website Digital Radio

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Gesloten
Madurodam FM

website Digital Radio

Bericht door Madurodam FM »

Wie is er toch in hemelsnaam verantwoordelijk voor de website Digitalradio.nl ? Het lijkt mij toch juist de bedoeling dat deze website als doel heeft DAB+ te promoten en twijfelende FM-luisteraars te informeren naar de mogelijkheden van DAB+, maar wie de site bezoekt ziet na een korte introductie al de mogelijkheid om vooral online te luisteren. "Klik op het logootje van je favoriete zender en luister hier online" :eek: Het overzicht van de stations op DAB+ is al tijden niet bijgewerkt, mist enorm veel radiostations en er staan zelfs stations in die al lange tijd niet meer te beluisteren zijn op DAB+.

Serieus, zo promoot je geen nieuw produkt, maar als de VCR club de hoofdsponsor is snap ik wel dat er geen prioriteit ligt om er ook echt een mooie up-to-date website van te maken. Die willen je juist met alle liefde via deze site naar hun online stream doorlinken.

Al eens gekeken bij onze buren ? * Die kiezen voor een duidelijk herkenbare vormgeving en beginnen ook bijna allemaal met de url www.dabplus. . Behalve informatie over nieuwe radiostations op DAB+ kun je bij hen ook per regio of stad zien welke stations je daar kunt ontvangen. De hoogste tijd voor een soortgelijke website in Nederland, en laat dan a.u.b. dat Engelstalige Digital Radio achterwege en noem het gewoon dabplus.nl

* voor DAB+ uitzendingen bij onze buren zie www.dabplus.be/nl/ (Vlaanderen), www.dabplus.be/fr/ (Wallonie), www.dabplus.de (Duitsland), www.dabplus.fr (Frankrijk), www.dabplus.at (Oostenrijk), www.dabplus.ch (Zwitserland)
Laatst gewijzigd door Madurodam FM op 17 nov 2021 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
density1

Re: website Digital Radio

Bericht door density1 »

Zelfs digitalradio.nl neemt dat DAB+ dus niet serieus. In de ons omringende landen pakken ze dat beter aan.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Madurodam FM schreef: 17 nov 2021 11:57 Wie is er toch in hemelsnaam verantwoordelijk voor de website Digitalradio.nl ?
Dat kun je vinden in de footer:
Digital Radio NL
Per adres: Radio Advies Buro
Burgemeester Stramanweg 108
1101 AA, Amsterdam Zuidoost

Die kun je vinden via https://rab.radio/ waar staat:

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations.
RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken.
Daarnaast is RAB één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

overigens voert dabplus.nl naar digitalradio.nl
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Ah, de marketingsorganisatie van de gehele Nederlandse radiobranche (met uitzondering van de lokale zenders). Makkelijk verdiend ;)
Bij dabplus.nl krijg ik een error, maar jij zegt dat deze uitkomt bij digitalradio.nl ? Dank voor je informatie
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
FridaSimonsen

Bericht door FridaSimonsen »

Het ziet eruit als veel informatie op één plek. Heel erg bedankt voor het delen.
FridaSimonsen

Bericht door FridaSimonsen »

Ik heb hulp nodig bij een van mijn problemen. Ik heb een recensie nodig over een specifieke plant. Ik zou graag met deze willen gaan [Edit Admin5: <spam>] voor meer informatie. Wat is jouw suggestie? Moet ik ervoor gaan?
admin5
Moderator

Bericht door admin5 »

Ja, dat gaat dus nergens over. Topic gaat op slot. Als er iemand on-topic verder wil graag een PB naar mij, dan gaat het slot er weer af.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
Gesloten