Radio 538: Wat moet Coco doen?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daan!

Radio 538: Wat moet Coco doen?

Bericht door Daan! »

Per 1 november start Coco Hermans als nieuwe programmadirecteur bij 538. Ze volgt daarmee Menno de Boer op. 538 zakt vandaag weer in de luistercijfers, zowel op maandniveau (-0,1) als op jaarniveau (-0,6). Dus wat moet Coco doen om 538 weer nummer 1 te krijgen?
Hoort-u-mij

Re: Radio 538: Wat moet Coco doen?

Bericht door Hoort-u-mij »

Orde in de chaos
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hoort-u-mij schreef: 20 okt 2020 11:00 Orde in de chaos
Welke chaos bedoel je?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik denk dat bij 538 geen chaos heerst, alleen maar teleurstelling. Maar ik zou geen rare veranderingen doorvoeren. Nu gewoon steady blijven en mooie radio blijven maken. Je kan niet na 15 jaar aan de top hebben gestaan dat blijven. Hebben we bij Sky gezien en dat zien we nu ook aan 538. Al vindt ik het wel amusant wat daar allemaal gebeurd. Houd de radio in beweging.
density1

Bericht door density1 »

538 zit in een spagaat waar het niet uit komt heb ik het idee. Ze willen een brede hitzender zijn met muziek van nu en classics maar zitten hierdoor wel gelijk in het vaarwater van hun andere zenders. Je zou er een veel strakkere hitradio zender van kunnen maken, a la Z100 New York met een strakke playlist rotaties en de muziek niet ouder dan 2015 maar dan krijg je vermoedelijk weer hetzelfde als wat Veronica FM, Yorin FM en Caz! ook is over komen; niemand die meer luistert juist doordat het te strakke radio is voor Nederlandse begrippen met het gevolg dat de stekker er uit moet. Dus het blijft lastig. Afwachten tot dat er betere tijden aanbreken lijkt me ook geen wijsheid dus er zal iets gedaan moeten worden.
Debaser

Bericht door Debaser »

Eigenlijk heel eenvoudig: niet te veel veranderen. Radio 538 is een supersterk merk, heeft een geweldig goeie programmering en het komt dus vanzelf goed.

Misschien moet 538 een beetje accepteren dat ze niet 'everything for everyone' kunnen zijn. Mag de muziekkeuze een beetje aangescherpt. Ik denk niet aan retestrakke hitradio, want het publiek dat je daarmee wilt bereiken luistert tegenwoordig vooral Spotify. Eerder Hot AC.

En zeg mag tegen Frank Dane zeggen dat hij zijn eigen ochtendshow mag maken en geen Eversje meer hoeft te spelen. Dat zou ook al schelen.
Be a debaser!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Moet hier echt een apart topic voor geopend worden? Kan gewoon in 'veranderingen 538' dunkt me.
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Coco neemt haar verloofde Frank van t Hof mee denk ik
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 20 okt 2020 12:57 Moet hier echt een apart topic voor geopend worden? Kan gewoon in 'veranderingen 538' dunkt me.
538 zakt inmiddels verder en verder weg. In het "Veranderingen 538" kunnen echte veranderingen besproken worden. In dit topic kunnen wij onze gedachten laten gaan over hoe 538 moet veranderen om weer aansluiting te krijgen met Q.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Zoals bijvoorbeeld het aanstellen van Coco.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Iemand hier enig idee wat het korte-termijn effect is bij 538 van het aanstellen van Hermans (alleen maar Coco noemen is een beetje denigrerend...) ? Nee? Dacht ik al.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

RealSunchaser schreef: 20 okt 2020 13:40 Coco neemt haar verloofde Frank van t Hof mee denk ik
Alsjeblieft niet! Laat hem maar lekker overuren draaien op Radio 2
Phoenix

Bericht door Phoenix »

rutgrrr schreef: 20 okt 2020 16:09 alleen maar Coco noemen is een beetje denigrerend...
Giel, Mattie, Rob, Ruud, Gerard, Gijs, Jeroen, Wilfred, Lex, Coen, Sander, Frank, Wietze, Domien, Marieke, Edwin, Annemieke, Emmely, Rick, Stefan.
Orange

Bericht door Orange »

Is hier natuurlijk al vaker besproken, dus daarom maar een tekst van mezelf.
Niet genoemd in onderstaande tekst: De ochtenshow meer vernieuwen en dynamischer maken.
Orange schreef: 11 aug 2020 23:55 Persoonlijk zou ik Greatest Hits programmeren van 9.30 tot 12.00u met Dennis Ruyer of Tim Klijn. Dan Niek v/d Bruggen en van 14 tot 16u Mark Labrand die dan ook de top50 kan doen op vrijdag.

Laat Barend van Deelen een goede avondshow van 20 tot 24u neerzetten op een dusdanige wijze (en wellicht samen met iemand) dat het een vergelijkbaar succes wordt als Club Ondersteboven.

Zou je 19-20 niet in kunnen vullen met vooral hits uit de top50 stampen met een beperkt aantal spreeks van Mark Labrand (voicetrack) als een soort uitgebreide versie van de dag top 5?

In het weekend zakken de cijfers in. Ik zou daar meer Q music kopieren die veel meer music driven is en het hele weekend hetzelfde gevoel geeft. Laat dat doen door Mart Meijer, Ivo van Breukelen en Daniel Lippens. En zorg dat het format van Bij Igmar hetzelfde is als overdag. Ik ga echt afhaken op de muziek die na 18u wordt gedraaid.

En ik zou Lindo Duvall ergens structureel inzetten. Kan hij niet een goede ochtendshow op 538 doen in het weekend waar Niek v/d Bruggen dat de afgelopen tijd deed?

Ik weet het allemaal niet hoor, maar zijn zo wat gedachten.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Als 538 gaat doen wat Orange schetst hebben ze mij meteen terug
Plaats reactie