RadioRing 2019

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pot

RadioRing 2019

Bericht door Pot »

De 5 genomineerden voor de RadioRing 2019 zijn bekend:
- Veronica Inside (Veronica)
- Club Ondersteboven (Slam)
- Ekdom in de Morgen (Radio 10)
- Somertijd (Radio 10)
- Mattie & Marieke (Qmusic)

De genomineerden voor de Radioster:

Bij de vrouwen:
- Amber Delil (Slam)
- Marieke Elsinga (Qmusic)
- Annemieke Schollaardt (Radio 2, AVROTROS)

Bij de mannen:
- Gerard Ekdom (Radio 10)
- Bram Krikke (Slam)
- Wilfred Genee (Veronica)

Zijn dit de terechte kanshebbers volgens jullie?
Oren open!

Radiofan500

Re: RadioRing 2019

Bericht door Radiofan500 »

Zeker, jammer genoeg kunnen we op deze manier ook alweer de winnaar aankruisen. Bram Krikke van Slam. Hij heeft bijna 1 miljoen volgers op Instagram, plaatst even een oproepje en klaar is kees.

Prima dat je het er op de radio over hebt maar heel je sociale media ermee volgooien... Ik zet er m'n vraagtekens bij.
Laatst gewijzigd door Radiofan500 op 20 jan 2020 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco79

Bericht door Marco79 »

Zo zie je maar dat radio anno 2020 meer is dan een radioprogramma. Jammer dat de RadioRing daar de dupe van is. Maar een DJ is tegenwoordig veel meer dan dat. Personality op vele fronten: een merk ansich.

Oproepjes om te winnen zin inderdaad treurig. Tijd voor een nieuwe stemopzet bij de RadioRing.

Pot

Bericht door Pot »

Radiofan500 schreef:
20 jan 2020 22:07
Zeker, jammer genoeg kunnen we op deze manier ook alweer de winnaar aankruisen. Bram Krikke van Slam. Hij heeft bijna 200.000 volgers op Instagram, plaatst even een oproepje en klaar is kees.

Spanning is er wel van af zo.
Ik verwacht een strijd tussen Club Ondersteboven en Veronica. Niet omdat ze de beste programma's zijn, maar door de achterban. Ik zag net op VI (tv) weer telkens de oproep om morgenochtend vanaf 8 uur te stemmen op VI. Krikke heeft 878.000 volgers, één post en je bent ongeveer binnen.
Ik luister soms naar Ekdom. Mattie & Marieke en VI zelden. Somertijd en Club Ondersteboven nooit.
Ik wil niet zeggen dat ik het Club Ondersteboven niet gun, maar de andere vier verdienen het meer als radioprogramma. Mijn lichte voorkeur naar Ekdom.
Tenslotte had ik Frank Dane er tussen verwacht, net als op zn minst één Radio 2 programma als Aan de slag of de Platenbonanza.
Oren open!

radiodaan

Bericht door radiodaan »

Pot schreef:
20 jan 2020 23:03
Radiofan500 schreef:
20 jan 2020 22:07
Zeker, jammer genoeg kunnen we op deze manier ook alweer de winnaar aankruisen. Bram Krikke van Slam. Hij heeft bijna 200.000 volgers op Instagram, plaatst even een oproepje en klaar is kees.

Spanning is er wel van af zo.
Ik verwacht een strijd tussen Club Ondersteboven en Veronica. Niet omdat ze de beste programma's zijn, maar door de achterban. Ik zag net op VI (tv) weer telkens de oproep om morgenochtend vanaf 8 uur te stemmen op VI. Krikke heeft 878.000 volgers, één post en je bent ongeveer binnen.
Ik luister soms naar Ekdom. Mattie & Marieke en VI zelden. Somertijd en Club Ondersteboven nooit.
Ik wil niet zeggen dat ik het Club Ondersteboven niet gun, maar de andere vier verdienen het meer als radioprogramma. Mijn lichte voorkeur naar Ekdom.
Tenslotte had ik Frank Dane er tussen verwacht, net als op zn minst één Radio 2 programma als Aan de slag of de Platenbonanza.
Inderdaad, er zaten toch zo'n acht gevarieerde NPO-titels bij de tussenstand iets geleden, maar bij die programma's is geen tot nauwelijks oproep tot stemmen (Ruud zelfs anti-stemmen). Als er dan 5 (of meer) andere programma's zijn die volop op alle kanalen aan het reclame maken zijn, dan zijn ze bij wijze al uitgeschakeld.

jessica

Bericht door jessica »

Ik denk zelf dat de Platenbonanza had kunnen winnen, maar dan moet je wel actief je programma promoten. Rob houdt niet van deze verkiezingen en om daar te verschijnen dus hij is al lang blij. Wel is dit zo niet een erg waardevolle prijs meer. Het programma of de programmamaker met de meeste volgers wint.

Pot

Bericht door Pot »

De genomineerden voor de Radioster vrouw zijn binnen

Bij de vrouwen:
- Amber Delil (Slam)

Bij de mannen:
- Bram Krikke (Slam)
Oren open!

Radbi

Bericht door Radbi »

Pot schreef:
21 jan 2020 14:49
De genomineerden voor de Radioster vrouw zijn binnen

Bij de vrouwen:
- Amber Delil (Slam)

Bij de mannen:
- Bram Krikke (Slam)
Is het een idee om deze lijsten ook in de openingspost te plaatsen?😉
Laatst gewijzigd door Radbi op 21 jan 2020 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

admin3
Moderator

Bericht door admin3 »

Radbi schreef:
21 jan 2020 16:14
Gedaan
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Wel opvallend dat alle genomineerde programma's en programmamakers een muziekprogramma maken.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Dat is toch niet opvallend? Volkomen logisch. De luisteraars van Radio 1 gaan niet stemmen (want geen van de presentatoren is groot op de socials) en je hoeft alleen maar een blik te werken op de laatste luistercijfers om te constateren dat BNR Nieuwsradio voor geen nominatie gaat zorgen.

Ach, die Radioring. Als Bram Krikke weer iedereen oproept en hij wint kun je er niks van zeggen, want dan is het terecht. Maar ik hoop dat de AVROTROS eens goed gaat nadenken over een andere opzet, want de verkiezing heeft nauwelijks meer te maken met 'wat is het beste radioprogramma?' maar meer met 'wie kan er zorgen voor de meest conversie?'.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Jammer want wat ik al voorspelde nu gaat Veronica Inside het ook roepen op TV geloof er geen reet van dat alle kijkers ook maar luisteren naar Wilfred in de middag op Veronica. Dit wordt Bram Krikke en Wilfred Genee, ook al zijn Gerard Ekdom, Mattie Valk en Rob van Someren echte Dj’s. Bram is sidekick en Wilfred speelt dj maar zijn aankondigingen zijn tenenkrommend. Ik snap ruud dus heel goed!

Radbi

Bericht door Radbi »

admin3 schreef:
21 jan 2020 19:57
Radbi schreef:
21 jan 2020 16:14
Gedaan
Dank u!

Radbi

Bericht door Radbi »

Wilfred Genee heeft het goed verwoord: Als Krikke weer wint, is de Radioring voorbij🙈

Vorig jaar was al een aanfluiting maar de Radioring gaat nu echt niet meer serieus genomen worden door velen als ‘ene Bram Krikke’ weer wint, op basis van een grote achterban.

Pot

Bericht door Pot »

Radbi schreef:
22 jan 2020 17:40
Wilfred Genee heeft het goed verwoord: Als Krikke weer wint, is de Radioring voorbij🙈
Hetzelfde denk ik bij Wilfred Genee. Het is te hopen dat Ekdom wint, wil deze prijs nog serieus genomen worden.
Oren open!

Plaats reactie