Ontwikkelingen in de luistercijfers

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
De Nachtwacht

Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers

Bericht door De Nachtwacht »

Noordzee schreef: 27 sep 2023 19:26
DJ_Nick schreef: 27 sep 2023 14:24
Ook best een flinke stijging voor R1 & R5, die eerste bijzonder te noemen.
.
Radio 1 heeft vast iets te maken met Prinsjesdag en de Algemene Beschouwingen.

Radio 5 heeft profijt van dat er steeds meer zendmasten aangezet worden voor DAB+. Dat was de afgelopen weken wel een probleem.
Daarnaast was het ook de week van de jaren 70
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

MFM schreef: 27 sep 2023 22:05 Wat mij opvalt in het laatste persbericht bij de publicatie is deze quote:

“De enige situatie die niet opgelost is komt van muziek via een streamingdienst (of eigen muziek) op exact hetzelfde moment waarop een radiozender ook dit nummer ten gehore brengt. Deze situatie is volgens NMO lastig op te lossen en komt vrijwel nooit voor. Bovendien zal de situatie niet langer dan drie tot vier minuten duren en zal het nooit commerciële content bevatten; de gevolgen zijn dan ook minimaal. Vanwege voornoemde redenen, wordt deze simulcast-situatie niet opgelost.”

Wat bedoelen ze precies met “en zal nooit commerciële content bevatten”?
Denken ze dat Youtube, Spotify etc door iedereen zonder reclames (commerciële content) wordt beluisterd?
Gaan ze ervan uit dat achter elke plaat op een radiozender commerciële content volgt?
Ze doen tegenwoordig niet eens moeite meer om hun onkunde te verbergen… :))
Wat ze daar zeggen is dat een luisteraar die een nummer op een streamingsdienst luistert netjes genoteerd wordt bij de zender die het nummer op dat moment uitzendt. En dan extrapoleren ze het naar een vertegenwoordigend aantal luisteraars in de luistercijfermeting.

En nee, ze hebben het inderdaad nog steeds niet onder controle en ze lijken er inderdaad niet uit te komen. Verder zal ik jullie mijn mening besparen ;-)
Kijker

Bericht door Kijker »

Phoenix schreef: 27 sep 2023 19:00
jessica schreef: 27 sep 2023 18:38
Vanjeafisharder schreef: 27 sep 2023 17:19 Bij Joe is het nieuwtje er duidelijk vanaf van de eerste nieuwsgierige die het station even probeerde of misschien het gegeven dat ze dachten nog steeds naar Radio 10 te luisteren, was te verwachten dat dit ook nog wel kon gebeuren. Met die Top 800 zal het wel weer stijgen. Veronica zakt dieper weg, vraag me af of je echt moet wachten met rigoureuze veranderingen in de programmering tot januari, nu stopt Bas van Teylingen ook al b.v. en misschien dat er nog wel meer stoppen in de komende weken/maanden.
Misschien moet Veronica echt iets geks dat de aandacht trekt gaan doen. Een top 10.000 Vanaf 10 oktober tot de avond voor kerst. Snel een grote stemcampagne opzetten die aandacht trekt en adverteren met de langste hitparade ooit. Slechter dan nu kan het niet worden.
Ik had een soortgelijke gedachte tot een paar dagen geleden, maar nu denk ik dat er één grote leegloop gaat komen de komende dagen en weken. Veronica werkt voor het overgrote deel met freelancers en kortlopende contracten. Die zullen zelf vertrekken of niet verlengd worden. Het roer gaat om bij Veronica. Dat lijkt me duidelijk. Een langlopend event als er onrust in de tent is lijkt me geen goede combinatie.
Bas van Teylingen - nu op de vrijdagmiddag - heeft duidelijk niet zelf gekozen voor zijn vertrek. Veronica zal dus wel een betere middagshow op het oog hebben. Zou Coen & Sander echt geen optie zijn? Er is nog nergens bevestigd dat het JOE wordt. Alleen dat er gesprekken waren, maar ja, die kun je bij meerdere partijen voeren.

Tom & Bram lijkt mijzelf wel een leuke zet. Een fris duo op de middag waar je ook veel mee kan op online gebied.Bram gaf aan alles te laten vallen als hij ooit een middagshow kon doen, nou waarom niet? Iets wat mij dan wel weer handig lijkt om Veronica een wat hipper imago te geven. En daarvoor hoeft de muziek echt geen R&B of house te worden.
jessica

Bericht door jessica »

Vanjeafisharder schreef: 27 sep 2023 17:19 Bij Joe is het nieuwtje er duidelijk vanaf van de eerste nieuwsgierige die het station even probeerde of misschien het gegeven dat ze dachten nog steeds naar Radio 10 te luisteren, was te verwachten dat dit ook nog wel kon gebeuren. Met die Top 800 zal het wel weer stijgen. Veronica zakt dieper weg, vraag me af of je echt moet wachten met rigoureuze veranderingen in de programmering tot januari, nu stopt Bas van Teylingen ook al b.v. en misschien dat er nog wel meer stoppen in de komende weken/maanden.
Misschien moet Veronica echt iets geks dat de aandacht trekt gaan doen. Een top 10.000 Vanaf 10 oktober tot de avond voor kerst. Snel een grote stemcampagne opzetten die aandacht trekt en adverteren met de langste hitparade ooit. Slechter dan nu kan het niet worden.
Ik had een soortgelijke gedachte tot een paar dagen geleden, maar nu denk ik dat er één grote leegloop gaat komen de komende dagen en weken. Veronica werkt voor het overgrote deel met freelancers en kortlopende contracten. Die zullen zelf vertrekken of niet verlengd worden. Het roer gaat om bij Veronica. Dat lijkt me duidelijk. Een langlopend event als er onrust in de tent is lijkt me geen goede combinatie.
Ik zou het gewoon proberen die Top 10.000 en dan vanaf volgend jaar een nieuwe programmering neerzetten. Juist met een lijst is wat wisselende presentatoren niet erg.

Je ziet steeds dat als er lijstjes worden uitgezonden dat dan de luistercijfers omhoog gaan. Afgelopen tijd radio 5 weer met de week van de jaren 70 en binnenkort ongetwijfeld ook JOE met de top 800.

Ik zou het als veronica gewoon proberen. Ze hebben niets te verliezen.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Levert ook weer publiciteit op inderdaad.
Orange

Bericht door Orange »

Kijker schreef: 28 sep 2023 00:14 Bas van Teylingen - nu op de vrijdagmiddag - heeft duidelijk niet zelf gekozen voor zijn vertrek. Veronica zal dus wel een betere middagshow op het oog hebben. Zou Coen & Sander echt geen optie zijn? Er is nog nergens bevestigd dat het JOE wordt. Alleen dat er gesprekken waren, maar ja, die kun je bij meerdere partijen voeren.

Tom & Bram lijkt mijzelf wel een leuke zet. Een fris duo op de middag waar je ook veel mee kan op online gebied.Bram gaf aan alles te laten vallen als hij ooit een middagshow kon doen, nou waarom niet? Iets wat mij dan wel weer handig lijkt om Veronica een wat hipper imago te geven. En daarvoor hoeft de muziek echt geen R&B of house te worden.
Al die suggesties zijn leuk, maar C&S en T&B gaan echt niet hun verdere carrière op het spel zetten door naar het zinkende schip Veronica te gaan. Die blijven lekker waar ze zitten of gaan naar een zender waar het beter mee gaat of wat juist in positieve zin aan het opbouwen is.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Kijker schreef: 28 sep 2023 00:14 Tom & Bram lijkt mijzelf wel een leuke zet. Een fris duo op de middag waar je ook veel mee kan op online gebied.Bram gaf aan alles te laten vallen als hij ooit een middagshow kon doen, nou waarom niet? Iets wat mij dan wel weer handig lijkt om Veronica een wat hipper imago te geven. En daarvoor hoeft de muziek echt geen R&B of house te worden.
Eerst de muziek, dan de presentatie. Als Veronica gaat voor muziek uit deze eeuw, zijn Tom en Bram een optie. Gaat het voor de pop/rock uit eerdere decennia, passen deze heren hier totaal niet bij.

Zomaar wat frisse dj's neerzetten die het elders leuk doen, gaat niks veranderen. Dan blijft het hap snap niks.
Rock 'n roll is better than music!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Kijker schreef: 28 sep 2023 00:14
Bas van Teylingen - nu op de vrijdagmiddag - heeft duidelijk niet zelf gekozen voor zijn vertrek. Veronica zal dus wel een betere middagshow op het oog hebben. Zou Coen & Sander echt geen optie zijn? Er is nog nergens bevestigd dat het JOE wordt. Alleen dat er gesprekken waren, maar ja, die kun je bij meerdere partijen voeren.

Volgens een offline gehaalde column van PK is Bas ontslagen, dus ik betwijfel dit.
jessica

Bericht door jessica »

DavyGer schreef: 28 sep 2023 19:14 Volgens een offline gehaalde column van PK is Bas ontslagen, dus ik betwijfel dit.
Wat was de reden?
Janno

Bericht door Janno »

Misschien klopte het niet?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

jessica schreef: 28 sep 2023 19:33
DavyGer schreef: 28 sep 2023 19:14 Volgens een offline gehaalde column van PK is Bas ontslagen, dus ik betwijfel dit.
Wat was de reden?
Het gelek over Caroline Brouwer naar PK. Ik ga er met 99,99% zekerheid van uit dat het wél waar is omdat er geen naam werd genoemd in het stuk. Enkel dat de beoogd opvolger van Rick van V per direct is ontslagen. Dit bericht wordt vervolgens verwijderd, paar uur later post Bas zijn bericht.

1+1 = 2, zeker ook omdat Bas al langer werd getipt als opvolger voor de ochtend.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 28 sep 2023 19:40
Wat was de reden?
Het gelek over Caroline Brouwer naar PK. Ik ga er met 99,99% zekerheid van uit dat het wél waar is omdat er geen naam werd genoemd in het stuk. Enkel dat de beoogd opvolger van Rick van V per direct is ontslagen. Dit bericht wordt vervolgens verwijderd, paar uur later post Bas zijn bericht.

1+1 = 2, zeker ook omdat Bas al langer werd getipt als opvolger voor de ochtend.
Waarom is Bas dan niet per 5 september in de ochtend geplaatst? Dat maakt 2-1 weer 1 ;-)
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Henkjan2016 schreef: 28 sep 2023 19:51
DavyGer schreef: 28 sep 2023 19:40
Wat was de reden?

Waarom is Bas dan niet per 5 september in de ochtend geplaatst? Dat maakt 2-1 weer 1 ;-)
Kan zijn dat ie verdere verplichtingen had.

Zijn laatste spreek in de ochtend was niet voor niets dat ze hem snel weer zouden bellen om de ochtend te doen.
Janno

Bericht door Janno »

Misschien heb ik iets gemist, maar door wie werd Bas getipt als opvolger voor de ochtend? Ik heb hier gelezen dat forummers hem graag in de ochtend zouden zien, maar is daar ook over gesproken bij Veronica? En zo ja, door wie dan?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Janno schreef: 28 sep 2023 20:21 Misschien heb ik iets gemist, maar door wie werd Bas getipt als opvolger voor de ochtend? Ik heb hier gelezen dat forummers hem graag in de ochtend zouden zien, maar is daar ook over gesproken bij Veronica? En zo ja, door wie dan?
Door de zender is daar niet over gesproken, maar daar doet een zender nooit uitspraken over. Het is hier ter sprake gekomen op het forum en het is ter sprake gekomen in dit was de radio.
Plaats reactie