PFL optie voor Microfoon

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Velozo

PFL optie voor Microfoon

Bericht door Velozo »

Heey allen,

Ik vraag me iets af, ik heb een behringer DX2000usb met de VM110 en een gigaport HD+. Dit werkt allebei helemaal super! Vooral de PFL modus ben ik erg blij mee, nu vraag ik me dus af of dit ook voor de microfoon kan.

Om het verhaal dus kort te maken:
Schuif van je microfoon dicht en praten terwijl anderen je gewoon kunnen horen, maar op de radio niet. Ik merk dat bijvoorbeeld via slamfm ze dit wel hebben dus er moet vast een mogelijkheid zijn. Zelf zie ik op mijn eigen mengpaneel het groene lampje 'sig' branden oftewel er komt wel altijd iets binnen van mijn microfoon als schuif omlaag is. Misschien moet ik een externe mixer aansluiten die ik tevens ook in de kast heb liggen. Dat is een Yamaha MG10XU.

Hopelijk heb ik bij deze voldoende informatie gegeven en ben benieuwd wat voor een oplossing ervoor is.

Met vriendelijke groet,
Velozo :D

wally

Re: PFL optie voor Microfoon

Bericht door wally »

koptelefoon afzetten misschien.... :))

Velozo

Bericht door Velozo »

wally schreef:
17 mar 2020 17:53
Nee, ik bedoel dat je bijvoorbeeld via skype/discord met dezelfde microfoon praat, maar niet persé binnen komt naar je streaming software.

wally

Bericht door wally »

Aha... Dat weet ik niet

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Velozo schreef:
17 mar 2020 18:05
wally schreef:
Nee, ik bedoel dat je bijvoorbeeld via skype/discord met dezelfde microfoon praat, maar niet persé binnen komt naar je streaming software.
Dat gaat door routing op de (digitale) mengtafel, deze heeft meerdere uitgangen per fader. Aux voor opname, pgm naar de zender bijvoorbeeld. Men haalt dan de mic van PGM af. Zo ook bijvoorbeeld de telefoon of skype lijn . Ook dien je dan op je hoofdtelefoon de aux af te luisteren.

Vaak zit er op die tafels een snelkoppeling waardoor de studio 1 in druk op de knop naast de uitzending, bruikbaar is voor een gesprek off air te recorden.

Velozo

Bericht door Velozo »

Pascal. K schreef:
17 mar 2020 21:50
Velozo schreef:
17 mar 2020 18:05
wally schreef:
Dat gaat door routing op de (digitale) mengtafel, deze heeft meerdere uitgangen per fader. Aux voor opname, pgm naar de zender bijvoorbeeld. Men haalt dan de mic van PGM af. Zo ook bijvoorbeeld de telefoon of skype lijn . Ook dien je dan op je hoofdtelefoon de aux af te luisteren.

Vaak zit er op die tafels een snelkoppeling waardoor de studio 1 in druk op de knop naast de uitzending, bruikbaar is voor een gesprek off air te recorden.
Aaah oké, en zou dit ook voor dit mengpaneel eventueel kunnen wat ik heb beschreven, en desnoods via een externe mixer erbij aangesloten? Er zitten boven de XLR aansluiting ook 2 andere aansluitingen op hetzelfde kanaal met 'line in' en 'insert'.

Graag zou ik dus willen weten welke kabels of uitgang/ingang dergelijke nodig zijn.

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Dit type tafel is er niet echt voor geschikt. Het is ook niet echt een radio mengtafel. Voor dit soort wensen is een Broadcast tafel veel meer geschikt en heb je diverse routing opties. Je moet per kanaal kunnen aangeven naar welke output moet gaan, zodat je een sub mix kan maken buiten je uitzending om. Ook moet je beller jou horen en niet het geluid van je uitzending, terwijl de beller zich zelf niet dient te horen in, een clean feed is dus wat je nodig hebt. Hierdoor kan je gewoon meeschuiven en je opname offair doen.

Plaats reactie