Borsato op de playlist?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Borsato op de playlist?

Bericht door Oortjes »

Janno schreef: 17 jan 2022 19:37 Tot nu toe kan het nog alle kanten op en moet je er rekening mee houden dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten en dat wij die kanten alleen kennen van wat er in de media over is verschenen. Dat maakt het moeilijk om een afgewogen oordeel te geven of een kant te kiezen.
Dat is niet helemaal zo. Van Jeroen Rietbergen kennen we zijn kant van het verhaal, hij heeft dat zelf in de media gebracht. Dat is niet fraai en dat zal hij zelf niet minder fraai verteld hebben dan het is.

Bij Ali B kennen we de inhoud van de aangifte niet, alleen zijn ontkenning. Daar kunnen we nog geen oordeel over hebben inderdaad.
Rock 'n roll is better than music!
di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

Rob Stenders breekt nummer halverwege af in Top 2000

donderdag 26 december 2019 19:53

Rob Stenders heeft vanmiddag tijdens zijn shift in de Top 2000 een nummer van Marco Borsato en Ali B halverwege afgekapt. “Genoeg”, riep de NPO Radio 2-dj toen hij het nummer ‘Wat Zou Je Doen’ draaide. Vervolgens startte Rob de volgende plaat in. “We hebben een klein beetje haast en dan moet je soms liedjes wat korter maken. Mijn eigen schuld, had ik beter timemanagement moeten doen”, zei hij:

De actie van Rob kon rekenen op wisselende reacties. “Wat slecht dit. Plaat afkappen is niet echt respectvol ten opzichte van de stemmers”, twitterde iemand. “Belachelijk” en “raar” waren andere reacties. Ook waren er luisteraars die de actie waarderen. “Ik pleit ervoor dat Rob Stenders de baas wordt van de Nederlandse radio.”

Rob Stenders kwam al eerder in het nieuws vanwege zijn uitgesproken mening over sommige platen in de Top 2000. Zo noemde hij vorig jaar een aantal platen die hij moest draaien ‘boutmuziek’. Ook vergeleek hij de lijst toen met ‘een fuik’.

De Top 2000 is samengesteld uit de stemmen van de luisteraars van Radio 2.

Stenders had een vooruitziende blik 🤣🤣🤣🤣
Graag minder Kensington op de radio
Janno

Bericht door Janno »

Hevoolst schreef: 17 jan 2022 20:12
Janno schreef: 17 jan 2022 19:37 Het is inderdaad allemaal een beetje voorbarig. Voorlopig zijn er slechts aanklachten, die serieus genomen moeten worden, maar er is nog geen sprake van daders en slachtoffers zolang er niemand is veroordeeld. Tot nu toe kan het nog alle kanten op en moet je er rekening mee houden dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten en dat wij die kanten alleen kennen van wat er in de media over is verschenen. Dat maakt het moeilijk om een afgewogen oordeel te geven of een kant te kiezen.
Het zijn van slachtoffer is niet afhankelijk van een veroordeling. Het feit kan heel goed gepleegd zijn, zonder dat het bewijs geleverd kan worden. Dan ben je wel degelijk een slachtoffer. Dader ben je pas, nadat de veroordeling onherroepelijk is. Tot die tijd is behoedzaamheid geboden.
Er zijn inderdaad mensen die zich als slachtoffer hebben gemeld, maar ik bedoel dat wij niet kunnen weten of die mensen ook werkelijk slachtoffer zijn. Natuurlijk doet niemand zomaar aangifte, maar er is nog nergens bewijs voor. Rietberger heeft weliswaar bekend dat hij zich aan overschrijdend gedrag schuldig heeft gemaakt, maar zolang er nog geen namen en rugnummers zijn genoemd is elke aanname een slag in de lucht.

Ik volg het niet op de voet, dus misschien is er inmiddels meer bekend wat ik niet weet.
Janno

Bericht door Janno »

di-on-fm schreef: 17 jan 2022 21:07 Rob Stenders breekt nummer halverwege af in Top 2000

donderdag 26 december 2019 19:53

Rob Stenders heeft vanmiddag tijdens zijn shift in de Top 2000 een nummer van Marco Borsato en Ali B halverwege afgekapt. “Genoeg”, riep de NPO Radio 2-dj toen hij het nummer ‘Wat Zou Je Doen’ draaide. Vervolgens startte Rob de volgende plaat in. “We hebben een klein beetje haast en dan moet je soms liedjes wat korter maken. Mijn eigen schuld, had ik beter timemanagement moeten doen”, zei hij:

De actie van Rob kon rekenen op wisselende reacties. “Wat slecht dit. Plaat afkappen is niet echt respectvol ten opzichte van de stemmers”, twitterde iemand. “Belachelijk” en “raar” waren andere reacties. Ook waren er luisteraars die de actie waarderen. “Ik pleit ervoor dat Rob Stenders de baas wordt van de Nederlandse radio.”

Rob Stenders kwam al eerder in het nieuws vanwege zijn uitgesproken mening over sommige platen in de Top 2000. Zo noemde hij vorig jaar een aantal platen die hij moest draaien ‘boutmuziek’. Ook vergeleek hij de lijst toen met ‘een fuik’.

De Top 2000 is samengesteld uit de stemmen van de luisteraars van Radio 2.

Stenders had een vooruitziende blik 🤣🤣🤣🤣
Dat heeft hij zelf in een uitzending kortgeleden al ontzenuwd.
big T

Bericht door big T »

En Humberto Tan is ook beschuldigd voor misbruik.
Het lijkt wel een ziekelijke ziekte te worden, elkaar beschadigen.
De nieuwste soap dus in/op het Gooise matras.
Want waar rook is.......
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Iets met “smaad en laster... “ laat eerst de beste officier van justitie maar onderzoeken en in welke ernstige mate de wet is overtreden en er van daadwerkelijk misbruik sprake is. Dan heeft de rechter uiteindelijk het laatste woord i.p.v. de Albert Verlindes en de Rob Goossens. En ben benieuwd waar die Tim Hofman mee komt donderdag a.s.

Dan toch nog een beetje on-topic: welke stations draaien nou nog wel of geen Borsato in hun playlist?
Calypso

Bericht door Calypso »

rutgrrr schreef: 17 jan 2022 14:30
Calypso schreef: 16 jan 2022 05:57 het is in deze tijd veel meer een issue of mogelijk een contact wel of geen "scheve machtsrelatie" in zich had, en dat is in het huidige tijdsbeeld veel meer een issue als dat het een paar jaar geleden of langer geleden was. Daarin zijn we denk ik ongezond doorgeschoten; als iemand die in zo'n situatie zat achteraf spijt heeft van het gebeuren of geld ruikt is het natuurlijk een makkelijk argument tegenwoordig (want het "is iets"), terwijl het vaak (al dan niet onbewust) aanwezig is.

Ik wil fout gedrag absoluut niet bagatelliseren; ik ben voor het straffen van serieus ongewenst gedrag. Maar ik krijg wel de indruk dat op dit moment er zaken bij zitten die erg opgeblazen worden.
Maar nu maak je het toch weer het probleem van het slachtoffer en niet van de dader...
Het zijn van slachtoffer en dader ligt in dit soort situaties heel dicht bij elkaar: wanneer een vingertje gewezen wordt naar bijv. een Humberto Tan dan is-ie voor een deel van het publiek dader, terwijl hij slachtoffer van de situatie is wanneer de beschuldiging onterecht is.

Ik wil niet per definitie het probleem naar het slachtoffer schuiven, maar sorry voor iedereen die iets anders zou willen: we leven in een rechtsstaat. Er zal dus bewijs moeten zijn om iemand te veroordelen, anders worden loze beschuldigingen wel erg makkelijk om iemand veroordeeld te krijgen. Alleen al door de schijn dat je hierbij betrokken bent ben je als bekende Nederlander voor een deel van de bevolking verdacht.

Pak een situatie Borsato: er is daar voor zover ik begrepen heb meer aan de hand als alleen het mogelijk misbruik van de dochter van een kennis. Want de bewuste "kennis" is naar alle waarschijnlijkheid een ex-werkneemster van Borsato waarvan het dienstverband opgezegd is. Dan komen er ineens mogelijk wraakmotieven bij kijken die een heel andere twist aan het verhaal _kunnen_ geven. Ik wil daar geen mening over hebben als het op beschuldigen aankomt; dat laat ik aan justitie over. Maar het kan helemaal geen kwaad om niet meteen aan naming and shaming te doen maar de onderzoeken af te wachten.
petoi

Bericht door petoi »

Laatst gewijzigd door petoi op 21 jan 2022 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mawanella

Bericht door Mawanella »

petoi schreef: 21 jan 2022 12:03 De NPO bant dus Marco en Ali B
Anno 2022 is het nu wel apart dat Marco & Ali B ooit bij elkaar waren voor een nummer tbv War Child.
https://www.youtube.com/watch?v=vzpGXWe33Fc

Nog aparter is dat hun nummer "Wat zou je doen" heet. Nou de NPO heeft duidelijk dus een antwoord gegeven. :D
De 2022 versie schijnt trouwens "Wie zou je doen" te gaan heten :razz:

Hoe zit het trouwens met de Talpa radiozenders. Gaat Marco & Ali daar ook in de ban?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
StefanT

Bericht door StefanT »

Marco B en ALi B allebei gecanceld op alle NPO en Talpa zenders

https://www.ad.nl/show/talpa-en-npo-rad ... ~a9a2c949/
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Brengt deze soap toch ook nog wat goeds. Eindelijk word ik niet onverwachts verrast door deze verschrikkelijke meuk op de radiozenders.
Re Lex in het weekend. Instagram
Janno

Bericht door Janno »

Gelukkig luisterde ik al zelden naar zenders waar de heren op de playlist stonden.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Bij mij is dat wederzijds. Wat een grafmuziek vond ik het.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Borsato wordt in de ban gedaan maar tegelijkertijd start SBS met een programma waarin het een ode brengt aan André Hazes. In mijn ogen zijn beiden mannen viespeuken die aan minderjarige meisjes zaten.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Hazes was ook niet fris op dat punt, maar uiteindelijk trouwde hij met dat meisje en ging dat allemaal redelijk met wederzijds goedvinden, heb ik begrepen. Dat is toch anders dan de machtspositie van Borsato.

Jerry Lee Lewis trouwde met zijn nichtje van 13. Ook nogal dubieus, maar zijn muziek wordt nog steeds gedraaid.
Plaats reactie