Talpa radio - als de radiofreaks het voor het zeggen hadden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Talpa radio - als de radiofreaks het voor het zeggen hadden

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef:
22 mei 2020 20:05
In die natuurlijke overgang van 538 naar Radio 10 geloof ik niet. Deze twee zenders liggen programmatisch erg ver uit elkaar. Ik denk dat luisteraars die zich niet langer thuis voelen bij 538 eerder naar Q Music of Radio 2 uitwijken.
Ik denk dat Radio 2 net zo ver van 538 af staat dan Radio 10. Als het doel is oudere luisteraars over te laten stappen, is daar aan werken logischer dan complete herstructurering met kavelruils etc.

Q Music heeft dezelfde doelgroep als 538.
Pot schreef:
22 mei 2020 17:06
Radio 10 gaat er uiteindelijk het meest van profiteten. Zij zullen een groot deel van de oudere luisteraars van 538 overnemen. 538 gaat gewoon dalen, mede doordat de doelgroep minder radio luistert. Daar is niet zo veel aan te doen, behalve het meegroeien, wat weer ten koste gaat van de andere zenders. Ze moeten vooral zorgen dat het ook aantrekkelijk is en blijft.
Eens, dat gaat volgens mij wel lukken. Ik vrrwacht dat als Nederland weer in de file staat, het met 538 ook weer beter gaat.
Rock 'n roll is better than music!

rocks

Bericht door rocks »

Dit is mijn wens voornamelijk bij 538 en 10
Radio 538: Dance... o.a. Dennis Verheugd, Dennis Ruijer, Wessel van Diepen
Radio Veronica: NL, pop... o.a. Frank Dane, Wilfred Genee, Rob van Someren
Radio 10: Gold, Funky, Groove, Soul, jazz, dance/disco classics,... o.a. Ekdom, Stenders, Evers, Blokhuis, Liebrand
Sky Radio: non-stop mix van bovenstaande

Oortjes

Bericht door Oortjes »

rocks schreef:
22 mei 2020 22:39
Dit is mijn wens voornamelijk bij 538 en 10
Radio 538: Dance... o.a. Dennis Verheugd, Dennis Ruijer, Wessel van Diepen
Radio Veronica: NL, pop... o.a. Frank Dane, Wilfred Genee, Rob van Someren
Radio 10: Gold, Funky, Groove, Soul, jazz, dance/disco classics,... o.a. Ekdom, Stenders, Evers, Blokhuis, Liebrand
Sky Radio: non-stop mix van bovenstaande
Geweldig!! :D :D Maar verre van commercieel... :sad:

jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef:
22 mei 2020 20:05
Pot schreef:
22 mei 2020 17:06
Als 538 mee zou moeten groeien met zijn luisteraars zou dat ten koste gaan van 10 en Sky (en Veronica). In het slechtste geval profieert Qmusic er zelfs van. Daar schiet je niets mee op. Om Slam er bij te halen kan dan een optie zijn, maar ik vraag me af wat het op gaat leveren.
Op zich ben ik het hier mee eens. Een nieuwe zender aan de onderkant bij 538. Die moet je dan opnieuw in de markt zetten en een enorm marketing budget aan besteden. Dit zou Veronica dan zijn, maar dan met een volledig nieuwe naam. 538 is dan geen "jongeren"zender meer wat ze al lang niet meer zijn. Maar bedienen de middengroep. Daarna Radio10.
Je zou daarvoor inderdaad radio10 en Veronica van kavel moeten laten wisselen. Hier zit wel een probleem Radio10 is op dit moment de grootste zender en zal door de zenderwissel marktaandeel verliezen. Dus dit is risicovol.

Playertwo

Bericht door Playertwo »

Effe een steen in de vijver:
Het kavel van sky omdopen tot een nieuws en interview zender. ANP heeft men immers al. Een type als Genee kan de diepte in op de radio. Een Robert Jensen kan dat ook. Denk dat Edwin Evers dat ook wel een mooie uitdaging zou vinden, eventueel wat muziekdriven.

Op de avond kan je een Jan van Veen neerzetten (wel vanuit de studio) en of een Johan Derksen.
Wie denken jullie dat er in de stal van Talpa zit en dat zou zitten en dat zou kunnen?

Pot

Bericht door Pot »

Playertwo schreef:
23 mei 2020 11:11
Het kavel van sky omdopen tot een nieuws en interview zender. ANP heeft men immers al. Een type als Genee kan de diepte in op de radio. Een Robert Jensen kan dat ook. Denk dat Edwin Evers dat ook wel een mooie uitdaging zou vinden, eventueel wat muziekdriven.

Op de avond kan je een Jan van Veen neerzetten (wel vanuit de studio) en of een Johan Derksen.
Wie denken jullie dat er in de stal van Talpa zit en dat zou zitten en dat zou kunnen?
En wat te doen met Sky?
Oren open!

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Playertwo schreef:
23 mei 2020 11:11

Een extra nieuws- en interviewzender lijkt me prima, maar met Robert Jensen en Jan van Veen lijkt me dat geen topzender worden.

Ik heb geen idee wie hier bij Talpa geschikt voor zou zijn. Ik denk niemand, zou ook vreemd zijn bij de huidige zenders. Een goede interviewer werkt niet bij Sky of SBS.

Daan!

Bericht door Daan! »

De column waarvan je wist dat hij ging komen. De mening van PK.

Harryjuk

Bericht door Harryjuk »

Ik heb weleens scherpere columns gelezen. Ga gewoon inhoudelijk in op wat je op die zenders hoort. Het beleid van de heer de Mol heeft PK uiteindelijk geen benul van behalve wat roddels en derde hand geruchten van gefrustreerde medewerkers.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Harryjuk schreef:
24 mei 2020 08:37
Ik heb weleens scherpere columns gelezen. Ga gewoon inhoudelijk in op wat je op die zenders hoort. Het beleid van de heer de Mol heeft PK uiteindelijk geen benul van behalve wat roddels en derde hand geruchten van gefrustreerde medewerkers.
De column van Patrick Kicken voegt weinig toe. Zijn mening over Talpa en John de Mol is bekend. Het lijkt nu alles aan te grijpen om die mening te verkondigen.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

density1

Bericht door density1 »

Spot on column van Patrick. Helemaal mee eens. Juke zou inderdaad een platform moeten zijn waar je als consument je eigen personal radiostation zou kunnen starten met de content van Talpa radio. Maak hierbij ook de mogelijkheid om het station te delen zodat je ook andere deelgenoot hiervan kunt maken. Maak een community. Je had vroeger MyRadio wat een gedrocht was, maar de tijd is vooruit gegaan in techniek dus geen excuses meer wat dat betreft. Nu is het een internetradio/podcast portal waar er inderdaad al velen van zijn.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Daan! schreef:
24 mei 2020 08:02
De column waarvan je wist dat hij ging komen. De mening van PK.
De jaloezie spat er vanaf. Wat een zielige afzeikcollumn.

Maar goed, ik ben overtuigd, laat dat etentje bij de Chinees maar zitten. :razz:

Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef:
24 mei 2020 11:34
Spot on column van Patrick. Helemaal mee eens. Juke zou inderdaad een platform moeten zijn waar je als consument je eigen personal radiostation zou kunnen starten met de content van Talpa radio.
Zo 'spot on' vind ik de column niet. De opmerkingen van Erik de Zwart typeer ik eerder als 'spot on'. Het is ook onnodig om de burn-out van Swijnenberg op deze manier aan te halen. Zijn salaris staat daar helemaal los van. Kicken zou als geen ander moeten weten hoe een burn-out ontstaat en wat de factoren zijn. Dergelijke toevoegingen (zo staan er meer in zijn column) zwakken de rest van zijn verhaal af.

Ik meen dat Talpa wel de ambities heeft om die richting op te gaan met Juke.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 24 mei 2020 12:09, 4 keer totaal gewijzigd.
12-04-2020

density1

Bericht door density1 »

In de mening van Erik kan ik me ook vinden, maar de zienswijze van Patrick vind ik ook klip en klaar m.i.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef:
24 mei 2020 12:03
In de mening van Erik kan ik me ook vinden, maar de zienswijze van Patrick vind ik ook klip en klaar m.i.
De zienswijze is klip en klaar, maar zoals Oortjes stelt "afzeikerig".

Neem nu het ter discussie stellen van het kopieergedrag van 538 t.o.v. Q Music. Q Music "kopieert" ook al sinds jaar en dag. Ooit haalde het oud 538 jocks De Wild en Van Inkel binnen voor de drivetime slots. Het Geluid is een eeuwenoud spelletje. Het Foute Uur is een mix van het tijdslot van Muziek Terwijl U Werkt met de playlist van de Homo 100. Q Music had graag Henk Blok als nieuwslezer van Mattie & Marieke binnengehaald en het informeerde ook bij de trouwe sidekicks van Evers, Rick en Niels. Q hapte maar al te graag toe toen De Top 40 beschikbaar kwam. Wie kopieert nu wie?

Bij Q Music vallen de puzzelstukjes nu op de juiste plek en heeft hiermee het winnende format en formule. Maar om te zeggen dat 538 enkel achter de concurrentie aanloopt en niet inventief is vind ik te makkelijk.
12-04-2020

Plaats reactie