Radio Monique komt terug

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Echtwel

Radio Monique komt terug

Bericht door Echtwel »

16-5-20 Radio Monique 963 komt terug in de Nederlandse ether

Radio Monique 963 zal over enige tijd weer te ontvangen zijn in de Nederlandse ether. De omroep gaat uitzenden via de LPAM frequentie 918 kHz vanuit Velsen-Noord en via lokale DAB+ netwerk(en) zodra men hiervoor toestemming heeft ontvangen.
Bron radio-tv-nederland.nl
Volgens mij een paar terug ook op FM in de lucht geweest?
Vraag me alleen af op dit ook http://radiomonique.nl/ is ??? Want volgens mij is dat de real one
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Marco79

Re: monique komt terug

Bericht door Marco79 »

Dit is dezelfde eigenaar als het kabelstation van vroeger. Zat rond 1999/2001 op de kabel in Velsen. Is destijds met een flinke schuld failliet gegaan. Spullen gingen over naar de lokale omroep die toen nieuw werd gestart (Seaport). Ook de betaalde kracht ging bij de lokale omroep in loondienst. Was dezelfde club radiomakers die lokaal doorgingen.

Bedrijfje wat koffieautomaten onderhoud voor bedrijven zit er nu ook weer achter.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Echtwel schreef:
17 mei 2020 10:15
16-5-20 Radio Monique 963 komt terug in de Nederlandse ether

Radio Monique 963 zal over enige tijd weer te ontvangen zijn in de Nederlandse ether. De omroep gaat uitzenden via de LPAM frequentie 918 kHz vanuit Velsen-Noord en via lokale DAB+ netwerk(en) zodra men hiervoor toestemming heeft ontvangen.
Bron radio-tv-nederland.nl
Volgens mij een paar terug ook op FM in de lucht geweest?
Vraag me alleen af op dit ook http://radiomonique.nl/ is ??? Want volgens mij is dat de real one
Is 't dan niet
www.radiomonique963.nl
Of is dat weer een andere?

Marco79

Bericht door Marco79 »

Beide url's zijn van dezelfde eigenaar. Maar dit is niet de club uit Velsen.

density1

Bericht door density1 »

Nee dat zijn allemaal de fake Monique's. Dit zou hem moeten zijn: https://www.radiomonique963revival.nl/
Ik ken dat Monique project uit Velsen nog wel. Het draaide de Monique jingles maar had verder weinig van doen met de zeezender met ook veel syndicated programma's die ook al op andere internetstations te horen waren, dus zeg maar 1 van de vele internet stations met een Monique jinglepakket net als bij de eerder genoemde stations die deze naam dragen. En volgens mij waren hun ook niet de oorspronkelijke eigenaren van de zeezender Monique, dat was Nico Volker (o.a.) meen ik. Bekend van het latere Holland FM. Maar ga er vanuit de hij er nu niet bij betrokken is.

jessica

Bericht door jessica »

Wel leuk dat dit ook terugkomt op DAB+. Je ziet die combinatie steeds meer AM, DAB+ en internet. Wie heeft er nog FM nodig?

Echtwel

Re: Radio Monique komt terug

Bericht door Echtwel »

Bedankt voor de uitleg terug op dab+ zou zeker leuk zijn blijf een leuk radiostation / zeezender op AM horen ze aanwezig te zijn net als paradijs en Caroline!

big T

Bericht door big T »

Het zijn landrotten die hier mee bezig zijn, heeft niets met de zee zender van doen.

RF-Head

Bericht door RF-Head »

En ook vraag ik mij af of deze "club" de kosten welke behoorlijk hoog zijn kunnen betalen.
Lokaal op DAB+ is niet goedkoop
Vergunning en toezichtkosten zijn alleen al tussen de 1200-1900 per jaar en daarbij komt een deel bijdrage aan huur/stroom en zender wat ook op zo'n 1000-2000 euro per jaar zal uitkomen en dan praat je over 1 MUX
En dan ook niet te vergeten de kosten voor BUMA/SENA

Echtwel

Bericht door Echtwel »

big T schreef:
18 mei 2020 09:04
Het zijn landrotten die hier mee bezig zijn, heeft niets met de zee zender van doen.
Grrr landrotten 🏴‍☠️
Lol

Echtwel

Bericht door Echtwel »

RF-Head schreef:
18 mei 2020 13:35
En ook vraag ik mij af of deze "club" de kosten welke behoorlijk hoog zijn kunnen betalen.
Lokaal op DAB+ is niet goedkoop
Vergunning en toezichtkosten zijn alleen al tussen de 1200-1900 per jaar en daarbij komt een deel bijdrage aan huur/stroom en zender wat ook op zo'n 1000-2000 euro per jaar zal uitkomen en dan praat je over 1 MUX
En dan ook niet te vergeten de kosten voor BUMA/SENA
Die koffie boer zit er achter toch?

Marco79

Bericht door Marco79 »

Nou ja koffieboer... Is een redelijk klein bedrijfje. 2 fulltimers en 1 parttimers volgens de KvK. In het verleden is de eigenaar op een gekke manier failliet gegaan. Ook online te vinden... Zie: https://www.wijnoordholland.nl/nieuws-o ... or-elkaar/

Voor de liefhebbers de KvK:
Afbeelding

Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ik vind het in elk geval leuk

density1

Bericht door density1 »

Eerst maar eens afwachten of ze daadwerkelijk alles opgestart krijgen. Er is nog helemaal niets, geen stream etc. Zal dan eerst wel LPAM worden en dan DAB+.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

density1 schreef:
19 mei 2020 20:52
Eerst maar eens afwachten of ze daadwerkelijk alles opgestart krijgen. Er is nog helemaal niets, geen stream etc. Zal dan eerst wel LPAM worden en dan DAB+.
Natuurlijk niet meteen stream aanzetten eerst reclame voor de freaks makem, stream kost geld zakelijke gezien slim

Plaats reactie