Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Moet Spijkers met Koppen weg bij radio 2?

Bericht door Janno »

Oortjes schreef: 10 nov 2020 09:12 Boer zoekt vrouw vind ik een goed voorbeeld van plat amusement. Ik zie echt niet wat er maatschappelijk relevant is aan boeren die sex willen.
Ik vind het ook niks, maar er mogen toch ook programma's zijn voor ontspanning? De commerciële zenders brengen ook actualiteiten. Van mij hoeft de scheiding niet zo strikt te zijn dat de commerciëlen alleen pulp uitzenden en de NPO alleen verantwoorde programma's. Zolang de publieke omroep deels wordt betaald uit reclame-inkomsten vind ik het gerechtvaardigd dat er ook lichter verteerbare programma's worden uitgezonden. Als je dat niet wilt moet je de PO reclamevrij maken, alleen nog maatschappelijk relevante programma's laten uitzenden en de rest aan de commerciëlen overlaten.
Ik weet dat er genoeg mensen zijn die daarvoor pleiten, maar zover is het nu eenmaal nog niet.
Tone

Bericht door Tone »

Orange schreef: 10 nov 2020 16:07
Tone schreef: 10 nov 2020 13:40
Orange schreef: 10 nov 2020 13:12 Want?
Iedereen betaalt belastinggeld, dus iedereen moet bijstand krijgen?
Iedereen betaalt belastingeld, dus iedereen krijgt kinderopvangtoeslag?
Iedereen betaalt een verzekeringspremie, dus iedereen krijgt een behandeling van de dokter?
Als je daarvoor in aanmerking komt wel ja.

Jouw vraag is te vergelijken met: Iedereen kan Nieuwsuur zien, dus iedereen moet Nieuwsuur kijken?

De NPO is een tak dat gefinancierd wordt. Toeslagen is ook een tak dat gefinancierd wordt. Infrastructuur is ook een tak dat gefinancierd wordt. Bij de laatste gebruikt de één ook meer de weg en de ander meer de trein. Uiteindelijk moet iedereen daar een deel voor zichzelf van terugzien. Anders is belasting betalen zinloos.
Ik gebruik helemaal geen toeslagen. Is belasting betalen dan zinloos?
Wat mij betreft niet. Ik betaal met liefde belasting voor van alles en nog wat, los of ik er gebruik van maak. Er zijn ook een heleboel programma's die ik niet wil zien, maar mooi dat ze er zijn. Dat hoef je dan wat mij betreft niet te compenseren met "plat" amusement.
Nee, belasting betalen is niet zinloos, want je rijdt vast wel eens op de weg of met de trein. Ook dat wordt aangelegd met het belastinggeld.

Er zijn ook mensen die alleen "plat" amusement leuk vinden en overige programma's niet. Er zijn ook mensen die alleen Spijkers met Koppen leuk vinden en de rest niet. Ook die mensen verdienen dat de NPO (een omroep/de omroepen) ook programma's voor hen maakt.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Janno schreef: 10 nov 2020 16:51
Oortjes schreef: 10 nov 2020 09:12 Boer zoekt vrouw vind ik een goed voorbeeld van plat amusement. Ik zie echt niet wat er maatschappelijk relevant is aan boeren die sex willen.
Ik vind het ook niks, maar er mogen toch ook programma's zijn voor ontspanning? De commerciële zenders brengen ook actualiteiten. Van mij hoeft de scheiding niet zo strikt te zijn dat de commerciëlen alleen pulp uitzenden en de NPO alleen verantwoorde programma's. Zolang de publieke omroep deels wordt betaald uit reclame-inkomsten vind ik het gerechtvaardigd dat er ook lichter verteerbare programma's worden uitgezonden. Als je dat niet wilt moet je de PO reclamevrij maken, alleen nog maatschappelijk relevante programma's laten uitzenden en de rest aan de commerciëlen overlaten.
Ik weet dat er genoeg mensen zijn die daarvoor pleiten, maar zover is het nu eenmaal nog niet.
Juist als reclame uitgezonden wordt, ontstaat er kans op marktverstorende effecten met gemengde geldstromen. Ik vind het juist een reden geen "pulp" uit te zenden. Overigens vind ik Boer zoekt vrouw geen pulp, maar ook niet maatschappelijk relevant. Er hoeft van mij geen cent subsidie naartoe.

Wat het verband ik met actualiteiten van commerciële omroepen, zie ik niet. Met eigen geld mogen organisaties toch uitzenden wat ze zelf willen?

Ik ben ook sterk voorstander van een reclamevrije publieke omroep.
Rock 'n roll is better than music!
Janno

Bericht door Janno »

Oortjes schreef: 10 nov 2020 17:33
Janno schreef: 10 nov 2020 16:51
Juist als reclame uitgezonden wordt, ontstaat er kans op marktverstorende effecten met gemengde geldstromen. Ik vind het juist een reden geen "pulp" uit te zenden. Overigens vind ik Boer zoekt vrouw geen pulp, maar ook niet maatschappelijk relevant. Er hoeft van mij geen cent subsidie naartoe.

Wat het verband ik met actualiteiten van commerciële omroepen, zie ik niet. Met eigen geld mogen organisaties toch uitzenden wat ze zelf willen?

Ik ben ook sterk voorstander van een reclamevrije publieke omroep.
Je hebt gelijk, ik moet de commerciëlen er niet bijhalen op dit punt. Ik stel nota bene zelf dat de PO zijn eigen koers moet volgen los van wat de commercie doet.

Groot liefhebber van de publieke omroep als ik ben zou ik bang zijn dat zonder reclame hij zo uitgekleed zou worden dat er weinig van overblijft, mijn favoriete zenders, zoals radio 2, opgedoekt worden en ik overgeleverd ben aan de commerciëlen en daar heb ik minder warme gevoelens voor. Al zou Veronica er nog enigszins mee door kunnen, maar het is het allemaal nét niet.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Janno schreef: 10 nov 2020 18:06 Groot liefhebber van de publieke omroep als ik ben zou ik bang zijn dat zonder reclame hij zo uitgekleed zou worden dat er weinig van overblijft, mijn favoriete zenders, zoals radio 2, opgedoekt worden en ik overgeleverd ben aan de commerciëlen en daar heb ik minder warme gevoelens voor. Al zou Veronica er nog enigszins mee door kunnen, maar het is het allemaal nét niet.
Dat is smaak. Uiteraard moeten bij reclamevrije publieke omroep keuzes gemaakt worden. Voor niets gaat de zon op.
Orange

Bericht door Orange »

Tone schreef: 10 nov 2020 17:30 Nee, belasting betalen is niet zinloos, want je rijdt vast wel eens op de weg of met de trein. Ook dat wordt aangelegd met het belastinggeld.
Klopt.
Tone schreef: 10 nov 2020 17:30 Er zijn ook mensen die alleen "plat" amusement leuk vinden en overige programma's niet. Er zijn ook mensen die alleen Spijkers met Koppen leuk vinden en de rest niet. Ook die mensen verdienen dat de NPO (een omroep/de omroepen) ook programma's voor hen maakt.
Dat kan. In dat geval maken ze geen of minder gebruik van de NPO, maar kunnen we hetzelfde antwoorden als wat jij naar mij antwoord over het punt van toeslagen: "Nee, belasting betalen is niet zinloos, want je rijdt vast wel eens op de weg of met de trein. Ook dat wordt aangelegd met het belastinggeld."
Janno schreef: 10 nov 2020 16:51Van mij hoeft de scheiding niet zo strikt te zijn dat de commerciëlen alleen pulp uitzenden en de NPO alleen verantwoorde programma's.
Sinds wanneer is amusement pulp? Dit is echt een ridicuul onderscheid.
Janno

Bericht door Janno »

Ik chargeer een beetje. Is dat erg?
Janno

Bericht door Janno »

Oortjes schreef: 10 nov 2020 18:58
Janno schreef: 10 nov 2020 18:06 Groot liefhebber van de publieke omroep als ik ben zou ik bang zijn dat zonder reclame hij zo uitgekleed zou worden dat er weinig van overblijft, mijn favoriete zenders, zoals radio 2, opgedoekt worden en ik overgeleverd ben aan de commerciëlen en daar heb ik minder warme gevoelens voor. Al zou Veronica er nog enigszins mee door kunnen, maar het is het allemaal nét niet.
Dat is smaak. Uiteraard moeten bij reclamevrije publieke omroep keuzes gemaakt worden. Voor niets gaat de zon op.
Uiteraard is dat smaak. Daar baseer ik mijn mening op. Ik zou een uitgeklede publieke omroep echt heel jammer vinden.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Janno schreef: 10 nov 2020 20:39 Uiteraard is dat smaak. Daar baseer ik mijn mening op. Ik zou een uitgeklede publieke omroep echt heel jammer vinden.
Uitgekleed kan echt mooier zijn -love

Anders gezegd: Een publieke omroep die alleen maar minder doet, wordt zeker niet beter. Een publieke omroep met meer focus is niks mis mee, dan kan minder wel meer opleveren. Het 3FM van tien jaar terug is echt beter dan het Radio 3 van dertig jaar terug en ook dat komt door focus.
Tone

Bericht door Tone »

Orange schreef: 10 nov 2020 19:59
Tone schreef: 10 nov 2020 17:30 Nee, belasting betalen is niet zinloos, want je rijdt vast wel eens op de weg of met de trein. Ook dat wordt aangelegd met het belastinggeld.
Klopt.
Tone schreef: 10 nov 2020 17:30 Er zijn ook mensen die alleen "plat" amusement leuk vinden en overige programma's niet. Er zijn ook mensen die alleen Spijkers met Koppen leuk vinden en de rest niet. Ook die mensen verdienen dat de NPO (een omroep/de omroepen) ook programma's voor hen maakt.
Dat kan. In dat geval maken ze geen of minder gebruik van de NPO, maar kunnen we hetzelfde antwoorden als wat jij naar mij antwoord over het punt van toeslagen: "Nee, belasting betalen is niet zinloos, want je rijdt vast wel eens op de weg of met de trein. Ook dat wordt aangelegd met het belastinggeld."
Janno schreef: 10 nov 2020 16:51Van mij hoeft de scheiding niet zo strikt te zijn dat de commerciëlen alleen pulp uitzenden en de NPO alleen verantwoorde programma's.
Sinds wanneer is amusement pulp? Dit is echt een ridicuul onderscheid.
Orange: "Dat kan. In dat geval maken ze geen of minder gebruik van de NPO, maar kunnen we hetzelfde antwoorden als wat jij naar mij antwoord over het punt van toeslagen: "Nee, belasting betalen is niet zinloos, want je rijdt vast wel eens op de weg of met de trein. Ook dat wordt aangelegd met het belastinggeld.""

Dat klopt. Voor ieder iets wils, maar het hoeft niet veel te zijn. Er zijn immers veel deelgroepen en wensen en gelimiteerde kanalen en budget.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Moorkop schreef: 15 mar 2023 22:52 NPO Radio 2 heeft zeer sterke uren in het weekend maar ook zwakke. Ook ik luister graag naar van Inkel en zijn sidekick Jesse op zaterdag- en zondagmorgen: De verhouding gesproken woord en muziek is goed en de chemie tussen Jeroen en Jesse is top. Ook naar Emmely luister ik graag. Maar dan Spijkers met Koppen. Dan zap ik weg en kom niet meer terug. Paul Rabbering is prima beluisterbaar. Bij Muziekcafe schakel ik wederom weg net als bij de Verrukkelijke 15 op zondagavond. Dit zijn gewoon 3 vreemde eenden in de bijt op NPO Radio 2. Ook Martine ten Klooster vind ik prettig beluisterbaar op de zondagmiddag. Ze is een beetje eigenzinnig maar klinkt wel fris.
Knite Force schreef: 17 mar 2023 07:58 Spijkers met Koppen vind ik echt heerlijk, breekt het vaste stramien juist. Ik vind juist fijn dat er nog iets "anders dan anders is." Met weemoed denk ik nog terug aan alle briljante telefoongesprekken van Cappucino, de uren pakketten bezorgen vlogen voorbij.
Robin Visser schreef: 17 mar 2023 12:27 Martine is juist de zwakste schakel in het Weekend sam3n met spijkers & Muziek café
Hiervoor hebben we een heel topic ;-) Kunnen we hier verder gaan met het bediscussieren van SMK.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

Henkjan2016 schreef: 17 mar 2023 14:23 Hiervoor hebben we een heel topic ;-) Kunnen we hier verder gaan met het bediscussieren van SMK.
Yep:
Knite Force schreef: 17 mar 2023 07:58 Spijkers met Koppen vind ik echt heerlijk, breekt het vaste stramien juist. Ik vind juist fijn dat er nog iets "anders dan anders is." Met weemoed denk ik nog terug aan alle briljante telefoongesprekken van Cappucino, de uren pakketten bezorgen vlogen voorbij.
Met dank :)
Robin Visser

Bericht door Robin Visser »

Spijkers hoort eerder bij Radio 1 dat is toch al een nieuws zender kan op Zaterdagmiddag tussen 12.00 & 14.00 weer een echt goed progamma komen.
een vast progamma voor Jasper de Vries op Radio 2.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Robin Visser schreef: 18 mar 2023 17:57 Spijkers hoort eerder bij Radio 1 dat is toch al een nieuws zender kan op Zaterdagmiddag tussen 12.00 & 14.00 weer een echt goed progamma komen.
een vast progamma voor Jasper de Vries op Radio 2.
Spijkers met koppen is deels actualiteit, maar ook kleinkunst en amusement. Dat is geen nieuwsradio.

Dat het als enige echt publiek programma een beetje uit de toon valt op het commerciële Radio 2, staat daar los van.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Oortjes schreef: 18 mar 2023 20:42
Dat het als enige echt publiek programma een beetje uit de toon valt op het commerciële Radio 2, staat daar los van.
Omdat er een hoop gekletst wordt is het een echt publiek programma? Wat een nonsens, het publiek luistert ook graag naar muziek dus dat is net zo publiek. Oh nee als je populaire muziek draait ben je commercieel.
Plaats reactie