Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Streamer045

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Streamer045 »

Ik vind het erg lijken op een zelfde soort q, wat ze bij q niet krijgen gebeurt bij joe nu, ik begin me straks af te vragen of ze q niet gaan afstoten of enkel non-stop wordt. kopieer gedrag nog. als ze nu ekdom en van sommeren binnen halen zou het wel een fris station zijn met veel humor en goede hits. overigens waren ze tot walonie te horen, toen ging hij op de belgische over op dab.
KWBE93

Bericht door KWBE93 »

Waarom zou je Q wegdoen of non-stop maken? Hier in België zie je dat Q en Joe perfect langs elkaar kunnen leven en elkaar soms zelfs versterken
Pépé

Bericht door Pépé »

Streamer045 schreef: 04 okt 2023 19:16 Ik vind het erg lijken op een zelfde soort q, wat ze bij q niet krijgen gebeurt bij joe nu, ik begin me straks af te vragen of ze q niet gaan afstoten of enkel non-stop wordt. kopieer gedrag nog. als ze nu ekdom en van sommeren binnen halen zou het wel een fris station zijn met veel humor en goede hits. overigens waren ze tot walonie te horen, toen ging hij op de belgische over op dab.
Q-Music is op dit moment de nummer 1 van Nederland, dus dat ze Q wegdoen of Non-stop maken t.b.v. Joe lijkt me erg sterk. Ondanks dat Joe nu uit de startblokken schiet, zullen ze met deze muziekmix ook geen marktaandeel scoren wat boven Radio 2 of Qmusic uitkomt verwacht ik. Maar ik verwacht dat de playlist nog wel wat uitgebreid gaat worden als de dj's die gehaald zijn in januari echt van start gaan.
WFNX

Bericht door WFNX »

Ik gun het Kai wel, maar was het hele verhaal bij Joe niet dat er alleen bekende stemmen en gevestigde DJs zouden worden aangetrokken? Kai is redelijk bekend op Q, maar toch zeker niet vertrouwd bij de frisser veertiger?
Robin Visser

Bericht door Robin Visser »

Ik had niet verwacht dat Kai de Overstap zou maken naar Joe
Eerder Menno Barreveld of Wim van Helden
fdboer

Bericht door fdboer »

JOE wordt een soort Q-senior begrijp ik. 😁
Johanneke

Bericht door Johanneke »

WFNX schreef: 04 okt 2023 20:26 Ik gun het Kai wel, maar was het hele verhaal bij Joe niet dat er alleen bekende stemmen en gevestigde DJs zouden worden aangetrokken? Kai is redelijk bekend op Q, maar toch zeker niet vertrouwd bij de frisser veertiger?
Ik dacht precies hetzelfde
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De Nachtwacht schreef: 04 okt 2023 14:46 Ik ben, naar aanleiding van de meet recente luistercijfers, wel benieuwd of alle luisteraars die Joe nu aanspreekt met hun low-profile format (en kennelijk is daar behoefte aan, want het worden er steeds meer) zitten te wachten op Coen en Sander vanaf januari.

Ik snap wel dat Joe nog niet echt is begonnen, maar dat is best een rigoureuze verandering.
Ik begrijp je opmerking, maar het zou me ook niet verbazen dat de cijfers in de ochtend achterblijven ten opzichte van de rest van de dag. Hetzelfde probleem dat Sky heeft.
God is a DJ
Feivel

Bericht door Feivel »

Oortjes schreef: 04 okt 2023 19:12
Pépé schreef: 04 okt 2023 19:03 Met de dj's die ze tot nu toe hebben binnengehaald en het feit dat ze promoten dat het voor de frisse 40'er is, zou je toch zeggen dat ze er goed aan doen ook de muziek uit de '00's erbij te betrekken? Een (begin) 40'er heeft de 00's toch ook heel bewust meegemaakt? Misschien nog wel bewuster dan de 90's. Daarnaast vind ik dat de 00's eigenlijk niet echt goed vertegenwoordigd zijn op de landelijke radio.
De kracht van Joe is dat duidelijk is wat voor muziek je krijgt, namelijk popklassiekers uit de jaren 70, 80 en 90. Als daar nog een decennium bij komt, wordt dat aanzienlijk minder duidelijk.

De popmuziek is ontstaan in de jaren 50/60, heeft zich vernieuwd in de jaren 70, flink doorontwikkeld in de jaren 80 en wederom vernieuwd in de jaren 90. Die laatste vernieuwing hoor ik niet op Joe. Het is de jaren 90 muziek die voortborduurt op de jaren 80. Stromingen als happy hardcore hoor ik er niet.
Paul Elstak of Scooter na Bonnie Tyler.. Ik zie het al helemaal voor me :lol: .
Pot

Bericht door Pot »

Een bijzondere overstap van Kai. Weg bij de marktleider. Zelf denk ik dat hij wel toe was aan iets nieuws: lees een nieuwe uitdaging. Hij doet al 4,5 jaar de avondshow, maar ook dat raakte wat sleets en kwam weinig vernieuwing in voor. Persoonlijk vind ik het wel jammer, nu ook Daniël & Erik-Jan naar de middag zijn gegaan, blijft er weinig over.

Toch vind ik hem er wel passen. Toch een beetje Gijs Staverman qua enthousiasme en bovendien authentiek. Laten we eerlijk zijn: voor DPG is het goed dat ze het grootste talent daar in huis houden.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Begrijp helemaal niets van de mening dat er ook zero's gedraaid moeten worden. Waarom? Ze profileren zich nu toch juist als 70's, 80's en 90's station, dan zou ik daar niet ineens zero's aan toevoegen of jonger zelfs. Deze periode is juist het visitiekaartje wat je kunt verwachten qua muziek na januari ga ik vanuit. Het enige wat ik verwacht is dat ze de repeats/circulaties waarin bepaalde nummers terug komen wel aan gaan passen en waar mogelijk de playlist uitdiepen, maar alles binnen de decennia die nu te horen is en dat lijkt me verstandig.
AlleenOpDeWereld

Bericht door AlleenOpDeWereld »

Vanjeafisharder schreef: 04 okt 2023 23:56 Begrijp helemaal niets van de mening dat er ook zero's gedraaid moeten worden. Waarom? Ze profileren zich nu toch juist als 70's, 80's en 90's station, dan zou ik daar niet ineens zero's aan toevoegen of jonger zelfs. Deze periode is juist het visitiekaartje wat je kunt verwachten qua muziek na januari ga ik vanuit. Het enige wat ik verwacht is dat ze de repeats/circulaties waarin bepaalde nummers terug komen wel aan gaan passen en waar mogelijk de playlist uitdiepen, maar alles binnen de decennia die nu te horen is en dat lijkt me verstandig.
    Als ze zich willen onderscheiden van Radio 10 en Veronica, dan moeten ze het vooral bij 70's, 80's en 90's houden.
    Als ik naar de playlist van de Vlaamse versie kijk https://joe.be/playlist dan draaien zij de klassiekers heel breed: van de jaren '70 tot 2022 en ik zie bijna ieder uur ook wel 1 hit van nu. Lijkt aan te slaan in Vlaanderen gezien het marktaandeel. Nederland is natuurlijk wel een andere markt, maar gezien het succes van Radio 10 zou het mij niets verbazen als Joe Nederland ook vanaf januari breder gaat.
    Ik vind de playlist van JOE Vlaanderen echt heel gevarieerd en dat spreekt mij persoonlijk wel aan, niet steeds dezelfde uitgekauwde klassiekers en deze met hoge rotatie herhalen. Misschien hebben ze een muziekprogramma dat niet steeds dezelfde klassiekers herhaald om de paar dagen :wink:
    Vanjeafisharder

Wat je zegt, Vlaanderen is anders en de markt ook. Joe springt in het gat waar behoefte aan is, zover is wel duidelijk. Dus ik zie het niet gebeuren dat ze jonger gaan draaien vanaf januari. Wat mij betref had het nog wel smaller gemogen want alleen die 70's en 80's die ook wat dieper gingen dan nu waren wel lekker voor de FM frequentieverdeling. Als je dat goed in de markt had gezet net zoals Veronica (de beste 80's en 90's hits) destijds had ik het ook nog wel eens willen zien.
    AlleenOpDeWereld

Bericht door AlleenOpDeWereld »

Vanjeafisharder schreef: 05 okt 2023 12:49 Wat je zegt, Vlaanderen is anders en de markt ook. Joe springt in het gat waar behoefte aan is, zover is wel duidelijk. Dus ik zie het niet gebeuren dat ze jonger gaan draaien vanaf januari. Wat mij betref had het nog wel smaller gemogen want alleen die 70's en 80's die ook wat dieper gingen dan nu waren wel lekker voor de FM frequentieverdeling. Als je dat goed in de markt had gezet net zoals Veronica (de beste 80's en 90's hits) destijds had ik het ook nog wel eens willen zien.
    Ja daar heb je een punt. Gezien de Nederlandse markt wel verstandig om juist niet klassiekers vanaf 2000 en hits te draaien.

De 'classic' stations in Vlaanderen hebben sowieso een voorliefde voor 'nieuwe klassiekers': Play Nostalgie zendt zelfs een top 30 uit :lol: https://playnostalgie.be/stem/stem-voor ... -30-230929. Voor 60's, 70's & 80's heeft 'broertje' Nostalgie+ sinds kort een FM-frequentie, in de plaats van Energy.
    Vanjeafisharder

Klopt, overal dus ook in Vlaanderen zien ze dat jonger draaien zoals NRJ deed niet echt solaas meer bied en je beter op de 'nostalgie' verder kunt bouwen.
    Plaats reactie