Sunlite Radio
Moderator: admin6
-
Sunlite Radio
Het nieuwe station RadioCorp, eigenaar van 100% NL en Slam, op DAB+ gaat Sunlite Radio heten. Eerder deze maand heeft het Commissariaat voor de Media toestemming verleend aan Terrestrial BV, onderdeel van RadioCorp, voor een radiozender met deze naam.
RadioCorp plant Sunlite Radio op DAB+. Daarnaast is de naam Sunlite Radio ook door Terrestrial geregistreerd bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BOIP). In juni verwierf Terrestrial een vergunning voor het nieuwe landelijke commerciële DAB+-netwerk op kanaal 9C.
Een woordvoerster van RadioCorp bevestigt de plannen voor Sunlite Radio tegenover Radio.NL: “Het klopt inderdaad dat ook RadioCorp een nieuw radiostation gaat starten op DAB+. Op dit moment zijn we hier nog mee bezig en doen we hier nog geen mededelingen over. De naam klopt inderdaad, maar informatie over het station, het format en andere zaken volgen later.”
Wanneer Sunlite Radio precies van start gaat is dan ook nog niet bekend. [Radio.NL]
Iemand al een idee wat we hiervan kunnen verwachten?
RadioCorp plant Sunlite Radio op DAB+. Daarnaast is de naam Sunlite Radio ook door Terrestrial geregistreerd bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BOIP). In juni verwierf Terrestrial een vergunning voor het nieuwe landelijke commerciële DAB+-netwerk op kanaal 9C.
Een woordvoerster van RadioCorp bevestigt de plannen voor Sunlite Radio tegenover Radio.NL: “Het klopt inderdaad dat ook RadioCorp een nieuw radiostation gaat starten op DAB+. Op dit moment zijn we hier nog mee bezig en doen we hier nog geen mededelingen over. De naam klopt inderdaad, maar informatie over het station, het format en andere zaken volgen later.”
Wanneer Sunlite Radio precies van start gaat is dan ook nog niet bekend. [Radio.NL]
Iemand al een idee wat we hiervan kunnen verwachten?
Re: Sunlite Radio
De naam doet vermoeden dat het een soft AC station gaat worden. Sky Radio 1.0 of zo.
Sunlight vs Sun FM Beachradio…dat kan aardig verwarring geven op dab+
Interesseert RadioCorp dat niet of liften ze straks mee op de naam?
Interesseert RadioCorp dat niet of liften ze straks mee op de naam?
Welke Magic FM?
Wat is daar mis mee? Magic.fm is toch wel 80's/90's. Daar is eigenlijk nog niet zoveel van op DAB.
Wel vraag ik mij af of straks met de komst van Laag 7 de markt niet een beetje verpest gaat worden door overaanbod.
Oh die Magic FM ja. Maar dat is geen soft AC station.
Maar ik begrijp dat dit station op laag 7 komt? Dat duurt nog wel even. RadioCorp heeft op die andere mux van MTVNL ook nog plek en er wordt daar nu al een plek bezet gehouden (?) door nog een ander station van Radiocorp, BG Radio.
Maar ik begrijp dat dit station op laag 7 komt? Dat duurt nog wel even. RadioCorp heeft op die andere mux van MTVNL ook nog plek en er wordt daar nu al een plek bezet gehouden (?) door nog een ander station van Radiocorp, BG Radio.
Lijkt me sterk, daar is de naam te commercieel voor.
www.sunlite.nl verwijst door naar 100p.nl. Het zal dan wel Sunlite worden en niet Sunlite Radio.
Ik vermoed ook iets in de richting Easy Listening, Lounge misschien wel....
Ik vermoed ook iets in de richting Easy Listening, Lounge misschien wel....
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op
http://www.dabmonitor.nl/
http://www.dabmonitor.nl/
-
Mijn DAB-tuner zet alle ontvangen stations op alfabet, dus dat gaat gezellig worden met Sun FM Beachradio en de Hindoestaanse zender Sunrise FM. Met Sun en Lite kun je twee kanten op; het oude format van Sky (softpop) waar Easy FM Almere niet blij mee zal zijn. Maar misschien wel een zonnige zender met tropische en zomerse deuntjes ;)
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Tja easy Fm is maar een lokale omroep. Die hebben een hele andere taak… het brengen van lokale content. Muziek is ondergeschikt hier aan.Madurodam FM schreef: ↑22 jul 2021 23:09 Mijn DAB-tuner zet alle ontvangen stations op alfabet, dus dat gaat gezellig worden met Sun FM Beachradio en de Hindoestaanse zender Sunrise FM. Met Sun en Lite kun je twee kanten op; het oude format van Sky (softpop) waar Easy FM Almere niet blij mee zal zijn. Maar misschien wel een zonnige zender met tropische en zomerse deuntjes ;)
Sunlite (dus geen Sunlight) en Sun FM zijn wel twee verschillende namen dus hoezo verwarring? Het had anders geweest met bijv. de namen Sun Radio en Sun FM.
En dat doen ze helemaal goed lekker commerciële soundje :)Pascal. K schreef: ↑23 jul 2021 09:42Tja easy Fm is maar een lokale omroep. Die hebben een hele andere taak… het brengen van lokale content. Muziek is ondergeschikt hier aan.Madurodam FM schreef: ↑22 jul 2021 23:09 Mijn DAB-tuner zet alle ontvangen stations op alfabet, dus dat gaat gezellig worden met Sun FM Beachradio en de Hindoestaanse zender Sunrise FM. Met Sun en Lite kun je twee kanten op; het oude format van Sky (softpop) waar Easy FM Almere niet blij mee zal zijn. Maar misschien wel een zonnige zender met tropische en zomerse deuntjes ;)
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Doen ze ook zeker, maar concurrent van een landelijke omroep is het niet.Echtwel schreef: ↑23 jul 2021 17:59En dat doen ze helemaal goed lekker commerciële soundje :)Pascal. K schreef: ↑23 jul 2021 09:42Tja easy Fm is maar een lokale omroep. Die hebben een hele andere taak… het brengen van lokale content. Muziek is ondergeschikt hier aan.Madurodam FM schreef: ↑22 jul 2021 23:09 Mijn DAB-tuner zet alle ontvangen stations op alfabet, dus dat gaat gezellig worden met Sun FM Beachradio en de Hindoestaanse zender Sunrise FM. Met Sun en Lite kun je twee kanten op; het oude format van Sky (softpop) waar Easy FM Almere niet blij mee zal zijn. Maar misschien wel een zonnige zender met tropische en zomerse deuntjes ;)