Ontwikkelingen in de luistercijfers
Moderator: admin6
Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers
Denk dat deze cijfers Menno de Boer wel een boost geven. 3FM lijkt op de goede weg te zijn.
-
1 zwaluw…Wat had 3FM in de afgelopen meetperiode voor actie?
Vanjeafisharder schreef: 05 jun 2024 20:44 1 zwaluw…Wat had 3FM in de afgelopen meetperiode voor actie?

Vanjeafisharder schreef: 05 jun 2024 14:10 Kijk dat Veronica eens gaan dan, de 80’s zijn razend populair.
-
Stop eens met trollen.
Een tijdje geleden schreven velen hier dat het niet uitmaakte wie er bij Radio2 vertrokken en dat de vervangers net zo goed presenteerden.Pot schreef: 05 jun 2024 17:51 Voor Radio 2 is het gewoon gigantisch slecht op jaarbasis. Van 16,1% naar 12,0%. Gewoon een kwart aan marktaandeel verloren.
Blijkbaar begint het vertrek van vele populaire radiomakers zich nu toch te wreken bij Radio2. Een kwart van je markt aandeel verliezen binnen een jaar is behoorlijk. 3FM scenario ligt op de loer. Daar begon het ook zo en heel lang heeft men toen weggekeken.
Volgens mij weinig grote acties. Wel veel kaartjes voor concerten en dergelijke weggegeven.Vanjeafisharder schreef: 05 jun 2024 20:44 1 zwaluw…Wat had 3FM in de afgelopen meetperiode voor actie?
Die conclusie is voor jouw rekening. In de avond zijn er verschuivingen geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat deze gezorgd hebben voor deze zenderbrede daling. De dagprogrammering is juist in tact gebleven. Het vertrek van Staverman is te recent om daarvan de effecten al te kunnen zien. Ik denk dat er andere oorzaken zijn voor deze daling.jessica schreef: 05 jun 2024 21:20 Blijkbaar begint het vertrek van vele populaire radiomakers zich nu toch te wreken bij Radio2.
God is a DJ
Het kan ook een zekere luistermoeheid zijn. Luisteraars zijn wel honkvast, maar willen toch soms wat verandering. Dat is er in de dagprogrammering inderdaad al lang niet geweest. Daar kun je ook op uitgeluisterd raken. Kan een samenhang van factoren zijn.
Denk bijvoorbeeld ook aan prominentere plekken voor Eddy Keur en Jeroen van Inkel. De avond zal zeker een rolletje spelen. Uiteindelijk zal het een optelsom zijn, in combinatie met (opkomende) alternatieven als JOE en misschien Veronica.Phoenix schreef: 05 jun 2024 21:35Die conclusie is voor jouw rekening. In de avond zijn er verschuivingen geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat deze gezorgd hebben voor deze zenderbrede daling. De dagprogrammering is juist in tact gebleven. Het vertrek van Staverman is te recent om daarvan de effecten al te kunnen zien. Ik denk dat er andere oorzaken zijn voor deze daling.jessica schreef: 05 jun 2024 21:20 Blijkbaar begint het vertrek van vele populaire radiomakers zich nu toch te wreken bij Radio2.
-
Dan is het inderdaad ook niet zo onlogisch dat je luistercijfers achteruit gaan natuurlijk.Pot schreef: 05 jun 2024 21:41 Denk bijvoorbeeld ook aan prominentere plekken voor Eddy Keur en Jeroen van Inkel.
Weet je of we ook ergens een plaatje kunnen zien met de cijfers voor alle leeftijden?
- Ane Sybesma
Ach, Radio 2 is nog steeds regelmatig de nummer 1 van Nederland en over het hele jaar zijn ze met gemiddeld 13,7 martaandeel ver uit de grootste.
Ik denk dat het voor de markt helemaal niet verkeerd is als dat zakt naar een procentje of 6. Dan is er weer wat meer ruimte voor de commerciële zenders die wel afhankelijk zijn van luistercijfers.
Ik denk dat het voor de markt helemaal niet verkeerd is als dat zakt naar een procentje of 6. Dan is er weer wat meer ruimte voor de commerciële zenders die wel afhankelijk zijn van luistercijfers.
Nee helaas geen cijfers gezien in 13+.Radiooidar schreef: 06 jun 2024 07:37Weet je of we ook ergens een plaatje kunnen zien met de cijfers voor alle leeftijden?
-
Geen probleem, bedankt voor je reactie!
Ik denk dat de dalende luistertrend bij Radio2 nog wel even gaat doorzetten. Veel verandering van stemmen in de laatste periode. Te veel verandering in 1 keer is nooit goed voor een radiozender.
Radio 2 wint in deze meting weer. En niet een beetje ook (+0,8) en is daarmee marktleider. Qmusic, 538 en Sky stabiel.
Radio 10 lijkt flink last te hebben van het vertrek van Ekdom (-1,0%). Een kwart marktaandeel ingeleverd op jaarbasis. Radio 5 zakt ook wat terug. Radio 1 weet de negatieve trend ook niet te verhelpen.
JOE is een van de grote winnaars deze meting. Voor Veronica toch wel een domper. Natuurlijk, geen Top 1000, maar wel Wout & Frank (en Niek). Ik ben benieuwd wat Ekdom nou echt kan gaan doen.
3FM levert hun winst van vorige week weer in. Maar nog wel 0,5% hoger dan vorig jaar. Radio 10 Extra is Klassiek weer voorbij.
Veel kleintjes winnen, met een mooi resultaat voor KINK, SLAM! en BNR in het bijzonder (+0,2%). De laatstgenoemde doet het in vergelijking met een jaar geleden ook goed (+0,4%). Qmusic Extra minder; 538 Extra lijkt juist te profiteren.
Radio 10 lijkt flink last te hebben van het vertrek van Ekdom (-1,0%). Een kwart marktaandeel ingeleverd op jaarbasis. Radio 5 zakt ook wat terug. Radio 1 weet de negatieve trend ook niet te verhelpen.
JOE is een van de grote winnaars deze meting. Voor Veronica toch wel een domper. Natuurlijk, geen Top 1000, maar wel Wout & Frank (en Niek). Ik ben benieuwd wat Ekdom nou echt kan gaan doen.
3FM levert hun winst van vorige week weer in. Maar nog wel 0,5% hoger dan vorig jaar. Radio 10 Extra is Klassiek weer voorbij.
Veel kleintjes winnen, met een mooi resultaat voor KINK, SLAM! en BNR in het bijzonder (+0,2%). De laatstgenoemde doet het in vergelijking met een jaar geleden ook goed (+0,4%). Qmusic Extra minder; 538 Extra lijkt juist te profiteren.