Ruud de Wild, martelaar van het eigen succes?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
powersfred

Ruud de Wild, martelaar van het eigen succes?

Bericht door powersfred »

Forumgenoten,

Nu hecht ik niet heel veel waarde aan het evenement de RadioRing maar erg bevreemdend vind ik de handelswijze van Ruud de Wild in deze. Zowel genomineerd met zijn programma als ook als programmamaker heeft Ruud toch maar besloten de organisatie te vragen hem 'uit de lijst te halen'. Zijn verweer dat deze verkiezing over de rug van luisteraars gaat slaat toch werkelijk waar nergens op?! Of ben ik de enige die dit ziet? Juist het luisterpubliek kies direct i.p.v. vakgenoten of een vakjury. Hoezo is dat over de rug van...Of betreft het hier één of andere stunt o.i.d.? Ik blijf het bijzonder merkwaardig vinden.

wally

Re: Ruud de Wild, martelaar van het eigen succes?

Bericht door wally »

bespaart hem de teleurstelling......

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Het is één grote lobby geworden, die radioring. Stem op mij, stem op ons. Dus het winnen van de ring gaat wel degelijk over de rug van luisteraars. Ruud heeft groot gelijk.

Smid70

Bericht door Smid70 »

Nee het is niet echt een mooie prijs. Je wint alleen maar als je genoeg reclame voor jezelf maakt niet omdat je de beste bent of de meeste luisteraars hebt.

density1

Bericht door density1 »

Zo is dat. Het is een gedrocht die RadioRing, en is dit al jaren. Ruud heeft dus groot gelijk.

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Hoe kan het dat een programma als club ondersteboven was genomineerd voor een radioring op een zender dat een marginaal marktaandeel heeft? Gewoon met veel marketing. Je kunt nu al je klok er op gelijk zetten dat Veronica Inside wint omdat ze flink reclame aan het maken zijn. Straks begint de tv editie en wedden dat ze het daar ook 30x gaan roepen.dus ja ik snap ruud heel goed!

Radbi

Bericht door Radbi »

powersfred schreef:
16 jan 2020 19:09
Forumgenoten,

Nu hecht ik niet heel veel waarde aan het evenement de RadioRing maar erg bevreemdend vind ik de handelswijze van Ruud de Wild in deze. Zowel genomineerd met zijn programma als ook als programmamaker heeft Ruud toch maar besloten de organisatie te vragen hem 'uit de lijst te halen'. Zijn verweer dat deze verkiezing over de rug van luisteraars gaat slaat toch werkelijk waar nergens op?! Of ben ik de enige die dit ziet? Juist het luisterpubliek kies direct i.p.v. vakgenoten of een vakjury. Hoezo is dat over de rug van...Of betreft het hier één of andere stunt o.i.d.? Ik blijf het bijzonder merkwaardig vinden.
Ach ja, da's zijn mening toch? Ieder zijn mening. En we kennen Ruud toch? We weten ook hoe hij zich kan uitlaten.
Misschien dekt hij zich idd zo in omdat hij weet dat hij het niet gaat winnen LOL. Nee serieus denk dat hij ook bedoelt dat sommigen van alles doen om stemmen te vergaren. Wellicht verafschuwt hij de manier ook waarop sommigen aan stemmers proberen te komen. Alleen maar voor hun ego, zoals hij het aangeeft.
Somertijd bijv., hecht heel veel waarde aan de ring. Somertijd moet een grote achterban hebben maar het is elk jaar een "gesmeek" om op ze te stemmen. Dit jaar kan je zelf prijzen winnen als je op ze hebt gestemd. En sommige programma's/DJ's krijgen veel stemmers puur omdat ze via media en social media hun vele volgers oproepen om op ze te stemmen. Het vorig jaar bewees dat degene met de meeste fanatieke stemmers er met een prijs vandoor ging (lees: Bram Krikke).

Radbi

Bericht door Radbi »

wally schreef:
16 jan 2020 19:36
bespaart hem de teleurstelling......
LOL! :-)

Radbi

Bericht door Radbi »

Smid70 schreef:
16 jan 2020 20:19
Je wint alleen maar als je genoeg reclame voor jezelf maakt niet omdat je de beste bent of de meeste luisteraars hebt.
Zo is het vorig jaar dus toegegaan met Bram Krikke. "Niemand" (niet letterlijk bedoeld) kende/kent die man. Zoals hij zelf zei: "Who the f... is Bram Krikke?" :-)

Osker

Bericht door Osker »

Als de Wild ergens over kan zeiken doet hij het. De eeuwige gebeten hond spelen.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter »

Je kan die ring ook gewoon negeren, net als de bijbehorende feestavond.

Vind het wat merkwaardig dat alleen radioprogramma’s die op FM zitten mee mogen doen. De kans dat een lokale held wint lijkt me vrijwel uitgesloten, dus waarom zo moeilijk doen.

Maar goed, dit soort avonden zijn er voornamelijk om elkaar een veer in de reet te steken en om aandacht te genereren voor het medium. Is helemaal niet erg, maar als je het niets vind, maak er dan niet zo’n ophef over. Dat mag ook gewoon

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Het is toch hetzelfde met het Telivisiergala waarbij MAX nooit genomineerd wordt, terwijl hun programma's al jaren een miljoenenpubliek trekken (zoals Heel Holland Bakt). Misschien beter om de Marconi Awards uit te breiden met weer een award voor beste programma o.i.d.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Janno

Bericht door Janno »

Ik krijg steeds meer waardering voor Ruud de Wild.

Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Floor Jansen heeft de Popprijs 2020 gewonnen dankzij een liedje in "De Beste Zangers".......

Plaats reactie