Talpa komt (op DAB+) met Radio Noordzee Nationaal.

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

lion

Re: Talpa komt (op DAB+) met Radio Noordzee Nationaal.

Bericht door lion »

density1 schreef: 13 aug 2021 14:42 Als het volkser wordt zou ik gaan voor de Holland FM-aanpak gaan van destijds, meer op de nostalgie dus ook oude Nederlandstalige muziek in combinatie met anderstalige muziek, Duits, Frans en Engelse muziek uit de 60's en 70's aangevuld met muziek van nu die hier bij past. Ik denk dat dit wel wat kan toevoegen aan wat er al is en hoor ik nergens in die combinatie. Een Jan Paparazi (Jan van Zanten tijdens Holland FM) zou hier uitstekend bij passen,
Zo zat RNN in de jaren '90 ook in elkaar.
density1

Bericht door density1 »

Mwah, toch iets anders toch. Het was toch iets commerciëler meen ik. Holland FM teerde meer op het sentiment van Veronica van vroeger. En bij Noordzee zou je verwachten dat ze dat ook deden maar dan de Radio Noordzee zeezender periode maar daar klonk het toch een stukje 'gladder' en gepolijster.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Als ze slim zijn halen ze wat mensen weg bij SterrenNL zoals Jan en Frans duijts. Bij radioNL eventueel Marcel de vries en of Stefan Leur. Concurrenten verzwakken..
lion

Bericht door lion »

Ik kan niet wachten tot er weer jingles met de naam rond klinken. Die uit de jaren '90 en 2007-2009 periode heb ik nog steeds ☺ Ik mis het station nog altijd.
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 13 aug 2021 14:42 Als het volkser wordt zou ik gaan voor de Holland FM-aanpak gaan van destijds, meer op de nostalgie dus ook oude Nederlandstalige muziek in combinatie met anderstalige muziek, Duits, Frans en Engelse muziek uit de 60's en 70's aangevuld met muziek van nu die hier bij past. Ik denk dat dit wel wat kan toevoegen aan wat er al is en hoor ik nergens in die combinatie. Een Jan Paparazi (Jan van Zanten tijdens Holland FM) zou hier uitstekend bij passen,
Jan Paparazi en Fred Siebelink zouden daar uitermate goed geschikt voor zijn. Zeker als er ook veel historisch Nederlands materiaal op komt. Zij kennen liedjes die niemand meer kent.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Noordzee blijft het speeltje van De Mol steeds terug komen en dan weer stoppen de beste Noordzee kwam gewoon van de Noordzee daarna allemaal commercieel onzin geweest. De Mol heeft het met radio digitaal ook niet gehaald laat de beste man gewoon tv maken daar is hij goed in (met alle respect natuurlijk) 😁
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Toch is hier een doelgroep voor. Nederlandse muziek zit toch in de lift. Door het succes van Suzan en Freek etc. Maar volgens mij wordt dit meer een station waar de andere kant van het Nederlandse muziek gaat horen. Voor Gordon natuurlijk een mooi station om op te gaan presenteren en zijn muziek te promoten.
Ik vraag me wel af of deze mensen hun spotify lijstje gaan inruilen voor een dab station. Tijd zal het leren.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Deradiokenner schreef: 14 aug 2021 10:09 Toch is hier een doelgroep voor. Nederlandse muziek zit toch in de lift. Door het succes van Suzan en Freek etc. Maar volgens mij wordt dit meer een station waar de andere kant van het Nederlandse muziek gaat horen. Voor Gordon natuurlijk een mooi station om op te gaan presenteren en zijn muziek te promoten.
Ik vraag me wel af of deze mensen hun spotify lijstje gaan inruilen voor een dab station. Tijd zal het leren.
Ik vraag me zeer af of er een commercieel interessante doelgroep te vinden is voor de meer volkse Nederlandstalige muziek. Er wordt gezegd dat dit een minder kapitaalkrachtige groep is en daardoor commercieel gezien minder aantrekkelijk.
Ik vrees derhalve dat het weer een station wordt die meer in het vaarwater van 100%NL gaat zitten.
God is a DJ
density1

Bericht door density1 »

Dat ligt er maar net aan hoe ze dit station in de markt gaan zetten. Als het een nonstop jukebox wordt zoals ik eerder beschreef gaat het nog een harde dobber worden.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 14 aug 2021 10:20 Ik vraag me zeer af of er een commercieel interessante doelgroep te vinden is voor de meer volkse Nederlandstalige muziek. Er wordt gezegd dat dit een minder kapitaalkrachtige groep is en daardoor commercieel gezien minder aantrekkelijk.
Ik vrees derhalve dat het weer een station wordt die meer in het vaarwater van 100%NL gaat zitten.
Volgens mij is het minder kapitaalkrachtige niet zozeer het probleem, maar de leeftijdscategorie. Juist minder kapitaalkrachtigen moeten keuzes maken en zullen dus beïnvloedbaar zijn door reclame. De doelgroep Nederlandstalig is echter grotendeels 45+.

Dat een goede landelijke Nederlandse zender het goed kan doen in de luistercijfers, lijkt mij overigens evident.
Rock 'n roll is better than music!
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Radio Noordzee Nationaal. Dacht dat die naam was van DPG Media sinds 2005. Maar goed Talpa kan wel wat variate in haar Totale radio aanbod gebruiken. Zet Frans Bauer er neer met een ochtendshow en je hebt gelijk 4 procent aan je kont hangen.
lion

Bericht door lion »

Echtwel schreef: 14 aug 2021 08:14 Noordzee blijft het speeltje van De Mol steeds terug komen en dan weer stoppen de beste Noordzee kwam gewoon van de Noordzee daarna allemaal commercieel onzin geweest. De Mol heeft het met radio digitaal ook niet gehaald laat de beste man gewoon tv maken daar is hij goed in (met alle respect natuurlijk) 😁
😏 Stééds wéér terug komen? Het station is pas een keer terug geweest. Het moest toen na 3 jaar (2007-2009) alweer stoppen omdat het online radioportal 'radio digitaal' toen ophield te bestaan en het station in de ijskast gezet is omdat het niet bij 538 of radio 10 onder te brengen was als online themakanaal. Nu is DAB+ er om het met de extra Talpakanalen een eigen plek te kunnen geven waardoor het weer uit de ijskast gehaald kan worden.
Feivel

Bericht door Feivel »

Groot gelijk dat John de Mol het terughaalt. Hij heeft een financieel gezond bedrijf (met dank aan de eerdere bezuinigingen) en heeft de ruimte (op DAB+) om iets te starten dat hem nog meer geld kan opleveren. Elke weldenkende ondernemer met een goed plan en de juiste medewerkers binnen het bedrijf, zou dit doen.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pascal. K schreef: 13 aug 2021 13:41
Phoenix schreef: 13 aug 2021 13:13
Oortjes schreef: 13 aug 2021 11:50 Mooi initiatief. Het Nederlands product kan wel wat extra aandacht gebruiken. Hopelijk wordt het een mooi volwaardig radiostation met goede programmering, geen non stop zender.

Geef het op z’n minst een ochtendprogramma (Lex Gaarthuis) en middagprogramma (?) en mogelijk de rest van de uren opvullen met voicetracks van Lindo Duval.
Denk dat er betere programmamakers zijn die geloofwaardiger overkomen dan deze twee namen.

Ik zou jan paparazzi en frans duits en wat andere namen van sterren NL wegtrekken en van radioNL; Marcel de vries en Stephan leur
Fred Siebelink via Stenders? Genee lijkt me ook geschikt. Danny Blom van 538 heeft ook een voorliefde voor dit genre dacht ik.
René van den Abeelen

Bericht door René van den Abeelen »

Heel benieuwd of er dit keer dan wèl echt wordt gedaan wat de liefhebber wil. Toen wij in 1992 met Radio Noordzee Nationaal van start gingen, kregen we ongelooflijk veel blije luisteraars aan de lijn: eindelijk een station dat in het teken stond van Nederlands muziekproduct. Uiteraard was Holland FM er ook en ook die had erg veel fans, maar RNN werd door de politiek meer serieus genomen en won in januari 94 het, zeg maar, gouden FM-pakket.
Spijtig genoeg ging de programmering om, op het moment dat we die etherfrequenties in gebruik namen. Ik presenteerde in die tijd het ochtendprogramma en was zodoende de eerste die De Nieuwe Playlist gebruikte, en een single van Michael Jackson was de eerste internationale deun die we uitzonden. Ook in die tijd hadden we nog de gewoonte zelf telefoontjes van luisteraars te beantwoorden en we hoorden heel wat teleurgestelde en bezorgde reacties: toch weer buitenlands product, wat al overal te horen was.
We waren er zelf ook niet blij mee, maar grote baas Guus Jansen besliste. Enfin: ik heb het allemaal beschreven in mijn boek over die eerste jaren van het station.
Mijn genre is het niet maar dat doet niet ter zake: ik hoop dat de nieuwe versie wèl gaat doen wat zoveel fans willen.
Plaats reactie