Radio ideaal en de uitgelijder van de gemeente.

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
DannyTeunissen

Radio ideaal en de uitgelijder van de gemeente.

Bericht door DannyTeunissen »

Moest deze toch met jullie delen en graag jullie mening.https://www.destentor.nl/lochem/oeps-de ... ~a8e86e1b/
wave

Re: Radio ideaal en de uitgelijder van de gemeente.

Bericht door wave »

Zelfde categorie als een getergde burgemeester die de landelijke pers haalt door in een raadsvergadering raadsleden “azijnpissers” te noemen, terwijl de microfoon in de raadszaal nog open staat. Pijnlijk en niet goed, maar het zijn ook mensen. Wat mij vooral verbaast is de keuze om dit hele verhaal in de publieke media te brengen. Als je een zakelijke relatie op wilt gaan bouwen terwijl er een moeilijke achtergrond ligt, dan ga je eerst werken aan vertrouwen opbouwen. Ik kan me goed voorstellen dat die voorzitter niet blij was, maar je kunt zo’n voorval ook gebruiken om een open gesprek aan te gaan. Elke klacht is óók een kans. Als een partij een vervelende fout maakt, dan is er daarna vaak juist extra bereidheid om te luisteren en hadden beide partijen hun kant rustig aan elkaar toe kunnen lichten. Zoals het verhaal daar nu in de krant staat zijn er alleen maar verliezers...

Gebeuren er op mediavlak nu al dingen in Lochem waar inwoners en gemeente blij mee zijn? Daar moet je als lokale omroep die binnen wil komen juist hardstikke blij mee zijn. Dat is draagvlak wat je als lokalo dolgraag wilt, en bovendien op en top “voor en door “ de inwoners. Praktisch gezien is dat van meer waarde dan een betaalde journalist. Omarm die initiatieven, laat zien wat je kunt betekenen om die verder te verstevigen, en maak dat ook duidelijk aan de gemeente én de makers. Want Lochem zit dan misschien naar de letter van de wet wel fout met het willen inventariseren en ondersteunen van de bestaande lokale mediabehoefte, naar de geest interpreteren ze de wet uitstekend. Sterker nog: ze geven daarmee aan juist actief betrokken te zijn bij goede lokale media. Gebruik die kans!
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

En nog een voorbeeld van iets soortgelijks uit 2003: de notoire zeikbeer
https://www.youtube.com/watch?v=m4ht_UTc5SA
DannyTeunissen

Bericht door DannyTeunissen »

Gebeuren er op mediavlak nu al dingen in Lochem waar inwoners en gemeente blij mee zijn? Daar moet je als lokale omroep die binnen wil komen juist hardstikke blij mee zijn. Dat is draagvlak wat je als lokalo dolgraag wilt, en bovendien op en top “voor en door “ de inwoners. Praktisch gezien is dat van meer waarde dan een betaalde journalist. Omarm die initiatieven, laat zien wat je kunt.

De zender ideaal. Is in deze regio echt 1 van de meest meewerkende zenders die er zijn. Ze hebben bijvoorbeeld een tv kanaal die niet gebruikt word en willen die voor andere initiatieven graag beschikbaar stellen. Ook wil deze omroep graag samen werken met de lokalemedia. De zittende politiek. Met name de burgemeester en een wethouder hebben hun eigen media plan en willen dat graag uit voeren. De gemeente heeft zelfs bij de eerste raadsvergadering de verbinding verbroken op het moment dat de betreffende voorzitter van de omroep in beeld kwam om zijn verhaal te doen. Een lachende burgemeester was op dat moment in beeld.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Wat moet je er van zeggen. Ik begrijp dat die voorzitter op zijn pik getrapt is, maar de realiteit is ook dat dergelijke gesprekken overal plaatsvinden.

Ik weet niet of die opname is uitgezonden, maar persoonlijk zou ik het wel doen. De kans dat het een tweede keer gebeurd is klein, dus kan je het maar beter uitbuiten.
Plaats reactie