Internet radio station

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Piet Puk

Internet radio station

Bericht door Piet Puk »

Ik heb jaren een internet radio station gerund. Recentelijk gestopt vanwege hoge investeringen en nauwelijks aanwas van luisteraars.

Ik vraag me af: zijn er eigenlijk Nederlandse internet radio stations welke succesvol en 24/7 draaien? En met succesvol bedoel ik dan minimaal enkele tientallen of honderden unieke luisteraars per dag. Ik ben benieuwd, URL's graag hieronder.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison

density1

Re: Internet radio station

Bericht door density1 »

Denk enkel de stations die het professioneel aanpakken qua promotie en marketing. Het vergt heel veel tijd, heb je die niet kun je er beter niet aan beginnen. De concurrentie is moordend via internetradio en er is erg veel versplintering, iedereen doet hetzelfde. Taak is dus het nog beter te doen dan die andere. Maar begin daar maar eens aan. Consequente focus is dus gewenst.
Van hobby stations mag je ook niet verwachten dat die het gaan redden, en die moeten daar dan ook niet op gericht zijn. Hou het er bij, huur een aantal sloten bij een streaming provider en hou het kleinschalig een beetje 'onder de radar'.

De Nachtwacht

Re: Internet radio station

Bericht door De Nachtwacht »

Je houdt er van of niet, maar de grote internetstations met piratenmuziek zijn echt heel succesvol. Hebben vaak ook meerdere bekende namen van de fm in de gelederen. Olympia radio, Hitstream fm en oudepiratenhits.nl bijvoorbeeld.

Plaats reactie