Borsato op de playlist?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

Re: Borsato op de playlist?

Bericht door Echtwel »

big T schreef: 14 feb 2022 14:10 En de lijst kan weer uitgebreid worden met Glennis Grace en Lil Kleine allebei wegens erg los zittende handjes.
Vooral Glennis Grace had bij mijn veel goodwill opgebouwd naar de USA gaan om mee te zingen bij een talent show en dat soort actie's.
Een prachtige knappen vrouw en een goude stem, Nu is het klaar haar ware karakter komt boven. En dus dus alle track uit je systeem alles selecteren en DEL. Klaar
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Echtwel schreef: 01 mar 2022 09:19
big T schreef: 14 feb 2022 14:10 En de lijst kan weer uitgebreid worden met Glennis Grace en Lil Kleine allebei wegens erg los zittende handjes.
Vooral Glennis Grace had bij mijn veel goodwill opgebouwd naar de USA gaan om mee te zingen bij een talent show en dat soort actie's.
Een prachtige knappen vrouw en een goude stem, Nu is het klaar haar ware karakter komt boven. En dus dus alle track uit je systeem alles selecteren en DEL. Klaar
"Goodwill" https://www.youtube.com/watch?v=HWRot3jVSpo
Echtwel

Bericht door Echtwel »

big T

Bericht door big T »

het mag, maar geen van beide graag, dit is niet mijn smaak.
Vind het meer van wansmaak getuigen :sad:
Zo even een inkijkje in mijn muziek smaak :oops:
Herman ven Schippers

Echtwel schreef: 01 mar 2022 10:59 ik zie haar liever zo https://www.youtube.com/watch?v=u16OsA3_ct4
Goede stem heeft ze zeker, ik reageer meer op je talentenshow in Amerika verhaal. Wat natuurlijk nogal lachwekkend is, voor iemand die in Nederland een behoorlijke staat van dienst heeft.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Herman ven Schippers schreef: 01 mar 2022 11:23
Echtwel schreef: 01 mar 2022 10:59 ik zie haar liever zo https://www.youtube.com/watch?v=u16OsA3_ct4
Goede stem heeft ze zeker, ik reageer meer op je talentenshow in Amerika verhaal. Wat natuurlijk nogal lachwekkend is, voor iemand die in Nederland een behoorlijke staat van dienst heeft.
Daar heb je wel een punt maar Lubach is mij te grappig of eigen te gekleurd.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

big T schreef: 01 mar 2022 11:17 het mag, maar geen van beide graag, dit is niet mijn smaak.
Vind het meer van wansmaak getuigen :sad:
Zo even een inkijkje in mijn muziek smaak :oops:
Ja hoempapa & carnavalsmuziek schat ik zo is meer jouw ding -bier
big T

Bericht door big T »

Das nog erger dan Glennis Grace, niet veel maar toch :))
Herman ven Schippers

Op 3FM schijnt er consternatie zijn geweest nadat Jorien een track van een Russische band draaide, waarna ze zich verontschuldigde. (Zie ook 3FM topic) Vind dat dat ook wel mooi in dit licht besproken kan worden.

Moeten Russische artiesten in de ban op de radio?

Ben je als artiest ook mooi klaar mee, terwijl je er zelf geen hand in hebt. (Of je moet een sympathisant van Putin zijn, dat maakt het weer anders)
petoi

Bericht door petoi »

In de sportwereld gebeurd dit nu ook massaal. Ook alle Russische bedrijven zijn nu paria's. NL pensioenfondsen dumpen nu hun belangen in Rusland etc.

Maar goed ik heb de tijd niet meegemaakt maar hoe lang heeft in NL niet een wrok gekoesterd tegen de Duitsers. (zeg iets over een Duitser en een fiets en iemand roept wel: "Ik wil mijn fiets nog terug")
Orange

Bericht door Orange »

petoi schreef: 03 mar 2022 11:00 In de sportwereld gebeurd dit nu ook massaal. Ook alle Russische bedrijven zijn nu paria's. NL pensioenfondsen dumpen nu hun belangen in Rusland etc.

Maar goed ik heb de tijd niet meegemaakt maar hoe lang heeft in NL niet een wrok gekoesterd tegen de Duitsers. (zeg iets over een Duitser en een fiets en iemand roept wel: "Ik wil mijn fiets nog terug")
Ik weet niet of alles wat Russisch is nu als paria's gezien worden. Zo kijk ik er iig niet tegenaan.
Maar het idee is door alles en iedereen uit Rusland nu te boycotten, ontstaat er binnen Rusland hopelijk een verzet tegen Poetin. In die optiek is het logisch om ook geen Russische muziek op de radio te draaien.
Calypso

Bericht door Calypso »

Orange schreef: 03 mar 2022 11:16
petoi schreef: 03 mar 2022 11:00 In de sportwereld gebeurd dit nu ook massaal. Ook alle Russische bedrijven zijn nu paria's. NL pensioenfondsen dumpen nu hun belangen in Rusland etc.

Ik weet niet of alles wat Russisch is nu als paria's gezien worden. Zo kijk ik er iig niet tegenaan.
Maar het idee is door alles en iedereen uit Rusland nu te boycotten, ontstaat er binnen Rusland hopelijk een verzet tegen Poetin. In die optiek is het logisch om ook geen Russische muziek op de radio te draaien.
Een risicovolle logica. Want als je logica op een andere manier inzet zou je juist wat anti-Putin artiesten kunnen draaien. Of nog een andere manier van logica: door ze te isoleren voedt je ook de interne gedachte dat "de hele wereld tegen Rusland is" en dat versterkt de steun voor een Putin.

Hetzelfde als het massaal dumpen van bedrijfsbelangen; juist nu zijn die belangen weinig waard, dus je doet ze met flink verlies van de hand, en elke vorm van invloed ben je nu ook kwijt.

Maar goed, iedereen moet maar doen wat ze het best achtten; aangezien er volgens mij geen russische artiesten op de playlist stonden hoef ik me er niet druk over te maken, en ik voel ook niet de behoefte om de luisteraars ineens te vermoeien met obscuur werk uit Ukraine.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Herman ven Schippers schreef: 03 mar 2022 10:27 Op 3FM schijnt er consternatie zijn geweest nadat Jorien een track van een Russische band draaide, waarna ze zich verontschuldigde. (Zie ook 3FM topic) Vind dat dat ook wel mooi in dit licht besproken kan worden.

Ben je als artiest ook mooi klaar mee, terwijl je er zelf geen hand in hebt. (Of je moet een sympathisant van Putin zijn, dat maakt het weer anders)
Of een artiest een sympathisant van Poetin is, doet volgens mij niet ter zake.

Ik denk dat het goed is om Rusland economisch, sportief en cultureel te boycotten, als overduidelijk signaal dat een oorlog beginnen niet geaccepteerd wordt.

Hier zit wel nuance in. Russen die hier wonen en werken, kunnen hier niets aan doen. Deze mensen hebben ook geen invloed op Russisch beleid. Die moeten we geen slachtoffer laten worden.

Russische artiesten die opstaan tegen Poetin, verdienen steun. Dat is ingewikkeld, maar ze verdienen op z'n minst amnesty als ze in problemen komen.

Het gaat erom dat we een duidelijke boodschap aan het Russische volk en de leiders daar geven.
Rock 'n roll is better than music!
Herman ven Schippers

Oortjes schreef: 04 mar 2022 16:26
Herman ven Schippers schreef: 03 mar 2022 10:27 Op 3FM schijnt er consternatie zijn geweest nadat Jorien een track van een Russische band draaide, waarna ze zich verontschuldigde. (Zie ook 3FM topic) Vind dat dat ook wel mooi in dit licht besproken kan worden.

Of een artiest een sympathisant van Poetin is, doet volgens mij niet ter zake.

Ik denk dat het goed is om Rusland economisch, sportief en cultureel te boycotten, als overduidelijk signaal dat een oorlog beginnen niet geaccepteerd wordt.

Hier zit wel nuance in. Russen die hier wonen en werken, kunnen hier niets aan doen. Deze mensen hebben ook geen invloed op Russisch beleid. Die moeten we geen slachtoffer laten worden.

Russische artiesten die opstaan tegen Poetin, verdienen steun. Dat is ingewikkeld, maar ze verdienen op z'n minst amnesty als ze in problemen komen.

Het gaat erom dat we een duidelijke boodschap aan het Russische volk en de leiders daar geven.
Als iemand toch tegen het regime van Poetin is, dan kan hij/zij/hen toch gewoon airplay blijven krijgen?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Herman ven Schippers schreef: 04 mar 2022 20:02 Als iemand toch tegen het regime van Poetin is, dan kan hij/zij/hen toch gewoon airplay blijven krijgen?
Volgens mij worden hier sowieso zelden Russische artiesten gedraaid, maar ik denk van niet. Het raakt niet alleen de artiest, ook de Russische economie. Ik zou het echt beperken tot expliciete protestliederen, als die bestaan.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie