Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Streampie
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 jun 2024 21:09

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Streampie »

Vanjeafisharder schreef: 17 jun 2024 11:03 Tja, als de elke dag Joshua Kadison wilt horen met Jessie zit je aan het goede adres bij JOE.
Kennelijk willen meer dan 2 miljoen mensen dat?
Roel_
Berichten: 899
Lid geworden op: 20 aug 2023 10:39

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Roel_ »

Streampie schreef: 17 jun 2024 12:49
Vanjeafisharder schreef: 17 jun 2024 11:03 Tja, als de elke dag Joshua Kadison wilt horen met Jessie zit je aan het goede adres bij JOE.
Kennelijk willen meer dan 2 miljoen mensen dat?
Ja, ongelofelijk hè? 2 miljoen mensen die jaren 70/80 behang op hebben staan.

Dat is het verschil tussen JOE en Veronica. We.love.wallpaper vs we.love.music. Geen waardeoordeel overigens.
Hoop is uitgestelde teleurstelling...
Vanjeafisharder
Berichten: 2140
Lid geworden op: 28 dec 2022 00:31

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Vanjeafisharder »

Moet zeggen dat JOE wel breed is in zijn 70's en 80's genre, Barry Manilow zelfs met Mandy op de playlist. Dat is gewoon Sky Radio early 90's stuff.
Ingebruik
Berichten: 2436
Lid geworden op: 12 nov 2008 21:11

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Ingebruik »

Roel_ schreef: 18 jun 2024 17:31 Ja, ongelofelijk hè? 2 miljoen mensen die jaren 70/80 behang op hebben staan.

Dat is het verschil tussen JOE en Veronica. We.love.wallpaper vs we.love.music. Geen waardeoordeel overigens.
Volgens mij bestempel je de nummers die JOE draait toch als behang en niet als muziek, dus is het wel een waardeoordeel? Immers: JOE houdt niet van muziek, vandaar dat ze 'behang' draaien?
Streampie
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 jun 2024 21:09

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Streampie »

Roel_ schreef: 18 jun 2024 17:31
Streampie schreef: 17 jun 2024 12:49
Vanjeafisharder schreef: 17 jun 2024 11:03 Tja, als de elke dag Joshua Kadison wilt horen met Jessie zit je aan het goede adres bij JOE.
Kennelijk willen meer dan 2 miljoen mensen dat?
Ja, ongelofelijk hè? 2 miljoen mensen die jaren 70/80 behang op hebben staan.

Dat is het verschil tussen JOE en Veronica. We.love.wallpaper vs we.love.music. Geen waardeoordeel overigens.
Luister, mijn smaak is het ook niet. Maar Joe doet het gewoon een heel stuk beter dan Veronica in heel korte tijd, en weet gewoon luisteraars aan zich te binden. Iets wat voor een massamedium als commerciele radio toch wel de core-business is.

En dat jij de muziek die Joe draait behang noemt, is natuurlijk wel degelijk een waardeoordeel. Maar dat maakt niet uit, want er wordt naar Joe geluisterd en naar Veronica, met alle pretenties van Stenders cs., een heel stuk minder.

Misschien moeten sommige lui gewoon hun pretenties laten varen en muziekradio zien voor wat het is: muzikaal behang. Joe heeft de vinger een stuk beter aan de radiopols dan Radio Veronica.
Gebruikersavatar
jessica
Berichten: 10356
Lid geworden op: 05 apr 2002 18:23

Re: Veranderingen Joe

Bericht door jessica »

Ik vraag me wel eens af of er bijvoorbeeld echt zoveel beter naar Joe wordt geluisterd. Mensen hebben het vaak gewoon zacht op de achtergrond aanstaan. Is dit dan het juiste station om je reclame op uit te zenden. Mensen hebben het wel aanstaan maar luisteren niet echt aandachtig.

Andere stations daar wordt volgens mij beter naar geluisterd. In de zin van verschil tussen luisteren en aanstaan. Reclame heeft op deze stations ook meer attentiewaarde. Ik zou als adverteerder dan eerder kiezen voor die andere stations.

Maar ik weet niet of er echt onderzoek wordt gedaan naar verschil in attentiewaarde bij luisteraars.
Dalet123
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 mar 2023 19:40

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Dalet123 »

jessica schreef: 18 jun 2024 18:40 Ik vraag me wel eens af of er bijvoorbeeld echt zoveel beter naar Joe wordt geluisterd. Mensen hebben het vaak gewoon zacht op de achtergrond aanstaan. Is dit dan het juiste station om je reclame op uit te zenden. Mensen hebben het wel aanstaan maar luisteren niet echt aandachtig.

Andere stations daar wordt volgens mij beter naar geluisterd. In de zin van verschil tussen luisteren en aanstaan. Reclame heeft op deze stations ook meer attentiewaarde. Ik zou als adverteerder dan eerder kiezen voor die andere stations.

Maar ik weet niet of er echt onderzoek wordt gedaan naar verschil in attentiewaarde bij luisteraars.
Wat een dedain. Alsof Joe overal op -10 staat te draaien. 2 miljoen luisteraars hebben waarschijnlijk de radio harder staan dan bij de persoonlijke favorietjes van de Veronica dj’s. Mensen willen gewoon hits, hoe pijnlijk dat ook is voor iedereen die van geflopte singeltjes en moeilijke liedjes houdt
Gebruikersavatar
Phoenix
Berichten: 8574
Lid geworden op: 21 okt 2003 16:25

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 18 jun 2024 18:40 Maar ik weet niet of er echt onderzoek wordt gedaan naar verschil in attentiewaarde bij luisteraars.
Als je het niet weet hoe kom je dan tot het volgende inzicht?
jessica schreef: 18 jun 2024 18:40 Mensen hebben het vaak gewoon zacht op de achtergrond aanstaan.
Verder denk ik dat adverteerders vooral willen adverteren waar de doelgroep zit. Luisteraars met een hoge attentiewaarde zal geen specifieke doelgroep zijn.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Gebruikersavatar
MFM
Berichten: 3813
Lid geworden op: 11 jul 2005 16:56

Re: Veranderingen Joe

Bericht door MFM »

Ik herken wel wat Jessica zegt. Overal waar ik kom staat op de kantoren de radio zacht op de achtergrond aan, in de winkels vaak ook.
Alleen in werkplaatsen of bij bepaalde beroepen buiten blert de radio hard.
En ik hoor vrij weinig dat mensen thuis de radio hard hebben staan, hooguit voor een enkel liedje. Meestal zijn het steeds dezelfde spotify/cd enz nummers die je in de zomermaanden keer op keer hard door het open raam naar buiten hoort komen, zelden een radiozender. (Voetbal/tour de France zijn dan uitzonderingen natuurlijk). Die playlist herken je op den duur ook wel.

Sterker nog, sinds de switch van 10 op FM merkten sommige collega’s binnen na een paar weken pas dat Ekdom er niet meer was…en dat was best apart omdat ik op kantoor in 020 een regio omroep uit omgeving 010 op de internetradio had aangezet. Inclusief regionieuws :)) Zaten ruim 2 weken naar een andere zender te luisteren!

Radio is ook in mijn omgeving (en ik rij echt werkelijk heel Nederland rond) vooral behang voor de meeste luisteraars.

Ik zou ook weleens een onderzoekje over de attentiewaarde van bepaalde liedjes willen lezen. Naast de geijkte Talpa onderzoekjes zijn daar niet zoveel van als het over oudere muziek gaat.
Streampie
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 jun 2024 21:09

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Streampie »

Radio heeft een andere functie voor adverteerders, omdat het anders gebruikt wordt.

Radio gebruik je voor merkopbouw, call-to-action campagnes, aanjagen en ondersteunen. Bovendien heeft radio relatief veel contactmomenten, doordat het een gewoontemedium is. Zenders zoals Q en Sky hebben bovendien een enorm bereik. Ook Joe is dat flink aan het opbouwen. Combineer dat met de relatief lage kosten en het feit dat radioreclame meestal niet wordt weggezapt en...juist.

Radio bereikt luisteraars bovendien vlak voor ze gaan shoppen: aan het eind van de werkdag in de auto. Daarom is die middagshow vanaf 16.00 zo belangrijk. Entertainment = engagement = adverteerders.

Dit soort zaken zijn gewoon meetbaar. Als dat niet zo zou zijn en er geen meerwaarde zou zijn voor adverteren op de BEHANGZENDERS zoals Joe, dan werd er niet geadverteerd. En omdat het meetbaar is, moet bijvoorbeeld Radio Veronica campagnes dus langer draaien omdat Rob Stenders weigert reclamespots te draaien, waardoor de campagnes minder effectief zijn.
repelsteel
Berichten: 699
Lid geworden op: 28 dec 2015 12:33

Re: Veranderingen Joe

Bericht door repelsteel »

Dank voor deze duidelijke reactie, Streampie.
GerjanCluistra
Berichten: 1367
Lid geworden op: 19 nov 2020 20:02

Re: Veranderingen Joe

Bericht door GerjanCluistra »

Ingebruik schreef: 18 jun 2024 18:15
Roel_ schreef: 18 jun 2024 17:31 Ja, ongelofelijk hè? 2 miljoen mensen die jaren 70/80 behang op hebben staan.

Dat is het verschil tussen JOE en Veronica. We.love.wallpaper vs we.love.music. Geen waardeoordeel overigens.
Volgens mij bestempel je de nummers die JOE draait toch als behang en niet als muziek, dus is het wel een waardeoordeel? Immers: JOE houdt niet van muziek, vandaar dat ze 'behang' draaien?
Joe maakt serieuze radio, net als alle radiostations dat op hun eigen wijze doen. Dat het product muziekradio veelal als behang gebruikt wordt zegt dan ook niets over de zender, maar over de gebruiker.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
GerjanCluistra
Berichten: 1367
Lid geworden op: 19 nov 2020 20:02

Re: Veranderingen Joe

Bericht door GerjanCluistra »

Streampie schreef: 18 jun 2024 22:53 Radio heeft een andere functie voor adverteerders, omdat het anders gebruikt wordt.

Radio gebruik je voor merkopbouw, call-to-action campagnes, aanjagen en ondersteunen. Bovendien heeft radio relatief veel contactmomenten, doordat het een gewoontemedium is. Zenders zoals Q en Sky hebben bovendien een enorm bereik. Ook Joe is dat flink aan het opbouwen. Combineer dat met de relatief lage kosten en het feit dat radioreclame meestal niet wordt weggezapt en...juist.

Radio bereikt luisteraars bovendien vlak voor ze gaan shoppen: aan het eind van de werkdag in de auto. Daarom is die middagshow vanaf 16.00 zo belangrijk. Entertainment = engagement = adverteerders.

Dit soort zaken zijn gewoon meetbaar. Als dat niet zo zou zijn en er geen meerwaarde zou zijn voor adverteren op de BEHANGZENDERS zoals Joe, dan werd er niet geadverteerd. En omdat het meetbaar is, moet bijvoorbeeld Radio Veronica campagnes dus langer draaien omdat Rob Stenders weigert reclamespots te draaien, waardoor de campagnes minder effectief zijn.
Veel mensen onderschatten wat behang met een mens doet. Ondanks dat een commercial van HEMA je ene oor in en je andere oor uit lijkt te gaan wordt je onbewust wel geprogrammeerd. Adverteerders weten dat dondersgoed en maken daar gebruik van. Het resultaat daarvan is inderdaad meetbaar.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
RJ1984
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 aug 2016 18:28

Re: Veranderingen Joe

Bericht door RJ1984 »

Vandaag hoor je Timur voor het eerst in de middagshow.
Dat kan ook wel erg vermakelijk worden.
Deradiokenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 14 nov 2019 06:39

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Deradiokenner »

RJ1984 schreef: 19 jun 2024 10:26 Vandaag hoor je Timur voor het eerst in de middagshow.
Dat kan ook wel erg vermakelijk worden.
Geen Jorien? Die ik trouwens echt een van de beste vrouwelijke dj’s vind. Als ik Kimberley dan weer hoor hakkelen tussen 13-16. Daar is echt geen doorkomen aan.
Plaats reactie