Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
KWBE93

Re: Veranderingen Joe

Bericht door KWBE93 »

De Nachtwacht schreef: 25 sep 2023 20:53
KWBE93 schreef: 25 sep 2023 19:09 Er komt dus een top 80s 800 vanaf maandag 9 oktober. En start die dag hier op de Vlaamse Joe de top 2000. Wat een 'toeval'. :))
Benieuwd of er op de Nederlandse Joe ook een top 2000komt. En dan vooral of dat merkrechtentechnisch kan, of dat ze voor een ander aantal moeten gaan. In Vlaanderen is het volgens mij altijd een aardige happening.
Ja, Joe pakt altijd groot met de top 2000 uit. Eerste editie was er in 2009 in hetzelfde jaar als Joe is begonnen & het was voor vele de opvolger voor de top 2000 die Radio Donna elk jaar had. Begin 2009 is Donna vervangen door MNM, en ze hebben zelf wel een top 1000. Maar heeft naar mijn gevoel niet dezelfde impact als dat wat Joe doet. MNM is jonger gericht en vele vaste Donna luisteraars hebben toen de oversteek naar Joe gemmaakt. Vlaamse radio2 heeft overigens sinds 2021 ook een top 2000, daarvoor was het de 1000 klassiekers op het einde van het jaar.

Je hebt nu een hele stemweek tot vrijdag bij Joe.
https://joe.be/de-top-2000-is-er-weer-s ... favorieten

Maandag 9 oktober start de lijst tot of vrijdag 20 oktober of zaterdag 21 oktober. Die datum kan ik niet vinden. Maar op zaterdag 21 oktober is er sowieso afsluiting met de Top 2000 Singalong Party. https://joe.be/ontdek-hier-alles-over-d ... long-party

Dus ja, Joe pakt tegenwoordig groter & groter uit.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Feivel schreef: 25 sep 2023 22:58 Ik vraag me ook wel af hoe lang mensen al die 80s hits willen blijven horen. Zelfs 50+’ers kunnen behoefte hebben nog eens wat nieuws te horen. En als je elke dag JOE luistert (in theorie) ken je de playlist na een paar weken wel. Dat is de pest met reine oldieszenders: er komt nooit iets nieuws bij. Dat is wat Radio 10 dan wel weer begrepen heeft.
Op sociale media zijn ze overigens bere-enthousiast over het huidige Joe.

Daarnaast volgen ze, in mijn ogen, de paul Rabbering-theorie en dit lijkt aan te slaan in de doelgroep.

Wat Joe doet is daarom in mijn ogen volstrekt logisch. Waarom zouden ze dat moeten aanpassen als bijvoorbeeld 95% van de doelgroep tevreden is?
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 26 sep 2023 06:44
Feivel schreef: 25 sep 2023 22:58 Ik vraag me ook wel af hoe lang mensen al die 80s hits willen blijven horen. Zelfs 50+’ers kunnen behoefte hebben nog eens wat nieuws te horen. En als je elke dag JOE luistert (in theorie) ken je de playlist na een paar weken wel. Dat is de pest met reine oldieszenders: er komt nooit iets nieuws bij. Dat is wat Radio 10 dan wel weer begrepen heeft.

Daarnaast volgen ze, in mijn ogen, de paul Rabbering-theorie en dit lijkt aan te slaan in de doelgroep.

Wat Joe doet is daarom in mijn ogen volstrekt logisch. Waarom zouden ze dat moeten aanpassen als bijvoorbeeld 95% van de doelgroep tevreden is?
Wat is de Paul Rabbering Theorie?
Henkjan2016

De Nachtwacht schreef: 26 sep 2023 09:01 Wat is de Paul Rabbering Theorie?
zie post van 24 sep 2023 09:20
Henkjan2016 schreef: 24 sep 2023 09:20
Ingebruik schreef: 24 sep 2023 09:07
Henkjan2016 schreef: 24 sep 2023 08:28 Goed punt. Zo letterlijk bedoelde ik het inderdaad ook niet. De afgelopen 20 jaar hebben zij naar deze djs geluisterd op 538 en 3fm. Meer die inslag, gecombineerd met de muziek volgens de Paul Rabbering-theorie.
Wat is de Paul Rabbering-theorie?
Dat je graag luistert naar muziek uit je tienerjaren.

(Niemand luistert naar Radio 2?)
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Feivel schreef: 25 sep 2023 22:58 Dat is de pest met reine oldieszenders: er komt nooit iets nieuws bij. Dat is wat Radio 10 dan wel weer begrepen heeft.
Dat is inderdaad echt een probleem van die oldies zenders zelf.

Er is zoveel uit de 70s 80s en 90s dat (bijna) nooit meer gedraaid wordt, terwijl het grote hits van weleer betreft.
Kwestie van goed grabbelen in die enorme voorraad oude top 40s en top 100s (ook de Amerikaanse).
Snap het probleem niet van die beperkte playlists van zenders, terwijl (bijna?) alles inmiddels gedigitaliseerd is.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

oke, die had ik even gemist. Dank
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Op dit forum vergeten we nog wel eens dat er ook gewoon een type mensen bestaat die helemaal geen spannende radio wil horen, maar gewoon makkelijke en herkenbare behangradio wil horen. Dat is JOE. En Sky heeft dat ook.
Henkjan2016

Herman ven Schippers schreef: 26 sep 2023 09:28

Op dit forum vergeten we nog wel eens dat er ook gewoon een type mensen bestaat die helemaal geen spannende radio wil horen, maar gewoon makkelijke en herkenbare behangradio wil horen. Dat is JOE. En Sky heeft dat ook.
Klopt, en als het ook nog in hun geliefde straatje ligt, dan is het helemaal naar wens.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Henkjan2016 schreef: 26 sep 2023 10:05

Klopt, en als het ook nog in hun geliefde straatje ligt, dan is het helemaal naar wens.
Ik haal het voorbeeld van mijn schoonzus maar eens aan. Die luisterde naar eigen zeggen al jaaaaren naar 538 vanwege de goede muziekkeuze. Vond ik al vreemd,wat dat vond ik niet bij haar passen. Ze had het over 538, maar luisterde al die jaren Sky Radio. "Ach ja, Sky radio, dat bedoel ik ook."
Om maar aan te geven het grootste deel van de luisteraars niet zo betrokken is als ons.
lion

Bericht door lion »

Vanjeafisharder schreef: 25 sep 2023 21:59 Het zijn nog steeds de meest 'burned out 80's' die er maar te vinden zijn. Ik verwacht daar spoedig wel wat meer variatie in maar het is nu voorlopig even is wat het is.
Ja idd. Als je zoals ik al vanaf het begin (2019) naar het brede Joe Nederland luisterd en daarna een tijdje naar (in dezelfde lijn van playlist) het brede Joe 70's & 80's dan is dit gewoon even wennen en afwachten hoe het zich gaat vormen.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

Herman ven Schippers schreef: 26 sep 2023 09:28 Op dit forum vergeten we nog wel eens dat er ook gewoon een type mensen bestaat die helemaal geen spannende radio wil horen, maar gewoon makkelijke en herkenbare behangradio wil horen. Dat is JOE. En Sky heeft dat ook.
Om nog maar te zwijgen van het aantal bedrijven waar de radio vastgeroest staat op bv Sky, en daar nooit vanaf komt.
Domien

Bericht door Domien »

RadioFanDaan schreef: 23 sep 2023 15:47 DOMIEN!!!!
Ja?
De Q-middagshow, ma-do om 16:00 op Qmusic
De Nederlandse Top 40, vrijdag om 14:00 op Qmusic
Janno

Bericht door Janno »

Herman ven Schippers schreef: 26 sep 2023 10:23
Henkjan2016 schreef: 26 sep 2023 10:05

Ik haal het voorbeeld van mijn schoonzus maar eens aan. Die luisterde naar eigen zeggen al jaaaaren naar 538 vanwege de goede muziekkeuze. Vond ik al vreemd,wat dat vond ik niet bij haar passen. Ze had het over 538, maar luisterde al die jaren Sky Radio. "Ach ja, Sky radio, dat bedoel ik ook."
Om maar aan te geven het grootste deel van de luisteraars niet zo betrokken is als ons.
Mijn schoonmoeder was al in de 80 en had de hele dag de radio op 538 staan. Bij haar leeftijd zou je radio 5 verwachten. Bleek dat ze helemaal niet naar de muziek luisterde, maar gewoon behoefte had aan geluid in huis (ze is alleen) en bij 538 was kennelijk genoeg geleuter om het gezellig te laten klinken :lol:
Eppo

Bericht door Eppo »

Spreekbuis.nl schreef: DPG deed goede zaken vorige week. Qmusic is weer marktleider en pakte een procentpunt winst, o.a. dankzij Het Geluid. Joe heeft inmiddels hetzelfde marktaandeel en in bereik meer luisteraars dan het noodlijdende Radio Veronica, waar sinds deze week de bezem doorheen gaat. Ook in luistertijd levert het station flink in. Het plotsklaps vervangen van de ochtendshow met Rick van Velthuysen en de afwezigheid van Rob Stenders lijkt het station de definitieve nekslag gegeven te hebben. Dit ondanks een flinke reclamecampagne voor Stenders en Sander Lantinga, die het station ook nog gaat verlaten voor een hernieuwd avontuur met compaan Coen Swijnenberg bij concurrent Joe.
Bron: https://www.spreekbuis.nl/luistercijfe ... pa-winnen/

Kogel lijkt dus door de kerk voor wat betreft Coen & Sander.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Nog niets officieel, alleen afgaande op wat Kicken als gerucht schreef in zijn column.
Plaats reactie