Veranderingen Joe
Moderator: admin6
Veranderingen Joe
Vanaf 1 mei op DAB+! https://mediamagazine.nl/radiozender-jo ... -naar-dab/
Laatst gewijzigd door admin5 op 11 aug 2023 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic andere naam gegeven.
Reden: Topic andere naam gegeven.
Re: Joe start op DAB+
Gisteren keek ik toevallig even op de site van Joe en het viel me meteen al op dat het Joe 70s en 80s is geworden in plaats van gewoon Joe.density1 schreef: ↑23 apr 2022 10:13 Vanaf 1 mei op DAB+! https://mediamagazine.nl/radiozender-jo ... -naar-dab/
-
Leuk zo'n themazender met 70's en 80's, maar hiermee kun je natuurlijk niet concurreren met Radio 10 of Radio 2, die veel breder zijn.
Je kan nooit de 10% overall halen met zo een specifieke zender, maar wel een specifieke doelgroep wegsnoepen bij grote zenders als Radio2 of Radio 10.Patrickpp88 schreef: ↑23 apr 2022 14:52 Leuk zo'n themazender met 70's en 80's, maar hiermee kun je natuurlijk niet concurreren met Radio 10 of Radio 2, die veel breder zijn.
Rock 'n roll is better than music!
Het komt mij meer over als een substation van het originele Joe, wat er (nog) niet is. Benieuwd hoe ze het verder gaan invullen of dat het een nonstop DAB jukebox wordt.
-
Toch worden er niet alleen 70s en 80s gedraait. al is dat wel de absolute hoofdmoot:
SIMON & GARFUNKEL - Sound Of Silence
GOLDEN EARRING - Another 45 Miles (Live)
ALANNAH MYLES - Black Velvet
TEN SHARP - You
(iets van na 2000 ben ik nog niet tegengekomen).
Een beetje zoals Veronica onder Sky in het begin 80s en 90s hits als slogan had, maar er ook wel eens een 70s in de playlist zat.
best een fijne playlist trouwens. Veel herkenbare nummers maar wel veel verschillende muziekstijlen waardoor het toch wel afwisselend is.
TEN SHARP - You
Een beetje zoals Veronica onder Sky in het begin 80s en 90s hits als slogan had, maar er ook wel eens een 70s in de playlist zat.
best een fijne playlist trouwens. Veel herkenbare nummers maar wel veel verschillende muziekstijlen waardoor het toch wel afwisselend is.
Jaaa ik word ook erg blij van die playlist. Hoop wel dat ze bepaalde uren ook gaan presenteren. Zou een concurrent voor Veronica zijn als ze er een paar goede jocks neerzetten.De Nachtwacht schreef: ↑23 apr 2022 18:47 Toch worden er niet alleen 70s en 80s gedraait. al is dat wel de absolute hoofdmoot:
TEN SHARP - You
-
Ja, met een paar dj's zou ik zeker eens uitgebreider luisteren. Non-stop is ook niet echt verkeerd, maar dan mis ik toch iets als ik luister. Benieuwd of DPG plannen in die richting heeft of niet.
Van mij mogen ze lekker nonstop blijven, mooie afwisseling voor R10 60&70's.
Als RadioCorp daar Retro Radio tegenover zet met 60's en 70's is het gat aardig gedicht.
Ik vind de koerswijziging van Joe heel jammer, eerder kwamen er ook veel 90s voorbij. Misschien Qclassics met 90s en 00s? Gek genoeg is er nog geen enkel station op DAB+ die daar de focus op legt.
Misschien dat ze die nog moeten verwijderen, maar ze profileren zich nu als de 70's en 80's zender wat voorheen nog niet zo was. Misschien per 1 mei wanneer het gelanceerd wordt.De Nachtwacht schreef: ↑23 apr 2022 18:47 Toch worden er niet alleen 70s en 80s gedraait. al is dat wel de absolute hoofdmoot:
TEN SHARP - You
-
Dat begrijp ik ook wel. Erg uitdagend zijn de 90s niet.
Wij hebben MTV 80's op TV, kan ik de hele dag naar kijken. Afwisselend Pop/New Wave/GlamRock/Britpop/Zoete Liedjes etc. Sinds verleden jaar zit MTV 90s daar ook op. Dat houd ik echt niet vol.
Ik vermoed dat het in het volgende ligt. De nummers van MTV 80's zijn na een forse rotatie nog steeds leuk om te luisteren, Waar bij MTV 90s de rotatie mij flink tegen gaat staan. Boybands/R&B/Happy Hardcore/Eindeloze janknummers en af en toe een rocknummer.
Je begrijpt dat dit alleen maar jouw mening isHenkjan2016 schreef: ↑24 apr 2022 08:38 Dat begrijp ik ook wel. Erg uitdagend zijn de 90s niet.
Wij hebben MTV 80's op TV, kan ik de hele dag naar kijken. Afwisselend Pop/New Wave/GlamRock/Britpop/Zoete Liedjes etc. Sinds verleden jaar zit MTV 90s daar ook op. Dat houd ik echt niet vol.
Ik vermoed dat het in het volgende ligt. De nummers van MTV 80's zijn na een forse rotatie nog steeds leuk om te luisteren, Waar bij MTV 90s de rotatie mij flink tegen gaat staan. Boybands/R&B/Happy Hardcore/Eindeloze janknummers en af en toe een rocknummer.
Als Joe inderdaad de 90's laat vervallen, is dat natuurlijk niet omdat dat 'niet uitdagend genoeg' of 'teveel van hetzelfde' zou zijn. Dan zit daar een andere, commerciële, visie achter.
Ik merk in jouw reacties vaak dat je vind dat alles origineel, uitdagend, breed, verrassend, etc. moet zijn. Dat is prima natuurlijk, maar dat geldt (om veel redenen) in grote mate niet voor de gemiddelde luisteraar/mens. En laat vooral commerciële radio daar nou net voor bedoeld zijn.
En over de 90's, persoonlijk trek ik bijvoorbeeld een top 500 van de 90's veel beter dan een top 500 van de 80's. Het is maar net wat je smaak, leeftijd, herinneringen, etc. zijn.
Joe zoals het nu is vind ik een prettig station om naar te luisteren, ik ben ook van mening dat het jammer is als daar alles na 1989 zou verdwijnen.