Kennelijk willen meer dan 2 miljoen mensen dat?Vanjeafisharder schreef: 17 jun 2024 11:03 Tja, als de elke dag Joshua Kadison wilt horen met Jessie zit je aan het goede adres bij JOE.
Veranderingen Joe
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Joe
Re: Veranderingen Joe
Ja, ongelofelijk hè? 2 miljoen mensen die jaren 70/80 behang op hebben staan.Streampie schreef: 17 jun 2024 12:49Kennelijk willen meer dan 2 miljoen mensen dat?Vanjeafisharder schreef: 17 jun 2024 11:03 Tja, als de elke dag Joshua Kadison wilt horen met Jessie zit je aan het goede adres bij JOE.
Dat is het verschil tussen JOE en Veronica. We.love.wallpaper vs we.love.music. Geen waardeoordeel overigens.
Je bent ouder en je wil wat...
-
- Berichten: 3214
- Lid geworden op: 28 dec 2022 00:31
Re: Veranderingen Joe
Moet zeggen dat JOE wel breed is in zijn 70's en 80's genre, Barry Manilow zelfs met Mandy op de playlist. Dat is gewoon Sky Radio early 90's stuff.
Re: Veranderingen Joe
Volgens mij bestempel je de nummers die JOE draait toch als behang en niet als muziek, dus is het wel een waardeoordeel? Immers: JOE houdt niet van muziek, vandaar dat ze 'behang' draaien?Roel_ schreef: 18 jun 2024 17:31 Ja, ongelofelijk hè? 2 miljoen mensen die jaren 70/80 behang op hebben staan.
Dat is het verschil tussen JOE en Veronica. We.love.wallpaper vs we.love.music. Geen waardeoordeel overigens.
Re: Veranderingen Joe
Luister, mijn smaak is het ook niet. Maar Joe doet het gewoon een heel stuk beter dan Veronica in heel korte tijd, en weet gewoon luisteraars aan zich te binden. Iets wat voor een massamedium als commerciele radio toch wel de core-business is.Roel_ schreef: 18 jun 2024 17:31Ja, ongelofelijk hè? 2 miljoen mensen die jaren 70/80 behang op hebben staan.Streampie schreef: 17 jun 2024 12:49Kennelijk willen meer dan 2 miljoen mensen dat?Vanjeafisharder schreef: 17 jun 2024 11:03 Tja, als de elke dag Joshua Kadison wilt horen met Jessie zit je aan het goede adres bij JOE.
Dat is het verschil tussen JOE en Veronica. We.love.wallpaper vs we.love.music. Geen waardeoordeel overigens.
En dat jij de muziek die Joe draait behang noemt, is natuurlijk wel degelijk een waardeoordeel. Maar dat maakt niet uit, want er wordt naar Joe geluisterd en naar Veronica, met alle pretenties van Stenders cs., een heel stuk minder.
Misschien moeten sommige lui gewoon hun pretenties laten varen en muziekradio zien voor wat het is: muzikaal behang. Joe heeft de vinger een stuk beter aan de radiopols dan Radio Veronica.
Re: Veranderingen Joe
Ik vraag me wel eens af of er bijvoorbeeld echt zoveel beter naar Joe wordt geluisterd. Mensen hebben het vaak gewoon zacht op de achtergrond aanstaan. Is dit dan het juiste station om je reclame op uit te zenden. Mensen hebben het wel aanstaan maar luisteren niet echt aandachtig.
Andere stations daar wordt volgens mij beter naar geluisterd. In de zin van verschil tussen luisteren en aanstaan. Reclame heeft op deze stations ook meer attentiewaarde. Ik zou als adverteerder dan eerder kiezen voor die andere stations.
Maar ik weet niet of er echt onderzoek wordt gedaan naar verschil in attentiewaarde bij luisteraars.
Andere stations daar wordt volgens mij beter naar geluisterd. In de zin van verschil tussen luisteren en aanstaan. Reclame heeft op deze stations ook meer attentiewaarde. Ik zou als adverteerder dan eerder kiezen voor die andere stations.
Maar ik weet niet of er echt onderzoek wordt gedaan naar verschil in attentiewaarde bij luisteraars.
Re: Veranderingen Joe
Wat een dedain. Alsof Joe overal op -10 staat te draaien. 2 miljoen luisteraars hebben waarschijnlijk de radio harder staan dan bij de persoonlijke favorietjes van de Veronica dj’s. Mensen willen gewoon hits, hoe pijnlijk dat ook is voor iedereen die van geflopte singeltjes en moeilijke liedjes houdtjessica schreef: 18 jun 2024 18:40 Ik vraag me wel eens af of er bijvoorbeeld echt zoveel beter naar Joe wordt geluisterd. Mensen hebben het vaak gewoon zacht op de achtergrond aanstaan. Is dit dan het juiste station om je reclame op uit te zenden. Mensen hebben het wel aanstaan maar luisteren niet echt aandachtig.
Andere stations daar wordt volgens mij beter naar geluisterd. In de zin van verschil tussen luisteren en aanstaan. Reclame heeft op deze stations ook meer attentiewaarde. Ik zou als adverteerder dan eerder kiezen voor die andere stations.
Maar ik weet niet of er echt onderzoek wordt gedaan naar verschil in attentiewaarde bij luisteraars.
Re: Veranderingen Joe
Als je het niet weet hoe kom je dan tot het volgende inzicht?jessica schreef: 18 jun 2024 18:40 Maar ik weet niet of er echt onderzoek wordt gedaan naar verschil in attentiewaarde bij luisteraars.
Verder denk ik dat adverteerders vooral willen adverteren waar de doelgroep zit. Luisteraars met een hoge attentiewaarde zal geen specifieke doelgroep zijn.
God is a DJ
Re: Veranderingen Joe
Ik herken wel wat Jessica zegt. Overal waar ik kom staat op de kantoren de radio zacht op de achtergrond aan, in de winkels vaak ook.
Alleen in werkplaatsen of bij bepaalde beroepen buiten blert de radio hard.
En ik hoor vrij weinig dat mensen thuis de radio hard hebben staan, hooguit voor een enkel liedje. Meestal zijn het steeds dezelfde spotify/cd enz nummers die je in de zomermaanden keer op keer hard door het open raam naar buiten hoort komen, zelden een radiozender. (Voetbal/tour de France zijn dan uitzonderingen natuurlijk). Die playlist herken je op den duur ook wel.
Sterker nog, sinds de switch van 10 op FM merkten sommige collega’s binnen na een paar weken pas dat Ekdom er niet meer was…en dat was best apart omdat ik op kantoor in 020 een regio omroep uit omgeving 010 op de internetradio had aangezet. Inclusief regionieuws
Zaten ruim 2 weken naar een andere zender te luisteren!
Radio is ook in mijn omgeving (en ik rij echt werkelijk heel Nederland rond) vooral behang voor de meeste luisteraars.
Ik zou ook weleens een onderzoekje over de attentiewaarde van bepaalde liedjes willen lezen. Naast de geijkte Talpa onderzoekjes zijn daar niet zoveel van als het over oudere muziek gaat.
Alleen in werkplaatsen of bij bepaalde beroepen buiten blert de radio hard.
En ik hoor vrij weinig dat mensen thuis de radio hard hebben staan, hooguit voor een enkel liedje. Meestal zijn het steeds dezelfde spotify/cd enz nummers die je in de zomermaanden keer op keer hard door het open raam naar buiten hoort komen, zelden een radiozender. (Voetbal/tour de France zijn dan uitzonderingen natuurlijk). Die playlist herken je op den duur ook wel.
Sterker nog, sinds de switch van 10 op FM merkten sommige collega’s binnen na een paar weken pas dat Ekdom er niet meer was…en dat was best apart omdat ik op kantoor in 020 een regio omroep uit omgeving 010 op de internetradio had aangezet. Inclusief regionieuws

Radio is ook in mijn omgeving (en ik rij echt werkelijk heel Nederland rond) vooral behang voor de meeste luisteraars.
Ik zou ook weleens een onderzoekje over de attentiewaarde van bepaalde liedjes willen lezen. Naast de geijkte Talpa onderzoekjes zijn daar niet zoveel van als het over oudere muziek gaat.
Re: Veranderingen Joe
Radio heeft een andere functie voor adverteerders, omdat het anders gebruikt wordt.
Radio gebruik je voor merkopbouw, call-to-action campagnes, aanjagen en ondersteunen. Bovendien heeft radio relatief veel contactmomenten, doordat het een gewoontemedium is. Zenders zoals Q en Sky hebben bovendien een enorm bereik. Ook Joe is dat flink aan het opbouwen. Combineer dat met de relatief lage kosten en het feit dat radioreclame meestal niet wordt weggezapt en...juist.
Radio bereikt luisteraars bovendien vlak voor ze gaan shoppen: aan het eind van de werkdag in de auto. Daarom is die middagshow vanaf 16.00 zo belangrijk. Entertainment = engagement = adverteerders.
Dit soort zaken zijn gewoon meetbaar. Als dat niet zo zou zijn en er geen meerwaarde zou zijn voor adverteren op de BEHANGZENDERS zoals Joe, dan werd er niet geadverteerd. En omdat het meetbaar is, moet bijvoorbeeld Radio Veronica campagnes dus langer draaien omdat Rob Stenders weigert reclamespots te draaien, waardoor de campagnes minder effectief zijn.
Radio gebruik je voor merkopbouw, call-to-action campagnes, aanjagen en ondersteunen. Bovendien heeft radio relatief veel contactmomenten, doordat het een gewoontemedium is. Zenders zoals Q en Sky hebben bovendien een enorm bereik. Ook Joe is dat flink aan het opbouwen. Combineer dat met de relatief lage kosten en het feit dat radioreclame meestal niet wordt weggezapt en...juist.
Radio bereikt luisteraars bovendien vlak voor ze gaan shoppen: aan het eind van de werkdag in de auto. Daarom is die middagshow vanaf 16.00 zo belangrijk. Entertainment = engagement = adverteerders.
Dit soort zaken zijn gewoon meetbaar. Als dat niet zo zou zijn en er geen meerwaarde zou zijn voor adverteren op de BEHANGZENDERS zoals Joe, dan werd er niet geadverteerd. En omdat het meetbaar is, moet bijvoorbeeld Radio Veronica campagnes dus langer draaien omdat Rob Stenders weigert reclamespots te draaien, waardoor de campagnes minder effectief zijn.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 28 dec 2015 12:33
Re: Veranderingen Joe
Dank voor deze duidelijke reactie, Streampie.
-
- Berichten: 1754
- Lid geworden op: 19 nov 2020 20:02
Re: Veranderingen Joe
Joe maakt serieuze radio, net als alle radiostations dat op hun eigen wijze doen. Dat het product muziekradio veelal als behang gebruikt wordt zegt dan ook niets over de zender, maar over de gebruiker.Ingebruik schreef: 18 jun 2024 18:15Volgens mij bestempel je de nummers die JOE draait toch als behang en niet als muziek, dus is het wel een waardeoordeel? Immers: JOE houdt niet van muziek, vandaar dat ze 'behang' draaien?Roel_ schreef: 18 jun 2024 17:31 Ja, ongelofelijk hè? 2 miljoen mensen die jaren 70/80 behang op hebben staan.
Dat is het verschil tussen JOE en Veronica. We.love.wallpaper vs we.love.music. Geen waardeoordeel overigens.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
- Berichten: 1754
- Lid geworden op: 19 nov 2020 20:02
Re: Veranderingen Joe
Veel mensen onderschatten wat behang met een mens doet. Ondanks dat een commercial van HEMA je ene oor in en je andere oor uit lijkt te gaan wordt je onbewust wel geprogrammeerd. Adverteerders weten dat dondersgoed en maken daar gebruik van. Het resultaat daarvan is inderdaad meetbaar.Streampie schreef: 18 jun 2024 22:53 Radio heeft een andere functie voor adverteerders, omdat het anders gebruikt wordt.
Radio gebruik je voor merkopbouw, call-to-action campagnes, aanjagen en ondersteunen. Bovendien heeft radio relatief veel contactmomenten, doordat het een gewoontemedium is. Zenders zoals Q en Sky hebben bovendien een enorm bereik. Ook Joe is dat flink aan het opbouwen. Combineer dat met de relatief lage kosten en het feit dat radioreclame meestal niet wordt weggezapt en...juist.
Radio bereikt luisteraars bovendien vlak voor ze gaan shoppen: aan het eind van de werkdag in de auto. Daarom is die middagshow vanaf 16.00 zo belangrijk. Entertainment = engagement = adverteerders.
Dit soort zaken zijn gewoon meetbaar. Als dat niet zo zou zijn en er geen meerwaarde zou zijn voor adverteren op de BEHANGZENDERS zoals Joe, dan werd er niet geadverteerd. En omdat het meetbaar is, moet bijvoorbeeld Radio Veronica campagnes dus langer draaien omdat Rob Stenders weigert reclamespots te draaien, waardoor de campagnes minder effectief zijn.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Re: Veranderingen Joe
Vandaag hoor je Timur voor het eerst in de middagshow.
Dat kan ook wel erg vermakelijk worden.
Dat kan ook wel erg vermakelijk worden.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: 14 nov 2019 06:39
Re: Veranderingen Joe
Geen Jorien? Die ik trouwens echt een van de beste vrouwelijke dj’s vind. Als ik Kimberley dan weer hoor hakkelen tussen 13-16. Daar is echt geen doorkomen aan.RJ1984 schreef: 19 jun 2024 10:26 Vandaag hoor je Timur voor het eerst in de middagshow.
Dat kan ook wel erg vermakelijk worden.