Vintage Veronica op Dab+

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Vintage Veronica op Dab+

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 02 jul 2023 01:27 Misschien willen ze de gouwe ouwe markt (Radio10 60's en 70's en Radio 10 80's en Joe's 70's en 80's) van 2 kanten gaan aanvallen met Vintage Veronica en Nostalgie.
Maar dat kan ook door het herdefiniëren van deze zenders. Beide zenders een scherper eigen profiel geven lijkt me verstandiger. De naam Nostalgie sluit sowieso niet aan op het format. Over de naam Vintage is eerder al discussie geweest. Omdopen tot Veronica 60’s & 70’s en Veronica 80’s & 90’s lijkt me beter en dan is er nog steeds een aanval vanaf twee kanten.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 02 jul 2023 08:37
jessica schreef: 02 jul 2023 01:27 Misschien willen ze de gouwe ouwe markt (Radio10 60's en 70's en Radio 10 80's en Joe's 70's en 80's) van 2 kanten gaan aanvallen met Vintage Veronica en Nostalgie.
Maar dat kan ook door het herdefiniëren van deze zenders. Beide zenders een scherper eigen profiel geven lijkt me verstandiger. De naam Nostalgie sluit sowieso niet aan op het format. Over de naam Vintage is eerder al discussie geweest. Omdopen tot Veronica 60’s & 70’s en Veronica 80’s & 90’s lijkt me beter en dan is er nog steeds een aanval vanaf twee kanten.
Dat lijkt me echt helemaal niks. Juist de mix van 60s, 70s en 80s maakt het een onderscheidende zender. Een extra zender met 80s, 90s, eventueel aangevuld met 00s zou dan interessanter zijn. Dan bedien je met twee zenders de hele markt.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Eens Janno. Juist de brede muziekkeuze uit dertig jaar popmuziek maakt de zender onderscheidend. Dat is de reden dat ik Vintage Veronica opzet en niet één van de smallere themazenders van Radio 10.
Rock 'n roll is better than music!
Janno

Bericht door Janno »

Precies dat!
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Ze mogen alleen wel de database uitbreiden op Vintage Veronica, hoor al sinds het bestaat dezelfde tracks voorbij komen, wat dat betreft heeft een KX Classics een gevarieerdere database. Ook de jingles die er niet zoveel zijn, komen ook een beetje teveel voorbij dus daar zou ook wat meer gedaan mee mogen worden met die vormgeving.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 02 jul 2023 10:05
Phoenix schreef: 02 jul 2023 08:37
Dat lijkt me echt helemaal niks. Juist de mix van 60s, 70s en 80s maakt het een onderscheidende zender. Een extra zender met 80s, 90s, eventueel aangevuld met 00s zou dan interessanter zijn. Dan bedien je met twee zenders de hele markt.
Een bredere zender heeft ook mijn voorkeur. Wel zijn de beperktere themazenders van Radio 10 zéér succesvol. Het ging me dan ook niet om mijn persoonlijke voorkeur, maar om het eventuele commerciële succes ervan.
Vanuit die gedachte lijkt het me beter om Vintage en Nostalgie te vervangen door twee zenders die allebei onder het label Veronica vallen en een eigen thema bedienen.
Los daarvan vind ik de playlist van Vintage erg beperkt worden en zit er veel herhaling in. De playlist van Nostalgie spreekt me inmiddels meer aan.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vanjeafisharder schreef: 01 jul 2023 19:19 Klopt favorieten/presets worden na een rescan automatisch aangepast.
Dat werkte op mijn autoradio ook. In Noord Limburg is de ontvangst nu wel belabberd. De zender is vaker niwt dan wel te horen, terwijl het voorheen probleemloos was.
Vanjeafisharder

Ja nu het enkel op MTVNL zit is het eigenlijk alleen beperkt tot de randstad en noord Nederland.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vanjeafisharder schreef: 02 jul 2023 16:54 Ja nu het enkel op MTVNL zit is het eigenlijk alleen beperkt tot de randstad en noord Nederland.
Toch vreemd, want het netwerk komt wel gewoon in beeld.
Vanjeafisharder

Geen audio?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vanjeafisharder schreef: 02 jul 2023 17:30 Geen audio?
Wat bedoel je?
Vanjeafisharder

Dat je de netwerk naam (MTVNL) wel in beeld krijgt en dus ook de zendernaam, maar dat je geen audio hoort. Dat heb je vaak als de afstand van de zender net iets te ver is. DAB reageert daar anders op dan bij zenders op FM die je dan nog diep in de ruis kunt ontvangen, bij DAB is dat wel anders.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vanjeafisharder schreef: 02 jul 2023 22:42 Dat je de netwerk naam (MTVNL) wel in beeld krijgt en dus ook de zendernaam, maar dat je geen audio hoort.
Dat is het verhaal ja. En dan af en toe "zender zoeken" in beeld.
Vanjeafisharder

Ik heb dat vaak als er condities zijn, je hoort dan geen audio maar je ontvangt dan wel signalen van de muxen maar geen audio. Misschien met buitenantenne wel maar op een portabel binnenshuis met telescoopantenne niet.
iljitsch

Bericht door iljitsch »

Ja, DAB laat je de mux-naam (zoals MTVNL) nog zien ook al heb je 0,0 ontvangst.

Let wel op dat stations die op meerdere muxen uitzenden meestal met een beetje vertraging wel opgepikt worden op een andere mux die wel ontvangst heeft.

Bijvoorbeeld hier in Den Haag kan ik met een uitgeklapte sprietantenne en wat bewegen WOS (Delft/Vlaardingen/Westland) en Zoetermeer wel ontvangen, die veel van de semi-lokale commerciële stations zoals Hofstand uitzenden. Maar als ik de antenne ingeklapt laat dan moet het toch van Leiden/Voorburg of Den Haag/Rijswijk komen en je ziet dan ook de mux veranderen na afstemmen op een bepaald station.

In dit geval heeft de radio hetzelfde station al bij een eerdere scan op meerdere muxen gedetecteerd en gaat het redelijk vanzelf redelijk goed. Bij veranderingen detecteren mijn draagbare radio's voor zover ik gezien heb niks automatisch maar moet je een rescan doen. Autoradio's zijn meer automatisch, maar wellicht helpt een rescan daar ook.
Plaats reactie