Gratis online Hosting + AutoDJ

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

StefSchalks

Gratis online Hosting + AutoDJ

Bericht door StefSchalks »

Heyy,

Weet iemand of er toevallig een gratis online hosting + AutoDJ is alleen dan niet gelimiteerd op bijv. 96 kbps en wel een scheduler voor reclame enzo. (eentje met limitatie op 96 kbps heb ik wel gevonden // www.freeshoutcast.com // maar dit klonk niet erg lekker.

Bedankt voor jullie hulp

Oja, en ik wil niet iets als Zararadio of SPL of Playit Live of RadioDJ omdat dan mijn computer 24/7 online moet zijn, maar het liefst gewoon helemaal een online service.

Tnxxxx!!!

Groetjes,
Stef

v.ijl

Re: Gratis online Hosting + AutoDJ

Bericht door v.ijl »

Is in AAC+ uitzenden een optie?
AAC+ in 64 kbps klinkt toch wel goed!

Andere manier van benaderen dus!
en dan is er koffie......

brian16

Bericht door brian16 »

En Stef je wilt het liefste de muziekrechten ook gratis betalen ?
Elke zondag van 19:00 tot 21:00 te beluisteren in heel Noord West Fryslân op 107.5 FM | BrianOnAir.nl

StefSchalks

brian16 schreef:
28 jun 2020 12:12
Helemaal juist!

Het Liefst Wel Natuurlijk,

Maar nee oke,
Nee ik snap wat je bedoelt :lol:

StefSchalks

v.ijl schreef:
27 jun 2020 23:03

Kan ik proberen! Tnx!

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

StefSchalks schreef:
27 jun 2020 22:39
Heyy,

Weet iemand of er toevallig een gratis online hosting + AutoDJ is alleen dan niet gelimiteerd op bijv. 96 kbps en wel een scheduler voor reclame enzo. (eentje met limitatie op 96 kbps heb ik wel gevonden // www.freeshoutcast.com // maar dit klonk niet erg lekker.

Bedankt voor jullie hulp

Oja, en ik wil niet iets als Zararadio of SPL of Playit Live of RadioDJ omdat dan mijn computer 24/7 online moet zijn, maar het liefst gewoon helemaal een online service.

Tnxxxx!!!

Groetjes,
Stef
Ik wil een Mercedes, ik wil er een gratis, ik wil er een met allemaal luxe opties , ik betaal niets.

Die online services klinken gewoon als een MP3 speler en niet als radio. Het is als een vrouw vervangen door een opblaaspop. Het is het net niet.

Hoort-u-mij

StefSchalks schreef:
28 jun 2020 13:02
brian16 schreef:
Helemaal juist!

Het Liefst Wel Natuurlijk,

Maar nee oke,
Nee ik snap wat je bedoelt :lol:

Wil je amateuristische hobby radio maken dan is een auto DJ en een gratis host prima. Maar voor 15 euro per maand huur je een Windows vps en dan kan je zo in de cloud een playout, stream en processing draaien. Wil je live, dan stream je daar heen.

Hoort-u-mij

StefSchalks schreef:
28 jun 2020 13:03
v.ijl schreef:
27 jun 2020 23:03

Kan ik proberen! Tnx!
Tevens dien je 5 unieke luisteraars per dag te hebben, anders halen ze je stream offline.

sverrips

Bericht door sverrips »

Hoort-u-mij schreef:
28 jun 2020 13:40
StefSchalks schreef:
Heyy,

Tnxxxx!!!

Groetjes,
Stef
Ik wil een Mercedes, ik wil er een gratis, ik wil er een met allemaal luxe opties , ik betaal niets.

Die online services klinken gewoon als een MP3 speler en niet als radio. Het is als een vrouw vervangen door een opblaaspop. Het is het net niet.
Wat een domme opmerking, het is natuurlijk wat je eisen zijn. Hoezoo dat is het net niet. Als de eisen laag zijn, is het misschien net wel. Beetje oppervlakkig blijven en je mening is denk ik niet dezelfde als diegene die post !
Alleen je radio promoten ? http://radiopromoten.nl

sverrips

Bericht door sverrips »

Ik zou even sonixcast proberen, er is een gratis accountje met geregelde rechten. Echter alleen wel voor canada, dus je zult je moeten richten op canada qua luisteraars. Geen nederlandse domein, geen nederlandse jingels ! Verder is hier een discussie geweest of je inderdaad geen buma/sena moet betalen als nederlandse inwoner, maar het station is op papier van sonixcast en niet van jouw. Lijkt me dan van niet.

sverrips

Bericht door sverrips »

Hoort-u-mij schreef:
28 jun 2020 15:13
StefSchalks schreef:
brian16 schreef:

Wil je amateuristische hobby radio maken dan is een auto DJ en een gratis host prima. Maar voor 15 euro per maand huur je een Windows vps en dan kan je zo in de cloud een playout, stream en processing draaien. Wil je live, dan stream je daar heen.
VPS is leuk, maar qua dataverkeer wordt dat hem vaak niet. 100 luisteraars op 192kbit is 24 kbyte per persoon = 2.4 megabyte voor 100 luisteraars per seconden. 31 dagen x 24 uur x 60 minuten x 60 seconden x 2.4 mbyte = ruim 6,4 terabyte per maand. Verder is dan een gigabit verbinding wenselijk. Voor 15 euro redt je dat denk ik niet. 6,4 terabyte is erg veel en haal je waarschijnlijk niet, maar je kunt niet echt groeien en beter een stream account afsluiten bij bijvoorbeeld live-streams.nl als je wilt groeien. Sommige mensen verkijken zich op de dataverkeer dat je echt kunt uitrekenen, hoor !

Hoort-u-mij

sverrips schreef:
28 jun 2020 23:41
Hoort-u-mij schreef:
28 jun 2020 15:13
StefSchalks schreef:

VPS is leuk, maar qua dataverkeer wordt dat hem vaak niet. 100 luisteraars op 192kbit is 24 kbyte per persoon = 2.4 megabyte voor 100 luisteraars per seconden. 31 dagen x 24 uur x 60 minuten x 60 seconden x 2.4 mbyte = ruim 6,4 terabyte per maand. Verder is dan een gigabit verbinding wenselijk. Voor 15 euro redt je dat denk ik niet. 6,4 terabyte is erg veel en haal je waarschijnlijk niet, maar je kunt niet echt groeien en beter een stream account afsluiten bij bijvoorbeeld live-streams.nl als je wilt groeien. Sommige mensen verkijken zich op de dataverkeer dat je echt kunt uitrekenen, hoor !
Hoog amateur pruts gehalte hier. Ik haal af. Nog lager dan lokale omroep.

Hoort-u-mij

sverrips schreef:
28 jun 2020 23:33
Ik zou even sonixcast proberen, er is een gratis accountje met geregelde rechten. Echter alleen wel voor canada, dus je zult je moeten richten op canada qua luisteraars. Geen nederlandse domein, geen nederlandse jingels ! Verder is hier een discussie geweest of je inderdaad geen buma/sena moet betalen als nederlandse inwoner, maar het station is op papier van sonixcast en niet van jouw. Lijkt me dan van niet.
Lekker de muziek branche kapot maken en de webstations benadelen. Gewoon betalen van je rechten IPV onzin constructies. Ik heb een dubbele pet op, ik stream en betaal netjes de rechten. Ik produceer als DJ/Ghostproducer en verdien zo ook mijn inkomsten door airplay.

Hoort-u-mij

sverrips schreef:
28 jun 2020 23:30
Hoort-u-mij schreef:
28 jun 2020 13:40
StefSchalks schreef:
Heyy,

Tnxxxx!!!

Groetjes,
Stef

Wat een domme opmerking, het is natuurlijk wat je eisen zijn. Hoezoo dat is het net niet. Als de eisen laag zijn, is het misschien net wel. Beetje oppervlakkig blijven en je mening is denk ik niet dezelfde als diegene die post !
1 het klinkt niet als radio
2 het speelt maar een lijst af
3 geen processing

En zo zijn er nog meer excuses om het niet te doen.

Plaats reactie