Ontwikkelingen in de luistercijfers

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daan!

Ontwikkelingen in de luistercijfers

Bericht door Daan! »

Hoi,

Hier kunnen alle luistercijfers worden besproken. Voel je vrij om wekelijks hier een update te plaatsen.
Dit wordt daarmee een centraal topic en voorkomt dat er elke week een nieuw topic opent.
Jobfr

Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers

Bericht door Jobfr »

Prima! Ik herplaats het luistercijfers schema even hier heen dan:

Afbeelding
Daan!

Bericht door Daan! »

-bier
SunLover

Bericht door SunLover »

-+dance Ik ben het eens met je stelling qua doelgroep, maar je kan dan vraagtekens plaatsen bij de uitslag van de meting 3200 panelleden bij het nlo. Ik heb vernomen dat de meting niet plaatsvindt bij het dragen van airpods e.d. Volgens mij is dat ook de jonge doelgroep? Ook hoor ik veel over ios problemen icm de luistercijfer app? En over apple Carplay nog maar niet te spreken... Is hier bij jullie wat over bekend? Dat zou wel een verklaring zijn voor het benadelen van de jonge doelgroep?

https://www.radiofreak.nl/luistertijd-f ... e-kan-dat/
Laatst gewijzigd door SunLover op 08 feb 2023 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Radio GaGa
SunLover

Bericht door SunLover »

Ik ben het eens met je stelling qua doelgroep, maar je kan dan vraagtekens plaatsen bij de uitslag van de meting 3200 panelleden bij het nlo. Ik heb vernomen dat de meting niet plaatsvindt bij het dragen van airpods e.d. Volgens mij is dat ook de jonge doelgroep? Ook hoor ik veel over ios problemen icm de luistercijfer app? En over apple Carplay nog maar niet te spreken... Is hier bij jullie wat over bekend? Dat zou wel een verklaring zijn voor het benadelen van de jonge doelgroep?

https://www.radiofreak.nl/luistertijd-f ... e-kan-dat/
Radio GaGa
Pot

Bericht door Pot »

Ik vind het wel opvallend dat NPO Soul & Jazz, zonder een programmering, slechts als subzenders van Radio 2, een marktaandeel van 0,58% haalt. Zelfs in de Radio 6 tijden gebeurde dit niet.

En dan te bedenken dat bijvoorbeeld SterrenNL, waar juist in geïnvesteerd wordt, maar 0,30% haalt. Ook met de komst van Marcel de Vries (van RadioNL).
SB92

Bericht door SB92 »

3FM gaat ook niet zo lekker meer he? Die stijgende lijn is toch iets minder stijgend dan gedacht.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat kan dus volgende week weer totaal anders zijn, daarom is het beter om het per maand bekijken allemaal. Dit zegt allemaal niet zo veel. Leuk om te checken hoe acties scoren zoals komende week maar bij reguliere weken waarin niet veel gebeurd zal het niet veel effect hebben ga ik vanuit.
jessica

Bericht door jessica »

Jobfr schreef: 08 feb 2023 18:35 Prima! Ik herplaats het luistercijfers schema even hier heen dan:

Afbeelding
Kan iemand deze cijfers in een database zetten van excel ofzo. Nu zijn we de cijfers van week 1 al weer kwijt.
Eigenlijk zou ik zelf een beetje met deze cijfers willen kunnen rekenen.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Pot schreef: 08 feb 2023 23:21 Ik vind het wel opvallend dat NPO Soul & Jazz, zonder een programmering, slechts als subzenders van Radio 2, een marktaandeel van 0,58% haalt. Zelfs in de Radio 6 tijden gebeurde dit niet.

En dan te bedenken dat bijvoorbeeld SterrenNL, waar juist in geïnvesteerd wordt, maar 0,30% haalt. Ook met de komst van Marcel de Vries (van RadioNL).
Maar ja, betekent dit dan dat er animo is voor meer gepresenteerde programma's op Soul & Jazz (ik denk dat een Omroep Zwart, NTR en VPRO dat best wel zouden willen)? Of dat de huidige luisteraars juist luisteren omdat het nu nagenoeg non-stop is en er weinig afwijkende uren te horen zijn?
Daan!

Bericht door Daan! »

Mattie en Marieke worden helemaal niet zo goed beluisterd.

Vind dit wel een heel opvallend artikel. Bijna ongeloofwaardig.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
Daan!

Bericht door Daan! »

Zelfde artikel ;)
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Pot schreef: 08 feb 2023 23:21 Ik vind het wel opvallend dat NPO Soul & Jazz, zonder een programmering, slechts als subzenders van Radio 2, een marktaandeel van 0,58% haalt. Zelfs in de Radio 6 tijden gebeurde dit niet.

Misschien heeft het er ook mee te maken dat Sterren NL ondanks het wegkapen van de ochtendshow, in radio NL nog altijd een geduchte concurrent heeft, met zo goed als hetzelfde format en ook nog eens een aanzienlijk bereik via FM.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Daan! schreef: 09 feb 2023 09:04 Mattie en Marieke worden helemaal niet zo goed beluisterd.

Vind dit wel een heel opvallend artikel. Bijna ongeloofwaardig.
Dit is vooral interessant als dat verschil enkel bij M&M zo groot is. Als het bij andere programma's ook zo aanzienlijk is (wat in de laatste regels wel een beetje veronderstelt wordt), is het een overal zichtbare trend en is dit vooral een leuke Klikbite van mediacourant.
Plaats reactie