Na jaren geleden alles te hebben weggedaan nu weer in het bezit van de volgende processors:
Junger D02
Junger D05
Orban 1100V2
Omnia 6Fm/ Hd.
Welke gebruiken of juist niet en in welke volgorde.
Jaren geleden gestopt maar kriebelt weer.
Welke gebruiken of juist niet en in welke volgorde?
Moderator: admin6
-
Re: Welke gebruiken of juist niet en in welke volgorde?
De upward compressors in de Jüngers zijn tof, maar de limiters zijn écht niet meer van deze tijd. Eigenlijk niet echt geschikt meer voor radio, maar soms is de upward compressie met uitgeschakelde limiter wel aardig tussen een leveler (320A/D of Ariane) en je eindprocessor. Ik zou ze weer verpatsen, haha. Ze zijn een uitstekende keuze voor kleine tv-stations die de R128 loudness-norm negeren.
De Omnia is een aardige doos en kán luid, maar vervormt snel op spraak (ook op HD. Hallo ontwerpfout...). Als je van een open sound á la Sky Radio in 2005 houdt, top!
De Orban is intussen ook wat ouderwets, maar klinkt in dt gezelschap veruit het muzikaalst. Zolang het allemaal niet hoeft te STAMPEN, maar je wel van een lekkere flow houdt, is dat -wat mij betreft- het beste apparaat in dit rijtje.
Maar hey, het gaat erom wat jij goed vindt!
De Omnia is een aardige doos en kán luid, maar vervormt snel op spraak (ook op HD. Hallo ontwerpfout...). Als je van een open sound á la Sky Radio in 2005 houdt, top!
De Orban is intussen ook wat ouderwets, maar klinkt in dt gezelschap veruit het muzikaalst. Zolang het allemaal niet hoeft te STAMPEN, maar je wel van een lekkere flow houdt, is dat -wat mij betreft- het beste apparaat in dit rijtje.
Maar hey, het gaat erom wat jij goed vindt!
Misschien is niets geheel waar, en zelfs dát niet.
- Multatuli
- Multatuli