Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica gaan samen Top 100-lijst uitzenden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Daan!

Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica gaan samen Top 100-lijst uitzenden

Bericht door Daan! »

Om dit onderwerp niet in drie algemene topics te laten verzanden, één centraal topic voor deze lijst:

Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica gaan vanwege de coronacrisis samen een Top 100-lijst uitzenden. De ‘Samen Sterk Top 100’ is volgende week donderdag op de drie radiozenders tegelijkertijd te horen. Luisteraars kunnen stemmen op muziek die hen raakt en kracht geeft tijdens de coronacrisis.

De drie radiozenders vallen onder Talpa Network, waardoor de samenwerking mogelijk is. Het wordt een bijzondere radiodag, zo stelt Talpa. Tijdens de marathonuitzending vormen dj’s van de verschillende radiozenders duo’s. Ook is er veel aandacht voor de verhalen van luisteraars.

“De wereld staat stil door het coronavirus. In deze lastige tijd kan muziek verbinden, steun en energie geven aan iedereen die thuis werkt, in quarantaine zit, juist heel hard moet werken of ziek is”, zegt Marc Adriani, radiodirecteur bij Talpa Network. “We willen alle Nederlanders een hart onder de riem steken en een gevoel van eenheid creëren door onze krachten op unieke wijze te bundelen op deze speciale radiodag.‘

Het presentatieschema:
08:00 tot 10:00 uur – Frank Dane (538) & Wilfred Genee (Veronica)
10:00 tot 12:00 uur – Jeroen Nieuwenhuize (Radio 10) & Mark Labrand (538)
12:00 tot 14:00 uur – Gerard Ekdom (Radio 10) & Giel Beelen (Veronica)
14:00 tot 16:00 uur – Dennis Ruyer (Veronica/ 538) & Wietze de Jager (538)
16:00 tot 18:00 uur – Sander Lantinga (538) & Rob van Someren (Radio 10)

Bron Radiofreak.nl

Johanneke

Re: Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica gaan samen Top 100-lijst uitzenden

Bericht door Johanneke »

Erg leuk initiatief, ben benieuwd!

density1

Bericht door density1 »

Een soort Radio 555 principe maar dan in eigen (Talpa) huis.

Pot

Bericht door Pot »

Een heel topic er voor openenen vind ik ook wat overdreven, maar in ieder geval een leuk idee. Ben benieuwd wat er voor muziek bij zal komen (mix van nieuw en oud product?). Ook leuk dat Giel en Gerard bij elkaar zitten: een reden om te luisteren.
Oren open!

Maurice

Bericht door Maurice »

Naast het feit dat het een mooi initiatief is, is het natuurlijk ook marketingtechnisch een prima zet van Talpa Radio.

Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Jammer dat Sky Radio noet mee doet. Ik had die 100 liedjes wel non stop willen horen. Op dat gezemel van die overjarige pubers zit ik niet te wachten!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Zo jammer dat ze dan zoiets opzetten en er geen goed doel aan koppelen. Laat de mensen een plaatje aanvragen, stort het opgehaalde bedrag bij de voedselbank. Dan heeft het voor mijn gevoel ook nog nut, dit is meer verkapt je eigen zender in de schijnwerpers zetten over de rug van het coronavirus.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Herman ven Schippers schreef:
27 mar 2020 14:59
Zo jammer dat ze dan zoiets opzetten en er geen goed doel aan koppelen. Laat de mensen een plaatje aanvragen, stort het opgehaalde bedrag bij de voedselbank. Dan heeft het voor mijn gevoel ook nog nut, dit is meer verkapt je eigen zender in de schijnwerpers zetten over de rug van het coronavirus.
Precies dit. Hier is veel meer uit te halen. Maak er dan een collectebonanza/serious request achtige opzet van. Er is heel veel geld nodig voor allerlei doeleinden, 3 stations met zoveel grote en bekende jocks aan boord zouden daar een hele mooie rol in kunnen spelen. Nu vind ik het vooral leuke duo's maar verder een weinig creatieve actie.

density1

Bericht door density1 »

Zoals al eerder gezegd, dit lijkt in basis erg op het Radio 555 project, maar beperk het dan niet alleen tot de Talpa stations maar alle stations samen. Bovendien krijg je dan hele verrassende DJ duo's, zoals dat jaren geleden ook bij Radio 555 gebeurde. Hier valt zeker meer uit te halen inderdaad.

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Erg leuk iniatief. De DJ-koppels zijn leuke combinaties. Door middel van collectes was er meer uit te halen inderdaad.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Heel mooi initiatief. Radio kan op deze manier mooi wat extra doen, in deze lastige tijd.

Zelf vind ik het juist fijn dat er geen goed doel aan gekoppeld is. Dat leidt af van waar het om gaat, namelijk (muzikale) steun bieden aan luisteraars
Rock 'n roll is better than music!

Herman ven Schippers

Oortjes schreef:
27 mar 2020 18:52
Heel mooi initiatief. Radio kan op deze manier mooi wat extra doen, in deze lastige tijd.

Zelf vind ik het juist fijn dat er geen goed doel aan gekoppeld is. Dat leidt af van waar het om gaat, namelijk (muzikale) steun bieden aan luisteraars
Als je als station écht steun wilt bieden, zorg je dat er na die dag een paar ton voor de voedselbank is opgehaald. Daar heb je juist dan het ultieme bereik voor. Niet het afspelen van 100 uitgekauwde liedjes.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

27 mar 2020 19:26
Als je als station écht steun wilt bieden, zorg je dat er na die dag een paar ton voor de voedselbank is opgehaald. Daar heb je juist dan het ultieme bereik voor. Niet het afspelen van 100 uitgekauwde liedjes.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Radio kan als medium ook steun bieden voor veel mensen, dat is écht steun.Niks tegen goede doelen, maar niet iedere actie o pde radio hoeft geld voor een of ander goed doel op te leveren. Dat is niet het primaire doel van radio.
Rock 'n roll is better than music!

Herman ven Schippers

Oortjes schreef:
27 mar 2020 20:23
27 mar 2020 19:26
Daar ben ik het dus niet mee eens. Radio kan als medium ook steun bieden voor veel mensen, dat is écht steun.Niks tegen goede doelen, maar niet iedere actie o pde radio hoeft geld voor een of ander goed doel op te leveren. Dat is niet het primaire doel van radio.
Dat mag. Ik vind het een gemiste kans voor Talpa als voor Dj's (nu krijg je geen spannende radio imo) als voor de mensen die écht getroffen worden in deze periode. Ik gaf de voedselbank aan, maar er zijn er wel meer. Als Radio 2 slim is, pakken ze zoiets op. Of 3FM.

boevieboy

Bericht door boevieboy »

Wat opvalt is geen Ivo van Breukelen in de lineup. Ik dacht dat 538 hem het liefst 24/7 op de zender had...

Plaats reactie