Talpa komt (op DAB+) met Radio Noordzee Nationaal.

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

boxfm

Re: Talpa komt (op DAB+) met Radio Noordzee Nationaal.

Bericht door boxfm »

Echtwel schreef: 24 nov 2021 17:53
Pascal. K schreef: 24 nov 2021 15:39
Ikbenroy schreef: 24 nov 2021 10:32

Tegen die tijd regelt RTL dat wel, en zet het desnoods in de ijskast. Kan een externe partij mee vandoor.
Vooralsnog is de fusie niet rond. Kan me voorstellen dat lopende zaken worden afgerond door de betreffende huidige radio tak van Talpa

Een andere partij kan er niet zomaar mee vandoor vergunning en naam is in handen van Talpa en eveneens de dab ruimte . Talpa gaat niet de concurrerende partijen wijzer maken
Ome John geeft geld zat, in het verleden een station weg gedaan voor 1 euro ( ik dacht Caz of Yorin ) omdat hij een andere deal moest sluiten....
Dat was Noordzee FM (wat Q werd), zodat hij 538 kon kopen.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Echtwel schreef: 24 nov 2021 17:53
Pascal. K schreef: 24 nov 2021 15:39
Ikbenroy schreef: 24 nov 2021 10:32

Tegen die tijd regelt RTL dat wel, en zet het desnoods in de ijskast. Kan een externe partij mee vandoor.
Vooralsnog is de fusie niet rond. Kan me voorstellen dat lopende zaken worden afgerond door de betreffende huidige radio tak van Talpa

Een andere partij kan er niet zomaar mee vandoor vergunning en naam is in handen van Talpa en eveneens de dab ruimte . Talpa gaat niet de concurrerende partijen wijzer maken
Ome John geeft geld zat, in het verleden een station weg gedaan voor 1 euro ( ik dacht Caz of Yorin ) omdat hij een andere deal moest sluiten....
Juist, Noordzee FM met daaruit voortkomend Qmusic, de nummer 1 van Nederland.
lion

Bericht door lion »

Laten we hopen dat er in December meer duidelijkheid over komt. Wellicht is er ook vertraging opgelopen in materialen voor de zendinstallaties van laag 7. Het is in het verleden weleens vaker gebeurd dat persberichten over 'nieuwe' (in het geval van RNN) radiostations pas een maand van tevoren in de media worden bekendgemaakt.
lion

Bericht door lion »

Nog een paar dagen dan weten we eindelijk meer 😅
density1

Bericht door density1 »

Ik verwacht helemaal niets ook omdat er tot op heden nog niets naar buiten is gekomen enkel dat het de wens van Talpa is om Noordzee weer nieuw leven in te blazen en daarna bleef het lang stil.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Radio Noordzee Internationaal, dat zou nog eens een stunt zijn! Radioooooooooo 220......... Trei.... Trei.....Treiterschijfffffff.....
lion

Bericht door lion »

density1 schreef: 25 apr 2022 16:03 Ik verwacht helemaal niets ook omdat er tot op heden nog niets naar buiten is gekomen enkel dat het de wens van Talpa is om Noordzee weer nieuw leven in te blazen en daarna bleef het lang stil.
Er is over alle invulling van de Talpa kanalen nog niets naar buiten gebracht.
lion

Bericht door lion »

Toch niet (de gehoopte) Radio Noordzee Nationaal op laag 7 wat zojuist on air is gebracht. Jammer 🙁
density1

Bericht door density1 »

Dat gerucht is ook een eigen leven gaan leiden. Misschien nog als subkanaal op internet only wellicht.
lion

Bericht door lion »

density1 schreef: 29 apr 2022 17:31 Dat gerucht is ook een eigen leven gaan leiden. Misschien nog als subkanaal op internet only wellicht.
Dat is het jaren geleden (2007,2008) al eens geweest als onderdeel van platform radio digitaal wat Talpa toen had. Het platform werd opgeheven en RNN kon nergens onder gebracht worden bij de andere Talpazenders dus werd opgeheven/in de ijskast gezet. Het is beperkt op de kabel te ontvangen geweest (2007,2008) Ik had zo mijn hoop gevestigd op een 3de terugkeer via DAB+, waarom anders steeds weer je vergunning verlengen enkelt om te voorkomen dat een ander met de naam uit wil zenden?
lion

Bericht door lion »

Pascal. K schreef: 13 aug 2021 09:03 Talpa is bezig een radiostation op te tuigen voor de onlangs verkregen DAB+ ruimte.

Het zou hier gaan om (radio) Noordzee Nationaal. Ik vermoed dus een NL station. Een aanval op radio NL.

Na de geruchten die ik opving ben ik gaan zoeken en kwam ook dit tegen:

Het Commissariaat voor de Media besluit Radio 538 B.V. met ingang van 1 januari 2022 voor een periode van vijf jaar toestemming te verlenen om als commerciële media-instelling een commerciële radio-omroepdienst te verzorgen via een programmakanaal met de naam “Radio Noordzee Nationaal”.
Pascal heb jij er nog wat over gehoord?
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

lion schreef: 30 apr 2022 22:18
Pascal. K schreef: 13 aug 2021 09:03 Talpa is bezig een radiostation op te tuigen voor de onlangs verkregen DAB+ ruimte.

Het zou hier gaan om (radio) Noordzee Nationaal. Ik vermoed dus een NL station. Een aanval op radio NL.

Het Commissariaat voor de Media besluit Radio 538 B.V. met ingang van 1 januari 2022 voor een periode van vijf jaar toestemming te verlenen om als commerciële media-instelling een commerciële radio-omroepdienst te verzorgen via een programmakanaal met de naam “Radio Noordzee Nationaal”.
Denk dat John de Mol wel wat andere zaken aan zijn hoofd heeft zo.

Maar voor de rest hoop ik vurig op de wedergeboorte van RNN al is het alleen al om een wat ander geluid te brengen in het bestaande landschap.
jessica

Bericht door jessica »

Ze zouden het makkelijkst SterrenNL kunnen overnemen en de presentatie uitbreiden. Dan heb je het snelst een zender opgetuigd.
lion

Bericht door lion »

jessica schreef: 01 mei 2022 01:11 Ze zouden het makkelijkst SterrenNL kunnen overnemen en de presentatie uitbreiden. Dan heb je het snelst een zender opgetuigd.
Dan heb je nog geen ander geluid wat er nog niet is 😏 Het RNN wat er rond 2007 was en ook in de jaren '90 (in de jaren '90 toen nog aangevuld met internationale pop) dat was veel breder dan NPO SterrenNL. Levenslied, luisterlied, nederpop en NL product in een andere taal zgn MOR. SterrenNL en 100%NL vind ik veel te smal en eenzijdig en was juist blij dat rond 2007 RNN terug kwam via kabel en internet.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

lion schreef: 30 apr 2022 22:18

Nee het is hierbij gebleven
Plaats reactie