Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Henkjan2016 »

rutgrrr schreef: 30 sep 2023 12:05 Wat denken we? Gaat Joe nog eurodance classics toevoegen aan de playlist? Niet gelijk de happy hardcore, maar ik vind sommige tracks wel iconisch voor de 90s:

Snap - Rhythm Is A Dancer
Dr Alban - It's My Life
2 Brothers On the 4th Floor - Never Alone
Culture Beat - Mr Vain
EBTG - Missing
Freddy Mercury - Living On My Own
Double You - Please Don't Go

En meer van dit soort dancepop. Kan dat of ligt het qua klank te ver af van de 70s en 80s die Joe ook draait?
Waarom.zouden ze het uitbreiden met deze nummers. Het station lijkt (voorlopig) aan te slaan en de frisse 40er is enthousiast (zie sociale media)

Het uitbreiding is vooral een wens van hier.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Henkjan2016 schreef: 30 sep 2023 14:49
rutgrrr schreef: 30 sep 2023 12:05 Wat denken we? Gaat Joe nog eurodance classics toevoegen aan de playlist? Niet gelijk de happy hardcore, maar ik vind sommige tracks wel iconisch voor de 90s:

Dr Alban - It's My Life
Culture Beat - Mr Vain
EBTG - Missing

En meer van dit soort dancepop. Kan dat of ligt het qua klank te ver af van de 70s en 80s die Joe ook draait?
Waarom.zouden ze het uitbreiden met deze nummers. Het station lijkt (voorlopig) aan te slaan en de frisse 40er is enthousiast (zie sociale media)

Het uitbreiding is vooral een wens van hier.
ik vraag het omdat me opvalt dat Joe nogal selectief is in de 90s (terecht hoor) en toch tempo wil maken. Dat gebeurt nu vooral met 80s. De 90s dancepop is dan wellicht een keuze, het past prima binnen de doelgroep, al die liedjes zijn bijna 30 jaar oud inmiddels. Ik zie het bij de belgische collega's af en toe ook voorbijkomen. Maar daar staan oook currents en 00s en 10s op de playlist.

Geen wens, wel een gedachte. (Of is de wens de vader van de gedachte? :lol: )
Kritisch Avrolid
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Dr Alban - It's My Life
Culture Beat - Mr Vain
EBTG - Missing

De kunnen wat mij betreft prima in de muziekmix opgenomen worden. Dat zal op termijn ook wel gaan gebeuren veronderstel ik.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
lion

Bericht door lion »

Druppelsgewijs zie ik wel nummers toegevoegd worden uit alle 3 de decennia's die ik nog niet op het huidige Joe voorbij heb horen of zien komen op de playlist in de app.
San27

Bericht door San27 »

Laten we nu niet te enthousiast doen het is gewoon Sky radio 30 jaar terug krijg er gewoon nachtmerries van.
Roel_

Bericht door Roel_ »

lion schreef: 30 sep 2023 16:56 Druppelsgewijs zie ik wel nummers toegevoegd worden uit alle 3 de decennia's die ik nog niet op het huidige Joe voorbij heb horen of zien komen op de playlist in de app.
Zouden ze misschien luisteren naar Magic FM en/of 4EVER49? Die playlists zijn daar toch een stuk spannender. De klassiekers komen bij deze zenders ook langs, maar radio moet je ook verrassen en dat snappen ze in Barendrecht en Sneek. Das bisschen etwas heeft JOE nog niet...
I.LOVE.MUSIC
Henkjan2016

Roel_ schreef: 30 sep 2023 21:39
lion schreef: 30 sep 2023 16:56 Druppelsgewijs zie ik wel nummers toegevoegd worden uit alle 3 de decennia's die ik nog niet op het huidige Joe voorbij heb horen of zien komen op de playlist in de app.
Zouden ze misschien luisteren naar Magic FM en/of 4EVER49? Die playlists zijn daar toch een stuk spannender. De klassiekers komen bij deze zenders ook langs, maar radio moet je ook verrassen en dat snappen ze in Barendrecht en Sneek. Das bisschen etwas heeft JOE nog niet...
Blijkbaar wel genoeg voor de frisse veertiger die niet op dit forum bivakkeert.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Henkjan2016 schreef: 30 sep 2023 21:46 Blijkbaar wel genoeg voor de frisse veertiger die niet op dit forum bivakkeert.
De eerste week was wel een mooie binnenkomer met 2,4% (geloof ik). De week erna nauwelijks iets erbij. Het nieuwe is ervan af en de zoveelste keer Pamela van Toto komt op een gegeven moment wel de neus uit...
I.LOVE.MUSIC
Henkjan2016

Roel_ schreef: 30 sep 2023 21:52
Henkjan2016 schreef: 30 sep 2023 21:46 Blijkbaar wel genoeg voor de frisse veertiger die niet op dit forum bivakkeert.
De eerste week was wel een mooie binnenkomer met 2,4% (geloof ik). De week erna nauwelijks iets erbij. Het nieuwe is ervan af en de zoveelste keer Pamela van Toto komt op een gegeven moment wel de neus uit...
Maar komt het ook de neus uit van de frisse veertiger buiten dit forum? Hoewel, eerlijk gezegd, Pamela mij nog steeds niet de neus uit komt. Het is het eerste nummer van The Seventh One, de plaat die hier thuis veel wordt gedraaid en waarvan spotify vind dat dat mijn meest gedraaide cd/lp/album is.

Maar zonder gekheid. De frisse veertiger is hartstikke enthousiast over de zender en hoe het nu klinkt (bron: social media). En het lijkt een gat in de markt te zijn. Ik zie eigenlijk alleen op dit forum de drang naar variatie, zodat uiteindelijk elke zender weer hetzelfde gaat klinken vanwege de vele herhalingen van accidentally in love, kryptonite etc. Een garantie, die hoor je niet op Joe.
Streamer045

Bericht door Streamer045 »

De vroege zaterdagavond klonk wel lekker, van Radar Love tot queen en de live uitvoering van Depeche mode. Heb vanaf ff genoten met Joe tijdens mij rit. Welke soundprocesing staat er overigens?
Roel_

Bericht door Roel_ »

Henkjan2016 schreef: 30 sep 2023 22:10 De frisse veertiger is hartstikke enthousiast over de zender en hoe het nu klinkt (bron: social media).
Dat is geen goede bron. Dan zou je toch wat meer onderzoek moeten doen.

Frisse veertiger is een marketing trucje van DPG, daar zou ik niet tezeer aan vasthouden. Dit gebruiken ze om naar adverteerders te verkopen dat de commercieel nog net interessante doelgroep wordt bereikt. Ik denk eerlijk gezegd dat de gemiddelde leeftijd van de luisteraar net iets hoger zal zijn dan 49 of op redelijk afienbare termijn zeker gaat worden.
I.LOVE.MUSIC
Henkjan2016

Roel_ schreef: 30 sep 2023 22:22
Henkjan2016 schreef: 30 sep 2023 22:10 De frisse veertiger is hartstikke enthousiast over de zender en hoe het nu klinkt (bron: social media).
Dat is geen goede bron. Dan zou je toch wat meer onderzoek moeten doen.

Frisse veertiger is een marketing trucje van DPG, daar zou ik niet tezeer aan vasthouden. Dit gebruiken ze om naar adverteerders te verkopen dat de commercieel nog net interessante doelgroep wordt bereikt. Ik denk eerlijk gezegd dat de gemiddelde leeftijd van de luisteraar net iets hoger zal zijn dan 49 of op redelijk afienbare termijn zeker gaat worden.
Geen goede bron, maar je ziet daar wel reacties van luisteraars die enthousiast zijn. Welke bron van reacties van luisteraars heb jij in gedachten dan? Met 'ik denk eerlijk gezegd' kom je er natuurlijk ook niet.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Henkjan2016 schreef: 30 sep 2023 22:25 Geen goede bron, maar je ziet daar wel reacties van luisteraars die enthousiast zijn. Welke bron van reacties van luisteraars heb jij in gedachten dan? Met 'ik denk eerlijk gezegd' kom je er natuurlijk ook niet.
Nee, inderdaad en het is als aanname door mij gebracht, zo moet je het ook lezen. Maar een algemene bron noemen om een mening te onderbouwen lijkt me niet de goede weg.
I.LOVE.MUSIC
Henkjan2016

Roel_ schreef: 30 sep 2023 22:28
Henkjan2016 schreef: 30 sep 2023 22:25 Geen goede bron, maar je ziet daar wel reacties van luisteraars die enthousiast zijn. Welke bron van reacties van luisteraars heb jij in gedachten dan? Met 'ik denk eerlijk gezegd' kom je er natuurlijk ook niet.
Nee, inderdaad en het is als aanname door mij gebracht, zo moet je het ook lezen. Maar een algemene bron noemen om een mening te onderbouwen lijkt me niet de goede weg.
Wat ik bedoel.is dat wij hier al een maand de playlist anders willen zien en ik enkel aangeef dat de luisteraar dat helemaal niet lijkt te willen. Ik zie dat op de sociale media. Ik zet het er voor de volledigheid netjes bij waar ik dat zie. Ik vermoed dat het vastloopt op het woordje bron..dat is dan verkeerd gekozen. Feit blijft dat de luisteraars.daar aangeven dat men enthousiast is over de zender en zij naar alle waarschijnlijkheid de playlist nu goed vinden. Dat heeft Joe heel.goed ingeschat,.alleen hier.willen wij dat ze de playlist gaan aanpassen. Vandaar eerder ook mijn vraag: Wil.Joe dat wel?

Maar hier gaan wij vermoedelijk toch niet uitkomen.
Henkjan2016

Roel_ schreef: 30 sep 2023 22:28
Wat ik bedoel.is dat wij hier al een maand de playlist anders willen zien en ik enkel aangeef dat de luisteraar dat helemaal niet lijkt te willen. Ik zie dat op de sociale media. Ik zet het er voor de volledigheid netjes bij waar ik dat zie. Ik vermoed dat het vastloopt op het woordje bron..dat is dan verkeerd gekozen. Feit blijft dat de luisteraars.daar aangeven dat men enthousiast is over de zender en zij naar alle waarschijnlijkheid de playlist nu goed vinden. Dat heeft Joe heel.goed ingeschat,.alleen hier.willen wij dat ze de playlist gaan aanpassen. Vandaar eerder ook mijn vraag: Wil.Joe dat wel?

Maar hier gaan wij vermoedelijk toch niet uitkomen.
Plaats reactie