Luistercijfers januari-februari 2020

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Radbi

Luistercijfers januari-februari 2020

Bericht door Radbi »

Afbeelding

Radiofan500

Re: Luistercijfers januari-februari 2020

Bericht door Radiofan500 »

Op Skyradio, NPO Radio 2 en Radio 10 na alleen maar stijgers, Skyradio wel flink wat kwijt overigens. Helemaal in vergelijking met vorig jaar.

Robert C

Bericht door Robert C »

Heel knap van Kink om met alleen DAB+ en online 0,4% te scoren. Dat is meer dan Kink fm vroeger deed, die zaten meestal rond 0,2 of 0,3%
Pinguin radio. Het beste alternatief

Radbi

Bericht door Radbi »

Gelet op de (forse) daling van Radio 2, Radio 10 en Sky Radio, lijkt het alsof de top 4000 en kerst cijfers eruit zijn. Is de meting al genormaliseerd? Nu al?
Radio 10 en 538 gelijk. Apart. Maar concurrentie binnen hetzelfde bedrijf is natuurlijk een beetje raar :-).
Laatst gewijzigd door Radbi op 24 mar 2020 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Radbi

Bericht door Radbi »

Radiofan500 schreef:
24 mar 2020 14:15
Op Skyradio, NPO Radio 2 en Radio 10 na alleen maar stijgers
Kerst muziek, top 2000 en top 4000 cijfers uit de meting kan de verklaring zijn. Maar vind de dalingen wel vroeg dit jaar. Doorgaans blijft het effect van de lijsten en de kerst muziek nog even hangen.

Daan!

Bericht door Daan! »

"Hoewel Coen Swijnenberg al een tijdje afwezig is vanwege oververmoeidheid, gaat het met de middagshow van Radio 538 nog altijd voor de wind. Dat laat Talpa Radio vandaag weten in een persbericht. Het lijkt erop dat Talpa de radio-dj cijfermatig niet echt mist. “Het is geweldig te zien dat de 538 Ochtendshow sinds het begin met afstand dé #1 ochtendshow van Nederland is en de middag, ondanks het missen van Coen Swijnenberg, met glans wint“, zegt radiodirecteur Menno de Boer.
Tegenwoordig is NPO Radio 2 de meest beluisterde zender van Nederland. Radio 538 deelt in de nieuwste meetperiode een tweede plek met zusterzender Radio 10. In de doelgroep gaat 538 wél aan kop, aldus een woordvoerder.

De Boer is blij. “Deze eerste meetperiode is, naast alles wat er op dit moment in de wereld gebeurt, een hele spannende“, zegt hij. “Hopelijk zet deze meting de toon voor 2020. Ondanks alle ellende willen we er een mooi radiojaar van maken.”

“Bovenal wil ik tegen alle 538 luisteraars zeggen: Enorm bedankt voor het luisteren en vooral bedankt voor het samen maken van geweldige radio op dit moment.”

Ook Radiocorp, het bedrijf achter 100% NL en SLAM!, heeft ondanks de coronacrisis een jubelbericht verstuurd. Het leven gaat immers gewoon door en radio levert een bijdrage aan de gemoedstoestand, legt zenderbaas Martijn Zuurveen uit.

Zuurveen: “Het zijn gekke en onzekere tijden voor iedereen. We merken dat mensen massaal afstemmen op radio. De online beluistering is voor beide zenders nog nooit zo hoog geweest. We zitten bovenop alle actualiteiten en bieden luisteraars tegelijkertijd ook wat positiviteit.”"

Bron Mediacourant.

Coen en Sander dus nummer 1 in de doelgroep 20-49 als ik het goed lees? Iemand hier precieze cijfers?
Dat zou betekenen dat 538 na de ochtendshow toch nog luisteraars verliest. Daar zou ik wat aan doen als ik 538 was.

spoonman

Bericht door spoonman »

Robert C schreef:
24 mar 2020 14:18
Heel knap van Kink om met alleen DAB+ en online 0,4% te scoren. Dat is meer dan Kink fm vroeger deed, die zaten meestal rond 0,2 of 0,3%
Absoluut. En 0,9% bij 20-49.

density1

Bericht door density1 »

Mooie cijfers voor Kink. Erg goed en hoopgevend, en in doelgroep ook een prachtig resultaat. De cijfers van 3FM blijven achter op de feiten van een jaar geleden, maar wel weer een stijging(kje) en zelfs Veronica dus ik weet niet hoe de cijfers nu eigenlijk uitgelegd moeten worden want bij veel stations zie je nu een stijging dus dat kan wellicht te maken hebben dat de kerstmeting er nu uit is.

radiodaan

Bericht door radiodaan »

Daan! schreef:
24 mar 2020 16:43
“Het is geweldig te zien dat de 538 Ochtendshow sinds het begin met afstand dé #1 ochtendshow van Nederland is en de middag, ondanks het missen van Coen Swijnenberg, met glans wint“
Ondanks de afwezigheid van Coen, weet Frank Dane tòch te scoren, nou nou, die heeft er niet zoveel last mee als Sander heeft. Konden ze niet met een beter statement komen?

Zijn de luistercijfers van de middagshows wel ergens te vinden? Dat zegt pas echt wat over het effect van Coen's afwezigheid.

Pot

Bericht door Pot »

Kersperiode voorbij, dus veel zenders winnen doordat Radio 2, 10 en Sky verliezen. Logsich dus.
Opvallend is wel dat Radio 5, 1% stijgt toz van vorige maand.
Slam nu meer luisteraars heeft dan 3FM en dat 3FM daardoor de minst beluisterde jongerenzender is.
SkyRadio verliest 1.2% toz van vorig jaar en 1.9% toz van de vorige meting.
Radio 4 en classicnl toch wel redelijk stijgen, terwijl de meeste luisteraars van die zenders mij niet echt Top2000/4000/kerst-luisteraars lijken.
Epower verliest 1% en de overige zenders 1.4% in vergelijking met vorig jaar. Harde klappen.
Kink scoort 0.4% vanwege metname de luistertijd. Ik heb om eerlijk te zijn wel m'n twijfels of ze wel 134.000 luisteraars hebben. Ik vind het een behoorlijk hoog aantal namelijk.
En tenslotte 538. Hoewel de helft van de jocks zo ongeveer niet op z'n plek zit/zat scoort het toch. Ze laten Qmusic verder achter zich en zitten weer naast 10.
Een jaar na het vertrek van Evers en het kleine verval presteren ze prima. Meer luisteraars en hoger marktaandeel. Had ik eigenlijk niet verwacht.
Oren open!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

radiodaan schreef:
24 mar 2020 17:29
Daan! schreef:
“Het is geweldig te zien dat de 538 Ochtendshow sinds het begin met afstand dé #1 ochtendshow van Nederland is en de middag, ondanks het missen van Coen Swijnenberg, met glans wint“
Ondanks de afwezigheid van Coen, weet Frank Dane tòch te scoren, nou nou, die heeft er niet zoveel last mee als Sander heeft. Konden ze niet met een beter statement komen?

Zijn de luistercijfers van de middagshows wel ergens te vinden? Dat zegt pas echt wat over het effect van Coen's afwezigheid.
Ik denk ook niet dat Coen het persoon is waarvoor de mensen naar de C&S show luisteren, met alle respect. Maar het vervangen van Coen is makkelijker dan Sander.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Radiofan500 schreef:
24 mar 2020 14:15
Op Skyradio, NPO Radio 2 en Radio 10 na alleen maar stijgers, Skyradio wel flink wat kwijt overigens. Helemaal in vergelijking met vorig jaar.
Radio 2 en Radio 10 stijgen ten opzicht van één jaar geleden. Dat zegt meer dan de cijfers met vorige maand te vergelijken. Ook 538 en Veronica stijgen ten opzicht van vorig jaar.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Radbi

Bericht door Radbi »

Daan! schreef:
"Hoewel Coen Swijnenberg al een tijdje afwezig is vanwege oververmoeidheid, gaat het met de middagshow van Radio 538 nog altijd voor de wind. Dat laat Talpa Radio vandaag weten in een persbericht. Het lijkt erop dat Talpa de radio-dj cijfermatig niet echt mist. “Het is geweldig te zien dat de 538 Ochtendshow sinds het begin met afstand dé #1 ochtendshow van Nederland is en de middag, ondanks het missen van Coen Swijnenberg, met glans wint“, zegt radiodirecteur Menno de Boer.
Wat een ongelukkig geformuleerd bericht jegens je zieke werknemer.

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Radbi schreef:
24 mar 2020 18:33
Daan! schreef:
Wat een ongelukkig geformuleerd bericht jegens je zieke werknemer.
Was ook het eerste wat ik dacht! 🤔
Ben zelf helemaal gewend aan Barend, Sander en Jo, vind het eigenlijk wel prima zo. Al horen Coen en Sander natuurlijk bij elkaar als Bassie en Adriaan.

En knappe start van Kink idd, mooie opsteker voor die club 👍

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik wordt een beetje moe van die jubel persberichten van 538. Zo goed gaat het nu ook weer niet. Je was marktleider en bent dat nu 1 jaar al niet meer... dat lijkt mij niet best..

Plaats reactie