffreyvDoorn

Allereerst, bedankt voor de reacties :)

Ik draai op Sam 2020.6
MySQL build 67442

Maar updates uitzetten is geen optie aangezien ik internet nodig heb om het nieuws en muziekbestanden binnen te halen.
Zou een herinstallatie met de meest recente build van Sam het op kunnen lossen ?

Gr Jeffrey
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Vaak wel, gewoon over de huidige heen. Bij mij werkt het ook vaak de audio instelling aanpassen en weer terugzetten.
Laatst gewijzigd door Ane Sybesma op 12 jun 2023 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
JeffreyvDoorn

Ane Sybesma schreef: 11 jun 2023 18:44 Vaak wel, gewoon over se huidige heen. Bij mij werkt het ook vaak de audio instelling aanpassen en weer terugzetten.
Wow, dat was het probleem dus. De audio instellingen aanpassen en weer terugzetten. Heel raar maar het draait dus weer !
Bedankt voor de tip, stream heeft 2 weken uitgestaan :O.

We kunnen weer door! :)
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

JeffreyvDoorn schreef: 11 jun 2023 20:38
Ane Sybesma schreef: 11 jun 2023 18:44 Vaak wel, gewoon over se huidige heen. Bij mij werkt het ook vaak de audio instelling aanpassen en weer terugzetten.
Wow, dat was het probleem dus. De audio instellingen aanpassen en weer terugzetten. Heel raar maar het draait dus weer !
Bedankt voor de tip, stream heeft 2 weken uitgestaan :O.

We kunnen weer door! :)
Mooi, fijn om te horen.
big T

Bericht door big T »

Waarom Windows dit doet?
Maar dit is ook mijn ervaring geluid na kijken en je herstel instellingen.
Plaats reactie