Auteursrechten in de USA

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
sverrips

Auteursrechten in de USA

Bericht door sverrips »

Ik krijg een mail dat ik mogelijk moet gaan betalen voor de muziek die wereldwijd te horen is, het is een adviesburootje, maar toch..... Ik richt mij op nederland, ik betaal via mijnlicentie.nl en CvdM en buitenland is bijvangst. Maar het lijkt erop dat ik nu geoblocking toe moet gaan passen met deze mail:

Iemand eerder bij de hand gehad ?

-------- Oorspronkelijke bericht --------

Onderwerp: First Quarter Licensing Administration Consultation
Datum: 17.03.2023 14:05
Afzender: Barbara Njuguna <hello@muziki.consulting>
Ontvanger: stephan@progressieverock.nl

Hi there!

The first quarter is almost gone. In order to help you be compliant with your United States streaming requirements which are needed if you stream in the U.S. no matter your country of origin. Here is your 1st quarter discount for administration for licensing.

By law, online radio stations that have U.S. listeners are required to have the Sound Recording Copyright (SoundExchange- pays the artist and marketing label) and the Musical Works Copyright (ASCAP, BMI, and SESAC – pays the songwriter and publisher)

Here is a video that explains everything - https://youtu.be/yK-svmUiRaQ

The yearly subscriptions paid in advance include:

Licensing Organization

Yearly Subscription

Before Prices

Discount

SoundExchange

$325.83

$1,015.07

68% off

BMI

$61.92

$307.38

80% off

ASCAP

$24.77

$247.06

90% off

SESAC

$37.15

$263.51

85% off

The monthly subscriptions paid monthly include: (a one-time deposit of $19.50 is required with the monthly subscriptions).

Licensing Organization

Monthly Subscription

Monthly Fees by the end of the Year

Before monthly Prices

Before Monthly Fees by the end of the Year

Discount

SoundExchange

$38.70

$464.37

$133.12

$1,597.45

71% off

BMI

$7.74

$92.87

$33.20

$398.42

77% off

ASCAP

$3.10

$37.15

$23.15

$277.78

87% off

SESAC

$4.64

$55.72

$25.89

$310.68

82% off

What to expect:

Timely submissions to the licensing organizations you choose
Monthly radio station monitoring
Legal estimation or proxies if the stream is compromised

Steps to qualify:

Schedule a time for a 20-minute audit to see if you are able to comply with our administration subscription service - https://calendly.com/muziki-consultation/20min
Email back a sample of your monthly report
Make sure you have a login for the licensing organization by the time of the meeting
Make sure you have a login for your streaming provider by the time of the meeting

If your repertoire needs cleaning you will be charged $7.55 per row. Which was $28.18 per row a 73% discount.

This offer is only for the month of March and will end on March 31, 2023.

Talk to you soon, 😊
https://progressieverock.nl - De progzender van ONS ALLEMAAL !
sverrips

Re: Auteursrechten in de USA

Bericht door sverrips »

heb antwoord gevonden op :

https://www.muziekenrecht.nl/royalties-en-publishing

Collectieve beheersorganisaties wereldwijd
Buma/Stemra werkt al decennialang samen met haar zusterorganisaties wereldwijd. Denk aan GEMA, Sabam, SAECEM, PRS for Music, Ascap en BMI. Omdat intellectuele eigendomsrechten territoriale rechten zijn, betaalt elke rechtenorganisatie de vergoedingen die zijn geïncasseerd op het eigen grondgebied, door aan de collectieve beheersorganisatie van het land van de betreffende rechthebbenden. Auteursrechten en naburige rechten zijn in beginsel nationale rechten die vaak internationaal worden geëxploiteerd. Het kan dus zo zijn dat Buma/Stemra aan Ascap audiogelden doorgeeft, en dat PRS for Music aan GEMA betaalt en vice versa. Er is dus sprake van reciprociteit.
https://progressieverock.nl - De progzender van ONS ALLEMAAL !
big T

Bericht door big T »

Ik krijg ook wel eens van deze mails, en kieper ze zo in de vuilnis bak.
Ik heb geen streaming dus kan ook niet aangeslagen worden :D
Het lijkt er op dat deze vorm een vlucht heeft genomen, eerder kwamen ze nooit voor.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Dank voor het melden, en uitzoeken hoe het zit. Bespaart anderen weer tijd en moeite !
Echtwel

Bericht door Echtwel »

big T schreef: 20 mar 2023 16:20 Ik krijg ook wel eens van deze mails, en kieper ze zo in de vuilnis bak.
Ik heb geen streaming dus kan ook niet aangeslagen worden :D
Het lijkt er op dat deze vorm een vlucht heeft genomen, eerder kwamen ze nooit voor.
Jij heb toch een AM zender dacht sena 435 of zo pj ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
big T

Bericht door big T »

RDI is 495 per jaar en sena en buma is geheel afhankelijk wat jij met hun hebt kunnen onderhandelen aan wat redelijk is.
Voor AM heb ik de veldsterkte berekening van de EBU gehanteerd.
Feivel

Bericht door Feivel »

Deze mail hebben meerdere radiovrienden in heel Europa gehad. Beschouw het maar als spam. Mevrouw Barbara is gewoon op zoek naar klanten voor haar bedrijfje dat maar niet van de grond komt. Daarnaast heeft ze nog allerhande andere bedrijfjes, die ook niks uitrichten. Gewoon een simpele Nigeriaanse die geld denkt te kunnen verdienen aan het westen. Maak je er in elk geval niet druk om :-).
alex de groot

Bericht door alex de groot »

Feivel schreef: 27 mar 2023 01:10 Deze mail hebben meerdere radiovrienden in heel Europa gehad. Beschouw het maar als spam. Mevrouw Barbara is gewoon op zoek naar klanten voor haar bedrijfje dat maar niet van de grond komt. Daarnaast heeft ze nog allerhande andere bedrijfjes, die ook niks uitrichten. Gewoon een simpele Nigeriaanse die geld denkt te kunnen verdienen aan het westen. Maak je er in elk geval niet druk om :-).
Gewoon simpel gezegt Oplichting
Streamer045

Bericht door Streamer045 »

Ik kreeg ook demail inderdaad, het lijkt spam, maar ze geven veel waarschuwingen plots is het gestopt.
Streamer045

als ik haar gericht zoek krijg ik deze linkend in : https://www.linkedin.com/in/barbaranjuguna het lijkt verdomd echt . https://www.google.com/search?q=Barbara ... e&ie=UTF-8
RobKievit

Bericht door RobKievit »

Goed zoekwerk, Streamer045. Er bestaat dus een account bij LinkedIn op naam van Barbara Juguna.
Alleen moet ik zeggen, dat is nog geen bewijs dat mw. Juguna zélf ook echt bestaat. Ook weten we niet zeker of een email met haar naam eronder ook werkelijk van haar afkomstig is.
Als een Amerikaanse email over muziekrechten onmiskenbaar afkomstig was van een erkende organisatie aldaar (US Copyright Office, BMI, ASCAP of wat ook maar), dan zou ik 'm wel serieus nemen. Maar wat zo'n bericht van mw. Juguna betreft, sluit ik me aan bij voorgaande sprekers. Spam.
Zo heet ik echt. Volbloed radiomens sinds 1956. Ex-Wereldomroep. Ook te horen geweest op o.a. Radio Veronica/VOO, Radio Augias, en Lokatel.
Streamer045

RobKievit schreef: 02 apr 2023 20:38 Goed zoekwerk, Streamer045. Er bestaat dus een account bij LinkedIn op naam van Barbara Juguna.
Alleen moet ik zeggen, dat is nog geen bewijs dat mw. Juguna zélf ook echt bestaat. Ook weten we niet zeker of een email met haar naam eronder ook werkelijk van haar afkomstig is.
Als een Amerikaanse email over muziekrechten onmiskenbaar afkomstig was van een erkende organisatie aldaar (US Copyright Office, BMI, ASCAP of wat ook maar), dan zou ik 'm wel serieus nemen. Maar wat zo'n bericht van mw. Juguna betreft, sluit ik me aan bij voorgaande sprekers. Spam.
Dankjewel. indien het echt spam is ze bestaan sinds 2022 aldus hun site. ik heb ooit mijn stream getwitterd met muziek, ik weet dat ub40 je dan twitterd dat het niet officieel gekocht is. eventueel zouden we ons kunne samen pakken en alberto stegenman dit kunnen laten uitzoeken?. lijkt me echt iets voor undercover in nederland. ik zal nog dieper gaan zoeken de komende week. per toeval heb ik nog contacten liggen in de uk.
Plaats reactie